هوندا PCX125 مدل 2025، نسل جدید اسکوتر محبوب ایرانی ها
موتورسیکلت محبوب هوندا PCX125 جایگاه خود را در قلب موتورسواران و عاشقان کلاس اسکوتر حفظ کرده است؛ به لطف طراحی بهروز بدنه و رنگهای جدید.
هوندا PCX125 یکی از پرطرفدارترین و پرفروشترین اسکوترهای شهری در بازارهای جهانی، به خصوص بازار موتورسیکلت ایران است. هوندا در طی سالیان تولید این مدل به تکامل و رشد رسیده است و هرساله با عرضه جدیدترین نسخه از این موتورسیکلت توانسته است سهم خوبی را از فروش در کلاس اسکوتر کسب کند. به همین منظور یکبار دیگر برند هوندا تصمیم گرفته است برای سال ۲۰۲۵ هوندا PCX125 را با بهروزرسانی هایی دوباره عرضه کند.
طراحی و تجهیزات هوندا PCX125 مدل ۲۰۲۵
برای سال ۲۰۲۵، بدنه هوندا PCX125 دچار تحول شده است؛ چراغ های جلو با طراحی برجسته و فلاپ های جدید در سال ۲۰۲۵ دچار بازطراحی شده اند. این طراحی به همراه شیشه جلو تیره، محافظت بهتری در برابر باد بدون افزایش وزن اضافی را فراهم میکند.
نورپردازی کامل و پریمیوم LED، هوندا PCX125 را از سایر رقبایش متمایز میکند. چراغ جلو دارای امضای نوری کاملاً جدیدی است که به شکل یک V تیز طراحی شده است.
در حالی که، مدل استاندارد از یک صفحه نمایش LCD برای ارائه اطلاعات حیاتی به راننده استفاده میکند، نسخه جدید هوندا DX PCX125 یک صفحه نمایش رنگی TFT پنج اینچی جدید دارد که خوانایی بهتری در نور خورشید دارد. با مهر و موم کردن فضای بین شیشه و صفحه TFT با رزین، انعکاس کاهش یافته و پسزمینه قابلخواندنتر شده است. همانطور که از نام آن پیداست، اتصال IOS/Android از طریق Honda RoadSync یک مزیت جدید و اضافی است.
به لطف این ویژگی و کلیدهای کنترلی در سمت چپ فرمان، راننده امکان ناوبری مرحله به مرحله دارد و همچنین می تواند به موسیقی گوش دهد یا تماسهای تلفنی را پاسخ دهد (از طریق یک هدست بلوتوث). تنها کاری که راکب باید انجام دهد، این است که اپلیکیشن Honda RoadSync را از فروشگاه Play یا App Store دانلود کند و با PCX125 خود اتصال برقرار کند.
به لطف فرمان عریض این مدل، PCX دارای چابکی و قابلیت کنترل عالی در شهر و سایر محیطهای شهری است. دسته عقب راحتی زیادی برای مسافر در طول سفر فراهم میکند. صندلی به گونهای طراحی شده است که برای راننده و مسافر حداکثر راحتی را داشته باشد. ارتفاع صندلی ۷۶۳ میلیمتر است، اما به لطف ارتفاع کم ۵۴۰ میلیمتر، این موتورسیکلت هندلینگ خوبی را هنگام سواری ارائه می دهد.
سیستم Smart Key نیز بسیار کارآمد است. با داشتن کلید در نزدیکی، میتوانید از طریق دکمه اصلی، روشنایی را کنترل و محفظه صندلی را باز کنید. همچنین، Smart Key میتواند به صورت (اختیاری) کولهپشتی ۳۵ لیتری قابلحمل را نیز کنترل کند. با قرار دادن Smart Key در جیب راننده، کولهپشتی باز میشود و بهطور خودکار هنگامی که راننده دور میشود قفل میشود. همچنین میتوان کولهپشتی را بهصورت دستی با کلید قفل کرد.
شاسی هوندا PCX125 مدل ۲۰۲۵
PCX125 از یک شاسی فولادی دوپلکس استفاده میکند که بهگونهای طراحی شده است تا دوام لازم برای رانندگی در شهرهای شلوغ را فراهم کند، بدون اینکه از چابکی در ترافیک شهری، راحتی کاربری و موقعیت نشستن راحت بکاهد.
