‎مایان با پروژه خودروهای متصل، نخستین هوشمندساز خودروهای تجاری نام گرفت

پروژه خودروهای متصل مایا
پروژه خودروهای متصل مایا

مدیرعامل گروه خودروسازی مایان با اشاره به این‌که محصولات آتی این شرکت براساس نیاز بازار و مشتریان طراحی و تولید می شوند، از ورود مایان به دنیای خودروهای متصل با کلیه محصولات دیما خبر داد و گفت: «به زودی در کنار شرکت همراه اول این پروژه بزرگ به صورت رسمی معرفی و رونمایی خواهد شد.»


آریزو 8


آریزو 8

مهیار عسگریان در حاشیه بیست‌وهفتمین سالگرد مایان تأکید کرد: «طی سال های اخیر موفق شده ایم که هم در تولید محصولات باکیفیت و درهم در افزایش سهم بازار برنامه ها و اهداف را محقق کنیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این حال خوب را با زنجیره ارزش خود به اشتراک بگذاریم.»

این فعال بخش خصوصی خودروسازی با تأکید بر این‌که مشتریان، سرمایه‌های اصلی شرکت هستند، درباره این گردهمایی توضیح داد: «با توجه به رابطه تنگاتنگ و پیوند محکمی که میان ما وجود دارد، به طور طبیعی آن‌ها باید بدانند که تا الان در این مسیر به چه صورت حرکت کرده و به کجا رسیده ایم و همچنین باید برنامه‌های آتی را نیز بدانند، تا بتوانیم با دریافت نظرات و پیشنهادات محصولاتی تولید کنیم که نیاز به تبلیغات نداشته باشد و در واقع نیاز مشتریان را بتواند رفع کند.»

وی همچنین درباره دیما دیزل توضیح داد: «این شرکت یکی از زیرمجموعه های هلدینگ مایان است که محصولات دیما را تولید می‌کند. دیما دیزل رسماً سال ۱۳۹۹ وارد بازار شده است و یک شرکت جوان به شمار می آید، اما به لحاظ جایگاه، در این ۳ سال با تولید محصولات دیما موفق به اخذ رتبه اول کیفی در کشور شده ایم.»

مدیرعامل گروه خودروسازی مایان ادامه داد: «این مهم در شرایطی حاصل شده است که دیما دیزل با رقبای قدرتمندی رقابت کرده است که از سابقه ۴۰ تا ۴۵ سال در بازار برخوردار هستند. با این حال از بدو ورود، در این ۳۶ ماه طبق گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد (ISQI) است، موفق به اخذ رتبه اول کیفیت شده ایم.»

عسگریان درباره سبد محصولات دیما تشریح کرد و گفت: «در سبد محصولات دیما دیزل تحت برند دیما در حال حاضر یک کشنده تک‌محور و سه کامیونت ۶ تُن بدون خواب، ۶ تُن خواب‌دار و نه تُن و باری ۱۹ تُن را در سبد محصولات خود دارد. ضمن این‌که کمپرسی ۱۹ تن، کمپرسی ۴۰ تن دیما نیز به‌زودی وارد بازار می‌شود. اگر اتفاق خاصی پیش نیاید تا پایان سال، مراسم رونمایی از محصولات کمپرسی خواهیم داشت.»

وی با بیان این‌که در حال حاضر دیما ۱۵ درصد سهم بازار را در اختیار دارد در خصوص برنامه های این شرکت برای کسب سهم بیش‌تر توضیح داد: «هدف گذاری دستیابی به سهم ۲۰ درصدی است، اما همواره ما بخش کیفی بازار و مشتریانی را که به دنبال کیفیت هستند هدف گذاری کرده و می کنیم. افتخارمان این است که محصولات‌مان به لحاظ کیفی نیاز به تعمیرات ندارند.»

این فعال بخش خصوصی خودروسازی اضافه کرد: «البته باید در نظر داشت که به هر نحوی قصد دستیابی به سهم ۲۰ درصدی را نداریم و به هیچ عنوان کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد. رفتار و عملکرد ۳۶ ماه گذشته دیما به خوبی این مسئله را ثابت می کند.»

مدیرعامل گروه خودروسازی مایان همچنین درخصوص نمایندگی های این شرکت توضیح داد: «در حال حاضر، ۲۳ نمایندگی و ۵ مرکز سرویس داریم که تعداد آن‌ها در حال افزایش است. در این میان قصد داریم از یک سو، گستردگی نمایندگی ها به نوعی باشد که تمام سطح کشور را با بهترین کیفیت پوشش بدهیم و از سوی دیگر، باید توزیع آن‌ها به گونه ای باشد که از نظر اقتصادی، نمایندگی‌ های ما از صرفه اقتصادی خارج نشود. در واقع این مسئله را همراه با افزایش تیراژ پیش خواهیم برد.»

عسگریان در ادامه در پاسخ به پرسشی درخصوص محصول جدید این شرکت، خودروهای متصل (connected car) با اشاره به این‌که به توضیحات مفصل در روز رونمایی ارائه خواهد شد، تصریح کرد: «همان‌طور که اشاره شد، تمام برنامه ها را با خانواده بزرگ خود در میان می گذاریم و در این همایش نیز به این مسئله اشاره شد، چراکه در حال حاضر خودروهای متصل به یک ضرورت بدل شده است و باید در این مسیر حرکت کنیم.»

وی ادامه داد: «در همین راستا برای اولین بار با همکاری شرکت همراه اول این پروژه را اجرا کرده ایم. کاری بسیار جدید و جدی است که در چهار سطح راننده، مدیر لجستیک، شرکت و سطح حاکمیت را بتواند پوشش دهد. این اتفاق برای اولین بار است که در ایران انجام می شود. البته خودروهای متصل را پیش‌تر نیز داشته ایم، اما فقط در حوزه FMS بوده که فقط موقعیت خودرو را نشان می‌داد، اما ما پا را فراتر گذاشته ایم و در چهار سطح این موضوع را پیش برده ایم که به زودی با ابعاد مختلف و جدید آن آشنا خواهید شد.»

source

توسط khodrocamp.ir