نسل جدید نمایشگرهای خودرو

جنگ نمایشگرها به مرحله جدیدی رسیده است؛ کادیلاک اسکالید با نمایشگر عظیم ۵۵ اینچی خود و لینکلن نویگیتور با نمایشگر ۴۸ اینچی به رقابت پرداخته‌اند. با این حال، هر دو نمایشگر به‌طور ساده‌ای روی داشبورد قرار گرفته‌اند و هماهنگی زیادی با طراحی کلی خودرو ندارند. این سوال پیش می‌آید که چه زمانی خودروسازان از این رقابت دیجیتالی فراتر خواهند رفت.

اما شاید این تغییر زودتر از آنچه فکر می‌کنیم رخ دهد. هیوندای موبیس، با همکاری شرکت زایس، در حال توسعه یک نمایشگر هولوگرافیک روی شیشه جلو است. این فناوری شیشه جلو خودرو را به یک نمایشگر فوق‌پیشرفته تبدیل می‌کند که می‌تواند جایگزین صفحه کیلومتر دیجیتال، سیستم اطلاعات سرگرمی و نمایشگر سرنشین جلو شود. از آنجا که این سیستم به صورت پروژکتوری عمل می‌کند، راننده می‌تواند بدون اینکه چشم از جاده بردارد، اطلاعات مختلف را بررسی کند.

با اینکه این تکنولوژی ممکن است شبیه به رؤیایی دور از دسترس به نظر برسد، اما شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که این فناوری رؤیایی، که پیش‌تر فقط در فیلم‌ها و تبلیغات وجود داشت، در آستانه تبدیل به واقعیت است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تولید انبوه این نمایشگر ممکن است تا سال ۲۰۲۷ آغاز شود.

هرچند جزئیات هنوز کاملاً مشخص نیست، هیوندای موبیس توضیح داده که این سیستم به یک پروژکتور پیشرفته و لایه‌ای شفاف که روی شیشه جلو نصب می‌شود، متکی است. این لایه، که ضخامت آن کمتر از موی انسان است، تنها ۱۰۰ میکرومتر ضخامت دارد.

فرآیند توسعه اولیه این محصول در حال انجام است و بر اساس تحقیقات یک شرکت مطالعات بازار، فروش جهانی نمایشگر هولوگرافیک هدآپ تا سال ۲۰۳۰ ممکن است به حدود ۷ میلیون واحد برسد و به عنوان یک ترند جدید در نمایشگرهای نسل آینده شناخته شود.

با اینکه هنوز مشخص نیست نمایشگرهای هولوگرافیک به عنوان تکنولوژی بزرگ بعدی پذیرفته خواهند شد یا خیر، هیوندای موبیس این فناوری را یک تحول چشمگیر نسبت به نمایشگرهای هدآپ موجود می‌داند که فضای داخلی خودروها را بازتر و دلپذیرتر می‌کند.

source

توسط khodrocamp.ir