لکسوس LX700h اورتیل ؛ شاسی بلند لوکس هیبریدی

لکسوس LX ovetrail هیبرید
لکسوس LX ovetrail هیبرید

بعد از نزدیک به سه دهه حضور در بازار، لکسوس LX بالاخره به دنیای خودروهای الکتریکی وارد شده است.


آریزو 8


آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، کمپانی لکسوس نسل چهارم لکسوس LX، را به نام LX700h را معرفی کرده که در صدر مدل‌های این سری قرار می‌گیرد. برخلاف بسیاری از خودروهای هیبریدی که در سال‌های اخیر به کوچک‌سازی تمایل داشته‌اند، لکسوس همچنان از موتور V6 توئین توربوشارژ ۳.۴ لیتری استفاده کرده و یک سیستم هیبریدی موازی به آن اضافه کرده است.

لکسوس LX ovetrail هیبرید
لکسوس LX ovetrail هیبرید

یک موتور ژنراتور با سیستم کلاچی که میان موتور احتراق داخلی و گیربکس ۱۰ سرعته خودکار جای گرفته است. برخلاف مدل‌های قبلی لکسوس با سیستم هیبریدی موازی، LX700h به یک آلترناتور و یک استارتر مجهز شده است. این ویژگی‌ها در صورت خرابی سیستم هیبریدی بسیار مهم به شمار می‌روند؛ زیرا حتی در چنین شرایطی، این شاسی‌بلند بزرگ می‌تواند با اتکا به موتور بنزینی همچنان به کار خود ادامه دهد.

این امکان از طریق آلترناتور که باتری کمکی ۱۲ ولتی را تغذیه می‌کند و استارتر که اشتعال مستقل موتور را فراهم می‌آورد، فراهم شده است. در چنین موقعیت ناخواسته‌ای، حالت لو رنج این خودرو، به همراه سیستم کنترل کشش و سیستم تعلیق فعال که ارتفاع خودرو را به صورت خودکار تنظیم می‌کند، همچنان فعال خواهد بود.

لکسوس برای حفظ توانایی‌های آفرود این مدل، ساختاری ضدآب برای محافظت از باتری هیبریدی طراحی کرده است. این باتری در پشت کف خودرو قرار گرفته و یک سینی ضدآب با بخش‌های بالا و پایین برای آن در نظر گرفته شده است. با وجود قطعات الکتریکی جدید، این خودرو همچنان توانایی عبور از آب به عمق ۷۰ سانتیمتر را دارد.

لکسوس LX ovetrail هیبرید
لکسوس LX ovetrail هیبرید

نسخه جدید Overtrail که همراه با قفل دیفرانسیل جلو و عقب ارائه می‌شود، توانایی‌های بیشتری در آفرود دارد. در این نسخه لاستیک‌های آفرودی با سایز ۲۶۵/۷۰ R18 و لاستیک‌های مخصوص گل‌ولای و برف در برخی مناطق ارائه می‌شود. این اولین باری نیست که لکسوس از تریم Overtrail استفاده می‌کند؛ مدل GX اولین مدل با این تریم بود و پس از آن مدل NX نیز این ویژگی را دریافت کرد.

مشخصات فنی لکسوس X700h Overtrail

لکسوس LX ovetrail هیبرید
لکسوس LX ovetrail هیبرید

بر اساس اطلاعات لکسوس، سیستم هیبریدی LX700h قدرتی برابر با ۴۵۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۷۹۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این ارقام به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از خروجی سیستم هیبریدی Tundra i-Force Max است. لکسوس اعلام کرده است که این خودرو مصرف سوختی معادل ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در چرخه ترکیبی EPA خواهد داشت.
در ایالات متحده، تریم Overtrail فقط در مدل LX700h با دو یا سه ردیف صندلی ارائه خواهد شد. مدل‌های ۲۰۲۵ LX از اوایل سال آینده در ایالات متحده به فروش می‌رسند و قیمت‌ها نیز نزدیک به زمان عرضه اعلام خواهد شد.

لکسوس علاوه بر سیستم هیبریدی، تغییرات دیگری نیز در مدل جدید اعمال کرده است. تکیه‌گاه‌های موتور تقویت شده‌اند تا وزن اضافی پیشرانه را تحمل کنند. یک عضو جدید به شاسی اضافه شده و لاستیک زاپاس برای ایجاد فضای بیشتر برای باتری به عقب خودرو منتقل شده است. همچنین باتری کمکی ۱۲ ولتی به کنار صندوق عقب منتقل شده و دیگر در محفظه موتور قرار ندارد. ساختار رادیاتور نیز سخت‌تر شده و تقویت‌های جدیدی در داشبورد خودرو انجام شده است.

امکانات داخلی لکسوس X700h Overtrail

این مدل همچنین از یک نمایشگر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، صندلی‌های جلو با طراحی جدید و شارژ سریع برای پد بی‌سیم بهره می‌برد. همچنین یک اینورتر ضدآب در زیر کنسول میانی نصب شده که توانایی تأمین برق خارجی تا ۲,۴۰۰ وات را دارد. علاوه بر این، درگاه‌های برق در عقب کنسول میانی و در صندوق عقب نیز تعبیه شده‌اند.

LX700h همچنین به سیستم Electro-Shiftmatic مجهز شده است؛ سیستمی که برای اولین بار در یک خودروی آفرود لکسوس دیده می‌شود. این سیستم بهبود یافته که ابتدا توسط تویوتا در سال ۲۰۰۳ برای پریوس معرفی شد، کنترل عالی و حسی خوشایند هنگام تعویض دنده‌ها ارائه می‌دهد.

لکسوس LX700h به‌تدریج از اواخر امسال به بازار عرضه خواهد شد. قیمت‌های نهایی برای مدل هیبریدی هنوز اعلام نشده، اما قطعاً بیشتر از مدل LX600 خواهد بود که در ایالات متحده از ۹۳,۹۱۵ دلار آغاز شده و تا ۱۳۴,۴۹۰ دلار برای نسخه Ultra Luxury می‌رسد.

source

توسط khodrocamp.ir