شرکت هیوندای به تازگی از الانترا N TCR Edition رونمایی کرد که یک ارتقا قابل توجه محسوب می‌شود. هیوندای الانترا N یکی از معدود خودروهای اسپرت مقرون به صرفه بازار، اخیرا با یک نسخه ویژه‌ معرفی شد، با این حال، متأسفانه هیچ ارتقایی در قوای فنی و موتور وجود ندارد. همانطور که از نام TCR Edition پیداست، این سدان اسپرت با بهره گیری از یک بال عقب کربنی، از قوانین خودروهای تورینگ پیروی می‌کند.

علاوه بر نیروی داون فورس بیشتر در عقب خودرو، الانترا N TCR Edition دارای رینگ 19 اینچی فورجی است که وزن آن را به شکل محسوسی کاهش می‌دهد. هیوندای چرخ‌های جدید را با ترمزهای مونوبلاک N پرفورمنس مجهز به کالیپرهای چهار پیستونه نیز همراه کرده!

تنها خودروهایی که در کره جنوبی فروخته می‌شوند، برچسب‌های بدنه با لوگو بزرگ N را دریافت می‌کنند.

هیوندای النترا N TCR (2).webp
در داخل کابین، تغییرات به فرمان پوشیده شده با آلکانترا، نشان‌های خاص و حاشیه آبی پرفورمنس اختصاصی N محدود می‌شود. شما رنگ آبی بسیار خاص هیوندای را روی کمربندهای ایمنی و علامت ساعت 12 فرمان خواهید دید. در اطلاعیه رسمی این خودرو اشاره ای به نوع جعبه دنده آن نشده اما تصاویر رسمی نشان می دهند الانترا N جدید به گیربکس اتوماتیک دوکلاچه هشت سرعته مجهز شده و مشخص نیست که آیا گیربکس دستی شش سرعته نیز ارائه خواهد شد یا خیر.
هیوندای النترا N TCR (4).webp

در ماه دسامبر، کره جنوبی اولین بازار این خودرو خواهد بود و برنامه ورود به بازارهای جهانی در سال 2025 دنبال خواهد شد. اگر نسخه ویژه به ایالات متحده بیاید، قیمتی بیش از 36600 دلاری است که اکنون باید برای الانترا N با DCT پرداخت شود.

در ادامه، هیوندای نسل دیگری از این خودرو را با موتور بنزینی خواهد ساخت. مقامات این شرکت حتی پیشنهاد کرده‌اند که با ارتقا از پیشرانه 2.0 لیتری به جدیدترین پیشرانه 2.5 لیتری، الانترا N به قدرت بالاتر از 276 اسب بخار فعلی دست یابد.

هیوندای النترا N TCR (1).webp

اگرچه عرضه الانترا N همچنان ادامه دارد، اما وضعیت آینده برای برادر هاچ بک آن که در آمریکا فروخته نشده چندان روشن نیست و بعید بنظر می رسد عرضه نسل بعدی i30 N پنج درب در اروپا انجام شود.

 

source

توسط khodrocamp.ir