5 موتورسیکلت غیرمعمولی که تا به حال در جهان ساخته شده است
هر از گاهی، تولیدکنندگان سعی میکنند خارج از چارچوب فکر کنند و به طراحی موتورسیکلتهای جدید بپردازند. با هدف داشتن برتری نسبت به رقبای خود، برخی از طراحیها موفق میشوند، مانند دوکاتی مانستر و ب ام و R80G/S. این موتورسیکلتها با ویژگیها و قابلیتهای نوآورانه خود، موفق به ایجاد دستههای جدیدی در بازار شدند.
با این حال، برخی موتورسیکلتها به دلیل طراحیهای عجیب و غریب یا قطعاتی که داشتند به یاد میآیند. در حالی که، برخی از آنها در جای خود موفق شدند، دیگران به صورت پروتوتایپ باقی ماندند یا بدتر از آن، پروژههای لغو شدهای بودند. در این فهرست، نگاهی به ۵ موتورسیکلت غیرمعمولی ساختهشده خواهیم داشت و بررسی میکنیم که آیا آنها موفق بودند یا نه.
Ural Motorcycles
موتورسیکلتهای اورال به اندازه کافی عجیب و غریب هستند. طراحیهای این شرکت ریشه در اتحاد جماهیر شوروی دارند، زمانی که در جنگ جهانی دوم فناوری موتورسیکلت ب ام و را نمونه برداری کردند. در حالی که این موتورسیکلتها به عنوان یک گزینه خاص در نظر گرفته میشوند، در طول سالها پیروان ثابتی داشتهاند.
سوار شدن بر روی اورال تجربهای را به راکبان میدهد که هرگز نمیتوانند بر روی موتورسیکلتهای دوچرخ تجربه کنند. جدیدترین محصول آنها مدل ۲۰۲۳ Gear Up است که دارای موتور باکسر دوقلوی ۷۵۰ سیسی است و ۴۱ اسب بخار و ۵۶ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. قیمت پایه این موتورسیکلت ۲۱,۹۹۹ دلار است.
یاماها Niken
در مورد موتورسیکلتهای سهچرخ، یاماها نیز پیشنهاد عجیب و غریبی به نام یاماها نیکن ارائه داده است. با استفاده از فناوری چرخهای چندگانه کجشونده یاماها، نیکن رویکردی تهاجمیتر در کلاس موتورسیکلتهای سهچرخ ارائه کرده است.
در حالی که رقبای سهچرخ مانند کانآم و پولاریس محصولات خود را عریض طراحی میکنند، یاماها با نیکن حس موتورسیکلت را حفظ کرده و از عناصری مانند ارتفاع صندلی، طراحی و بیشتر قطعات مدل تریسر ۹۰۰ استفاده کرده است. با موتور سهسیلندر خطی خود، سعی دارد سلیقه اکثر موتورسواران را به خود جلب کند.
سوزوکی RE5
سوزوکی RE5 نمونه بارزی است از اینکه چگونه یک موتور روتاری و یک موتورسیکلت با هم تطابق ندارند. این موتور سنگین، کمقدرت و پیچیده بود، و دارای دو نقطه جرقهزنی، سه مخزن روغن، دو پمپ روغن و یک رادیاتور برای خنکسازی آب و روغن.
با وجود تلاشها برای خنکسازی موتور، این موتور به دلیل نحوه عملکرد موتورهای روتاری به گرمازدگی مستعد بود و میتوان این طرح سوزوکی را یک طرح شکست خورده دانست.
Boxx
شرکت باکس کورپ، باکس را تولید میکند، یک اسکوتر برقی کوچک که میتواند در صندوق یک سدان جا بگیرد. این وسیله نقلیه که طول آن حدود ۹۲ سانتی متر است، میتواند به سرعت ۵۷ کیلومتر بر ساعت برسد و دامنه حرکتی معادل ۹۶ کیلومتر دارد.
درون باکس یک موتور برقی وجود دارد که ۱۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و به لطف نوآوریهای این شرکت، این اسکوتر کوچک دارای سیستم چهارچرخ متحرک (AWD) است. تنها چیزی که در باکس کوچک نیست، قیمت آن است که از ۲,۹۹۷ دلار برای مدلهای پایه شروع میشود و تا ۴,۹۸۷ دلار برای مدل Boxx M افزایش مییابد.
Electrom LEV
وقتی به موتورسواری فکر میکنیم، معمولاً تصاویری از استایل یک راکب بر روی یک موتورسیکلت دوچرخ به ذهنمان میآید. الکتروم LEV این موضوع را یک قدم جلوتر میبرد و به عنوان یک موتورسیکلت برقی با موقعیت پا به جلو طراحی شده است که برای هر دو نوع سوارکار شهری و کاوشگر جادههای باز مناسب است. اگرچه این موتورسیکلت دارای پدال نیز است، اما در بیشتر مواقع به عنوان یک موتورسیکلت عمل میکند، هرچند غیرمتعارف.
الکتروم LEV از دو موتور هاب استفاده میکند که هر چرخ را به حرکت در میآورد، بهطوری که موتور عقب برای ارائه قدرت بیشتر، توان بیشتری از موتور جلو دارد. با عرض تنها ۲۶ اینچ در عریضترین نقطه، الکتروم LEV کارایی خود را به عنوان یک موتورسیکلت شهری ثابت میکند. اگر آن را برای مدت طولانیتری استفاده کنید و باتری آن تمام شود، زنجیره ژنراتور موتورسیکلت به سوارکاران این امکان را میدهد که در حین پدال زدن، شارژ به LEV اضافه کنند.
اسکوتر Boxx الکتروم LEV سوزوکی RE5 موتورسیکلت اورال یاماها Niken یاماها نیکن
source