نیسان مورانو، کراس‌اوور متوسط دو ردیفه که به خاطر طراحی مدرن و جذاب شناخته می‌شود، برای سال ۲۰۲۵ بازطراحی شده و اکنون از موتور VC-Turbo ۲.۰ لیتری چهار سیلندر نیسان بهره می‌برد.

نیسان مورانو ۲۰۲۵ با تغییرات چشمگیر و پس از یک دهه، اولین بازطراحی خود را دریافت کرده است. بزرگ‌ترین تغییر این خودرو در زیر کاپوت آن رخ داده، جایی که موتور توربوشارژ ۲.۰ لیتری چهار سیلندر و جعبه‌دنده اتوماتیک ۹ سرعته جایگزین موتور V6 و جعبه‌دنده CVT قبلی شده‌اند. این خودرو در سه تیپ SV، SL و پلاتینیوم عرضه می‌شود که مدل پلاتینیوم به صندلی‌های جلو با قابلیت ماساژ و نمایشگر سربالا مجهز است.

نیسان در سال‌های اخیر به سختی در حال بازطراحی تقریباً تمام مدل‌های SUV خود بوده است، اما مورانو دو ردیفه برای مدت زیادی بدون تغییر باقی مانده بود. آخرین بازطراحی مورانو به سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد و از آن زمان به‌جز تغییرات جزئی، تغییرات عمده‌ای نداشته است. به همین دلیل، معرفی مدل ۲۰۲۵ مورانو با ویژگی‌های جدید و طراحی به‌روز، بسیار مورد انتظار بود. این مدل جدید که اوایل سال آینده وارد بازار می‌شود، همچنان روند طراحی مدرن نسل‌های قبلی را دنبال می‌کند و علاوه بر تغییرات در بخش پیشرانه، چندین ویژگی جدید نیز به آن افزوده شده است.

نیسان مورانو 2025

مورانو همچنان بین نیسان روگ کامپکت و نیسان پث‌فایندر سه‌ردیفه قرار دارد و با طول ۱۹۲.۹ اینچ تنها به صورت پنج نفره عرضه می‌شود. طراحی جدید این خودرو نرم و گرد است و جزئیات جالبی مانند چراغ‌های جلوی باریک و چراغ‌های روز LED خطی که در خطوط افقی جلوپنجره ادغام شده‌اند، دارد. در قسمت عقب، چراغ‌های LED سرتاسری دیده می‌شود و نیسان با مخفی کردن سر اگزوز و برف‌پاک‌کن عقب به ظاهر تمیزتر خودرو کمک کرده است.

تمام مدل‌های مورانو در ایالات متحده (به‌جز نسخه کوتاه‌مدت هیبریدی) قبلاً از موتور ۳.۵ لیتری V6 و جعبه‌دنده CVT بهره می‌بردند، اما نسل جدید این خودرو با تغییرات متعدد از این ترکیب سنتی فاصله گرفته است. موتور جدید ۲.۰ لیتری VC-Turbo با نسبت تراکم متغیر نیسان ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۱ پوند-فوت گشتاور تولید می‌کند و جعبه‌دنده ۹ سرعته جایگزین CVT شده است. سیستم دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد در مدل SV عرضه می‌شود، اما تیپ‌های SL و پلاتینیوم به‌صورت استاندارد با سیستم چهارچرخ محرک ارائه می‌شوند.

ترکیب موتور و جعبه‌دنده جدید همان مجموعه‌ای است که در نیسان اینفینیتی QX60 لوکس سه‌ردیفه استفاده شده است. این خودرو در آزمایش‌ها توانست در ۷.۵ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد. با توجه به اینکه مورانو کوچک‌تر و سبک‌تر است، انتظار می‌رود سریع‌تر از مدل قبلی خود که با موتور V6 در ۷.۳ ثانیه به این سرعت می‌رسید، عمل کند.

نیسان مورانو ۲۰۲۵

اگرچه موتور جدید مصرف سوخت بهتری ارائه نمی‌دهد، نیسان اعلام کرده که مدل جدید مورانو با هر دو سیستم دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک، ۲۳ مایل بر گالن (mpg) به‌صورت ترکیبی مصرف می‌کند؛ این میزان دقیقاً مشابه مدل قبلی است. در حالی که گزینه هیبریدی در مورانو وجود ندارد، رقیب این خودرو در این کلاس، تویوتا کراون سینیگا، فقط به صورت هیبریدی عرضه می‌شود و مصرف سوخت ترکیبی آن ۳۸ مایل بر گالن است.

در مدل SV، امکانات استاندارد شامل درب برقی صندوق عقب، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی و گرم‌کن، روکش صندلی چرمی مصنوعی، مجموعه‌ای از ویژگی‌های کمکی راننده، صفحه نمایش دیجیتالی کیلومترشمار و یک نمایشگر اطلاعات سرگرمی ۱۲.۳ اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم است. مدل SL به امکاناتی مانند سقف پانوراما، اپلیکیشن‌های گوگل داخلی، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم صوتی بوز مجهز است. مدل پلاتینیوم که به محدوده خودروهای لوکس نزدیک می‌شود، دارای روکش چرمی نیمه‌آنیلین، نمایشگر هدآپ، صندلی‌های جلوی ماساژور و صندلی‌های عقب گرم‌شونده است.

فضای داخلی نیسان مورانو ۲۰۲۵

نیسان هنوز قیمت رسمی مورانو ۲۰۲۵ را اعلام نکرده است، اما احتمالاً قیمت آن کمی بالاتر از مدل قبلی خواهد بود. مدل فعلی SV دیفرانسیل جلو ۴۰,۱۳۰ دلار و مدل پلاتینیوم چهارچرخ محرک ۴۹,۸۴۰ دلار قیمت دارد.

source

توسط khodrocamp.ir