چانگان دیپال S05؛ گزینه مناسب بازار ایران

چانگان دیپال S05
چانگان دیپال S05

چانگان از مشخصات اولین کراس اوور کامپکت خود با نام دیپال S05 رونمایی کرد. این خودرو در دو نسخه پیشرانه برقی و هیبریدی با برد افزوده عرضه می‌شود و در مجموع پنج تیپ مختلف دارد.


آریزو 8


آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، عرضه رسمی دیپال S05 برای ۳۰ مهر برنامه‌ریزی شده است و پیش‌فروش آن از ۳۰ شهریور با پرداخت ودیعه‌ای ۱۰۰۰ یوان (۱۴۰ دلار آمریکا) آغاز شده که قابل افزایش به ۳۰۰۰ یوان (۴۲۵ دلار آمریکا) است. نکته جالب اینجاست که قیمت نهایی خودرو هنوز اعلام نشده است.

طراحی ظاهری

دیپال S05 با طراحی متفاوتی نسبت به مدل‌های قبلی، ظاهری اسپرت‌تر دارد. این خودرو دارای جلوپنجره‌ای بسته و ورودی هوای سه‌قسمتی در پایین سپر جلو است. ابعاد خودرو ۴۶۲۰ میلی‌متر طول، ۱۹۰۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۰۰ میلی‌متر ارتفاع بوده و فاصله بین محورها ۲۸۸۰ میلی‌متر است.

بسته به تیپ انتخابی، امکاناتی مانند صندوق عقب برقی، چراغ‌های حلقه‌ای نورانی و چراغ‌های پیکسلی در دسترس خواهد بود. تمامی نسخه‌ها هم به درب‌های بدون فریم و دستگیره‌های درب مخفی مجهز است.

کابین

کابین چانگان دیپال S05
کابین چانگان دیپال S05

در داخل کابین، ترکیب دو رنگ به همراه نوارهای کرومی در لبه‌ها به چشم می‌خورد. همچنین دریچه‌های تهویه مطبوع پنهان، صفحه نمایش کنترل مرکزی ۱۵.۴ اینچی و سیستم کروز کنترل هوشمند در این خودرو وجود دارد.

یکی از ویژگی‌های بارز S05 عدم وجود کلاستر پشت فرمان است و به جای آن از نمایشگر بزرگ HUD استفاده شده است. این در حالی است که تمامی مدل‌ها به تراشه خودرویی کوالکوم  SA8155P مجهز شده‌اند.

مشخصات فنی دیپال S05

چانگان دیپال S05
deepal S05

نسخه رنج اکستندر دیپال S05 از یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری با حداکثر قدرت ۹۶ اسب بخار (۷۲ کیلووات) به همراه یک موتور برقی با توان ۲۱۴ اسب بخار( ۱۶۰ کیلووات) بهره می‌برد. این نسخه با پک باتری ۲۷.۲۸ کیلووات‌ساعتی ترکیب شده و دارای برد خالص برقی ۲۰۰ کیلومتر است.

نسخه تمام برقی این خودرو از پیشرانه الکتریکی ۲۳۴ اسب بخاری (۱۷۵ کیلوواتی) به همراه باتری LFP با ظرفیت ۵۶.۱۲ کیلووات‌ساعت برخوردار است که بردی برابر با ۵۱۰ کیلومتر بر اساس استاندارد CLTC ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: با خودرو برقی چه مسافتی می توان طی کرد + جدول استانداردها

S05 اولین کراس اوور برند دیپال با قیمت متوسط محسوب می‌شود. این برند از ابتدای سال تا پایان مرداد توانسته ۱۲۰,۷۱۰ دستگاه خودرو فروش داشته باشد. با وجود فاش شدن اکثر جزئیات توسط تولیدکننده، هنوز قیمت رسمی این خودرو اعلام نشده است.

با توجه به اینکه سال گذشته سایپا از چانگان دیپال شنلان SL03 در نمایش صنعت خودرو رونمایی کرد این خودرو می‌تواند گزینه مطلوبی برای بازار ایران باشد. همچنین با توجه به قیمت این خودرو، این امکان وجود دارد که دیپال S05 را در آینده در ایران ببینیم.

source

توسط khodrocamp.ir