وزن خالص این اسکوتر شهری ۱۳۳ کیلوگرم (مدل: DX ۱۳۴ کیلوگرم) است. هر دو رینگ، ۱۴ اینچ در جلو و ۱۳ اینچ در عقب، دارای طراحی متناسب با بدنه هستند. اندازههای تایرها به ترتیب ۱۱۰/۷۰-۱۴M/C در جلو و ۱۳۰/۷۰-۱۳M/C در عقب است. دو شاخه جلو ۳۱ میلیمتری دارای حرکت فنر ۸۹ میلیمتر است، در حالی که، شوکگیرهای عقب دارای حرکت فنر ۹۵ میلیمتر هستند.
سیستم ترمز توسط یک کالیپر ترمز دو پیستونه و یک دیسک ترمز ۲۲۰ میلیمتری در جلو عرضه شده، که اکنون به یک کالیپر ترمز یک پیستونه با دیسک ترمز ۲۲۰ میلیمتری در عقب متصل است.
مشخصات فنی هوندا PCX125 مدل ۲۰۲۵
موتور بهبودیافته Smart Power Plus (eSP+) با سیستم آب خنک و SOHC دارای چهار سوپاپ، ۱۲.۳ اسب بخار (۹.۲ کیلووات) در دور ۸۷۵۰ و حداکثر گشتاور ۱۱.۷ نیوتنمتر در دور ۶۵۰۰ را ارائه میدهد.
شتاب از حالت سکون یا در حال حرکت بهطور روان انجام میشود و PCX با آرامش به سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. حداکثر سرعت ۹۸ کیلومتر بر ساعت است. با مصرف سوخت بهینه ۲.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر (۴۷.۶ کیلومتر بر لیتر) در حالت WMTC و ظرفیت مخزن ۸.۱ لیتر، فاصله بین دو بار سوختگیری حدود ۳۸۵ کیلومتر است.
کنترل گشتاور انتخابی (HSTC) اعتماد به نفس شما را در شرایط مرطوب افزایش میدهد. وقتی «T» روی کیلومترشمار چشمک میزند، بدانید HSTC بهطور فعال برای کاهش چرخش چرخها مداخله میکند. این سیستم همچنین میتواند خاموش شود.
موتور eSP+ هوندا مجهز به بهترین تکنولوژیهای کاهش اصطکاک است. اجزای هوشمند درون موتور (مانند پمپ روغن که در میللنگ تعبیه شده) کارایی را افزایش میدهند. محفظه احتراق جمعوجور و سیستم انژکتور PGM-FI، با قطر دریچه گاز ۲۸ میلیمتر که ۲ میلیمتر بزرگتر شده، سرعت احتراق و خنککنندگی را نسبت به قبل بهینه کرده است.
استارت ACG، که بهصورت الکترونیکی کنترل میشود، یک جزء یکپارچه است و بهطور مستقیم در انتهای میللنگ نصب میشود. این استارت بهعنوان موتور استارت و دینام عمل میکند و موتور را بهسرعت روشن میکند و هر صدایی را که ناشی از دندهها یا سیستم انتقال دنده باشد کاهش میدهد.
فناوری شروع و توقف به این معناست که موتور بهطور خودکار پس از سه ثانیه کارکرد در حالت بیبار و زمانی که ترمزها فشرده شدهاند، خاموش میشود. با چرخش در دسته گاز، موتور بلافاصله دوباره روشن میشود. این عمل بهصورت یکپارچه و به لطف سیستم ACG انجام میشود. این فناوری وضعیت باتری را بهطور مداوم کنترل میکند و در صورت لزوم خاموش میشود تا باتری خالی نشود.
برای رعایت استانداردهای EURO5+، تنظیمات جدید ECU با یک سیستم اگزوز بهروزشده، که موقعیت جدیدی برای کاتالیست و یک سنسور O2 جدید دارد، ترکیب شده است.
اسکوتر هوندا PCX125 هوندا هوندا PCX125 هوندا PCX125 2025
source