زیکر در حال توسعه یک فناوری جدید هیبریدی الکتریکی برای خودروهای کلاس بزرگ‌تر است. این سیستم در شاسی‌بلندها و MPVهای بزرگ استفاده می‌شود. سال آینده قرار است در نمایشگاه خودروی شانگهای، مدل‌های هیبریدی خاصی رونمایی شوند. انتظار می‌رود عرضه رسمی این مدل در نیمه دوم سال آینده آغاز شود.

هدف زیکر این است که روی خودروهای تمام برقی تمرکز کند. آن کنگهویی، رئیس گروه هلدینگ جیلی و مدیرعامل زیکر، در مصاحبه‌ای در آگوست 2023 اظهار داشت که این برند هیچ برنامه‌ای برای ساخت مدل‌های هیبریدی ندارد. او امسال فاش کرد که اگرچه شرکت بر بازار خودروهای تمام برقی متمرکز است، اما قصد دارد مدل‌هایی با برد بالاتر را به بازار عرضه کند.

چند وقت پیش بود که زیکر با سرمایه‌گذاران جلسه‌ای برگزار کرده بود و به‌طور رسمی تغییر رویکرد خود را برای عرضه همزمان مدل‌های تمام برقی و هیبریدی اعلام کرد. این برند قصد دارد در ابتدا یک شاسی‌بلند پرچمدار مجهز به سیستم هیبریدی جدید را با برد و قدرت بیشتر وارد بازار کند. فناوری هیبریدی به خودرو اجازه می‌دهد در سرعت‌های پایین در حالت برقی حرکت کند و از پیشرانه ICE برای تأمین قدرت در بزرگراه‌ها استفاده کند.

تصاویر جاسوسی از زیکر 001 با پیشرانه هیبریدی در طول آزمایش‌های جاده‌ای در چین در سپتامبر امسال مشاهده شد. هیچ تفاوت ظاهری در نسخه آزمایشی هیبریدی زیکر 001 و زیکر 2024 تولید شده که اخیرا عرضه شده‌اند، وجود ندارد. انتظار می‌رود زیکر 001 هیبریدی به زودی عرضه شود.

زیکر به جمع تولیدکنندگان برقی خالص مانند آواتار، Xpeng و نیو می‌پیوندد تا مدل‌های هیبریدی‌اش را به بازار عرضه کند. مدل‌های هیبریدی در بین مصرف‌کنندگان چینی از محبوبیت بالایی برخوردار است، این امر در موفقیت چشمگیر مدل‌های Li Auto و Aito EREV نیز به چشم می‌خورد.

در ابتدا زیکر برای تمرکز بر بازار خودروهای تمام برقی ایجاد شد، در آن زمان بیشتر روی تولید خودروهای ICE و PHEV توسط Lynk & Co تمرکز شده بود. اکنون این شرکت‌ها باهم ترکیب شده‌اند و مدل‌های BEV و PHEV را به بازار عرضه می‌کنند تا رقابتی بهتر در بازار خودروهای چینی به وجود آورد.





source

توسط khodrocamp.ir