معرفی ام جی ES5

سایک – ام جی از شاسی‌بلند برقی جدید خود با نام ام جی ES5 در چین رونمایی کرده است. این خودرو جایگزین ام جی ZS EV در بازارهای بین‌المللی، از جمله اروپا، بریتانیا و استرالیا خواهد شد.

ام جی ES5 که از پلتفرم اختصاصی خودروهای برقی بهره می‌برد، مشابه مدل هاچ‌بک ام جی بوده و طراحی شیک‌تر و ابعاد بزرگ‌تری نسبت به نسل قبلی دارد. نسل جدید MG ZS در سال ۲۰۲۵ معرفی شد، اما نسخه تمام برقی آن حذف و مدل‌های هیبریدی جایگزین آن شدند. در عوض، شرکت تصمیم گرفت مدل کاملاً متفاوتی را با نام ES5 عرضه کند که از آخرین پیشرفت‌های فناوری خودروهای برقی بهره‌مند است.

طراحی ظاهری

مدل ام جی ES5 با زبان طراحی تمیز و ساده‌، جلوپنجره‌ای بدون شبکه را به کار برده که آن را از مدل‌های مجهز به موتورهای احتراقی داخلی MG متمایز می‌کند. ورودی‌های هوا در سپر به MG Cyberster شباهت دارند و چراغ‌های LED باریک و تهاجمی‌تر از گذشته به نظر می‌رسند. در نمای کناری، طراحی نسبتاً معمولی است، اما چراغ‌های عقب با طراحی پیوسته مشابه MG4 است.

این شاسی‌بلند برقی ۴۴۷۶ میلی‌متر طول دارد که نسبت به ZS EV قبلی ۱۶۲ میلی‌متر بلندتر است. بیش‌تر این افزایش طول به فاصله محورهای چرخ‌ها اختصاص دارد که به ۲۷۳۰ میلی‌متر افزایش یافته است. درون کابین، یک فرمان با قسمت پایین تخت، نمایشگر دیجیتال، صفحه نمایش بزرگ سیستم اطلاعات و سرگرمی و کنسول مرکزی شناور دیده می‌شود.

مشخصات فنی ام جی ES5

ام جی ES5 از پلتفرم Modular Scalable Platform (MSP) استفاده می‌کند که با MG4 هاچ‌بک مشترک است. این خودرو به یک موتور برقی در محور عقب با قدرت ۱۶۸ اسب‌بخار (۱۲۵ کیلووات / ۱۷۰ اسب‌بخار) و ۲۵۰ نیوتون‌متر گشتاور مجهز است. هنوز مشخص نیست که آیا در آینده نسخه‌های دو موتوره قدرتمندتر از این مدل عرضه خواهند شد یا خیر.
در چین، این خودرو با سه گزینه باتری لیتیوم فسفات فوق‌العاده نازک که توسط جوینت ونچر SAIC-CATL تولید می‌شود، عرضه خواهد شد. براساس گزارش‌های وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، بزرگ‌ترین باتری ظرفیت ۶۲.۲ کیلووات‌ساعت داشته و حداکثر برد ۵۲۵ کیلومتر را براساس پروتکل‌های CLTC ارائه می‌دهد.

عرضه MG ES5 در بازارهای صادراتی از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد. در اروپا، رقبای این خودرو شامل شاسی‌بلندهای کوچک مانند کیا EV4 و پژو E-2008 خواهند بود، هرچند ابعاد آن بیش‌تر با مدل‌های موجود در کلاس شاسی‌بلندهای کامپکت مطابقت دارد.

اسب بخار

source

توسط khodrocamp.ir