نسخه جدید هیوندای Elantra N با یک بال عقب بزرگ

نسخه جدید هیوندای Elantra N
نسخه جدید هیوندای Elantra N

نسخه ویژه سدان جدید برند هیوندای دارای رینگ های سبک، ترمزهای بهبودیافته و یک باله عقب بزرگ است که به نظر می‌رسد به‌طور مستقیم از خودروهای مسابقه TCR به این مدل منتقل شده باشد.


تیگو 8 پلاگین


تیگو 8 پلاگین

یکی از آخرین مدل های خودروهای عملکردی با قیمت مناسب، هیوندای Elantra N است، که برند کره ای سعی کرده است تغییرات ظاهری در این مدل به وجود آورد. با این حال، متأسفانه این نسخه فقط جنبه ظاهری دارد و هیچ قدرت اضافی ندارد، زیرا هیچ ارتقایی برای موتور صورت نگرفته است. همان‌طور که نام نسخه TCR نشان می‌دهد، این سدان اسپرت از نسخه خودروهای تورینگ الهام گرفته و دارای باله عقب کربنی است. این عنصر آیرودینامیکی بزرگ قابل تنظیم است و برای کسانی که می‌خواهند خودرو را به پیست ببرند مناسب است.

علاوه بر نیروی دان‌فورس اضافی در عقب، Elantra N TCR Edition دارای رینگ های ۱۹ اینچی است که مقدار نامشخصی از وزن را کاهش می‌دهد. هیوندای این رینگ های جدید را با ترمزهای مونو بلاک N Performance مجهز کرده است که دارای کالیپرهای چهارپیستونه هستند. تنها خودروهایی که در خانه در کره جنوبی فروخته می‌شوند، برچسب‌های بدنه را با لوگوی بزرگ N دریافت می‌کنند.

با ورود به کابین، تغییرات محدود به یک فرمان پوشیده شده با آلکانترا، برچسب‌های ویژه و جزییات آبی رنگ مخصوص N است. شما رنگ آبی مخصوص هیوندای را روی کمربندهای ایمنی و لوگو برند را روی فرمان خواهید دید. جعبه‌دنده موجود ذکر نشده است، اما تصاویر رسمی نشان می‌دهند که اکنون Elantra N با جعبه‌دنده اتوماتیک دوکلاچه هشت‌سرعته عرضه می‌شود. هنوز مشخص نیست که آیا جعبه‌دنده دستی شش‌سرعته نیز ارائه خواهد شد یا خیر.

کره جنوبی اولین بازاری خواهد بود که این سدان عملکردی را در ماه دسامبر دریافت می‌کند، اما در بازارهای جهانی در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد. اگر این نسخه ویژه به ایالات متحده آمریکا برسد، قیمت آن بیش‌تر از ۳۶,۶۰۰ دلار خواهد بود که برای یک Elantra N با جعبه‌دنده دوکلاچه این مبلغ دریافت می شود. با جعبه‌دنده دستی استاندارد، نسخه پایه از قیمت ۳۵,۱۰۰ دلار شروع می‌شود.

در آینده، هیوندای نسل دیگری از این خودرو را با موتور بنزینی تولید خواهد کرد. مقامات شرکت حتا پیشنهاد داده‌اند که این خودرو با موتوری بزرگ تری عرضه شود و از پیشرانه ۲.۰ لیتری به جدیدترین موتور ۲.۵ لیتری ارتقا یابد. اگر این اتفاق بیافتد، انتظار قدرتی بیش‌تری از ۲۷۶ اسب بخار و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را باید داشت.

اگرچه Elantra N به کار خود ادامه می‌دهد، اما آینده برای نسخه‌هاچ‌بک آن که در برخی از بازارهای جهانی هم عرضه نمی شود، چندان روشن نیست. احتمالاً نسل بعدی هیوندای i30 N پنج‌در به دلیل قوانین سختگیرانه‌تر انتشار گازهای آلاینده در اروپا تولید نخواهد شد.

source

توسط khodrocamp.ir