رونمایی پورشه 911 GT3 مدل 2025

نسخهٔ جدید پورشه ۹۱۱ GT3 با ارتقاءها و بهبودهای فنی برگرفته از GT3 RS و ۵۳ هزار دلار قیمت گران‌تر از قبل به بازار عرضه خواهد شد.

پورشه هم‌زمان با ۲۵ سالگی ۹۱۱ GT3، نسخهٔ جدید این خودرو را با مدل ۲۰۲۵ معرفی کرده است. این خودرو که حالا نسل ۹۹۲.۲ محسوب می‌شود، هنوز هم مهم‌ترین عنصر خود یعنی پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ردلاین ۹ هزار rpm را حفظ کرده است. این یعنی هرچند در سری ۹۹۲.۲ شاهد معرفی ۹۱۱ هیبریدی بودیم ولی نیروبخش GT3 هنوز هم فقط بنزین خالص است.

بااین‌حال، ازآنجایی‌که قوانین آلایندگی بسیار سخت‌گیرانه‌تر شده‌اند، این پیشرانه حالا به دو فیلتر ذرات و چهار کاتالیزور مجهز شده است. پورشه اما برای اینکه با این تجهیزات آلایندگی جدید همچنان قدرت پیشرانهٔ تنفس طبیعی خود را حفظ کند، آن را به میل بادامک‌های ارتقاءیافتهٔ GT3 RS، بدنهٔ دریچه گاز جدید، خنک‌کنندهٔ روغن جدید و سرسیلندرهای اصلاح‌شده مجهز کرده است. مثل قبل، انتقال نیرو توسط گیربکس‌های شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد ولی گیربکس دستی حالا ضریب درایو نهایی کوتاه‌تری دارد.

برای سیستم تعلیق جلوی خودرو هم پورشه از ترفندهایی استفاده کرده که از GT3 RS آموخته بود. این یعنی حالا برخی از اتصالات تعلیق شکل ایروفویل پیدا کرده‌اند که هم داون‌فورس جلو را افزایش می‌دهند و هم خنک‌کنندگی ترمزها را بهبود می‌بخشند. نقطهٔ اتصال جناقی پایینی هم پایین‌تر آمده که شیرجه زدن خودرو در هنگام ترمز گیری را کاهش می‌دهد درحالی‌که چراغ‌های جدید جلو هم از لحاظ آیرودینامیکی بهتر عمل می‌کنند. پورشه همچنین برای متعادل کردن افزایش داون‌فورس جلو، کاور پیشرانه و دیفیوزر عقب را اصلاح کرده است.

برای GT3 مدل ۲۰۲۵ لاستیک‌های جدیدی با اندازهٔ ۲۵۵ در جلو و ۳۱۵ در عقب در نظر گرفته شده است که به گفتهٔ پورشه، باعث بهبود عملکرد خودرو روی مسیرهای خیس می‌شود. علاوه بر این، لاستیک‌های چسبنده‌تر متمرکز بر پیست هم قابل سفارش خواهد بود درحالی‌که رینگ‌های جدید ۱.۵ کیلوگرم از وزن غیر فنر سوار خودرو کم کرده‌اند. پکیج وایساخ که چند سالی است در مدل‌های RS پورشه ارائه می‌شود، حالا برای GT3 هم در نظر گرفته شده است و سقف، آنتی‌رول بارها و قاب آینه‌های جانبی فیبر کربنی را به همراه دارد. با سفارش این پکیج همچنین امکان سفارش رینگ‌های منیزیومی هم فراهم خواهد شد.

در همین حال، پورشه مثل قبل نسخهٔ تورینگ را هم برای GT3 ارائه می‌کند که بال عقب را حذف خواهد کرد. برای GT3 تورینگ پکیجی بنام سبک‌وزن هم قابل سفارش خواهد بود که قطعات تعلیق فیبر کربنی پکیج وایساخ، سقف فیبر کربنی همرنگ بدنه و رینگ‌های منیزیومی را شامل می‌‍شود. در داخل GT3 مدل ۲۰۲۵ شاهد همان تغییراتی هستیم که در ۹۱۱ کاررا دیدیم و برای اولین بار در تاریخ GT3، صندلی‌های عقب هم در نسخهٔ تورینگ قابل سفارش خواهد بود. به گفتهٔ پورشه، GT3 جدید در سبک‌ترین حالت خود ۱۴۲۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت. قیمت پایهٔ ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ از ۲۲۴,۴۹۵ دلار آغاز می‌شود که افزایش چشمگیری را نسبت به قیمت ۱۷۱,۵۰۰ دلاری نسخهٔ قبلی نشان می‌دهد.

پدال

source

توسط khodrocamp.ir