آغاز واردات محبوب ترین سدان تویوتا برای بازار ایران

کمری 2025 وارداتی
کمری ۲۰۲۵ وارداتی

شب گذشته جدیدترین مدل سدان محبوب تویوتا یعنی کمری ۲۰۲۵ برای بازار ایران رونمایی و مشخص شد که این خودرو قرار است برای سامانه یکپارچه مردم عادی عرضه شود.


آریزو 8


آریزو 8

در دور جدید واردات خودرو، جای حالی بسیاری از محصولات باسابقه و محبوب در بازار ایران نظیر کمری، راو ۴، سوناتا و … به شدت حس می شد. به دنبال این قضیه پس از گذشت حدود یک سال از اسفند ۱۴۰۱، مسیر عرضه این دست خودروها برای جانبازان معزز هموار شد و به دلیل تغییر در محدودیت های ارزی تعیین شده، تقریباً امکان واردات تمامی آن ها به وجود آمد.

حال اما قرار است بنابر گفته های شرکت واردکننده کمری، این سدان جذاب برای سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی مردم عادی نیز عرضه شود چرا که ارزش گمرکی آن حدود ۱۹۹۰۰ یورو تعیین شده تا بتواند مجوز حضور در سامانه عادی را نیز از وزارت صمت اخذ کند.

به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که از این به بعد، علاوه بر جانبازان، مردم عادی نیز می توانند با حدود قیمت ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، جدیدترین مدل کمری وارداتی برای بازار ایران را از سامانه یکپارچه خریداری کنند.

طراحی ظاهری

کمری در همه نسل های خود زیبایی ویژه ای در مقایسه با دیگر سدان ها هم رده داشته، طراحان تویوتا نیز برای حفظ این برتری، تمام تلاش خود را بکارگرفتند تا جدیدترین نسل این خودرو را با ظاهری بسیار جذاب آماده تولید کنند. در قسمت جلوی این خودرو از یک جفت چراغ بومرنگ شکل استفاده شده که با شکستگی های خود می تواند جلوه جذاب و نسبتاً خشنی به خودرو هدیه دهد.
با توجه به هیبرید بودن پیشرانه کمری رونمایی شده، شاهد جلوپنجره ای هستیم که به صورت لوزی طراحی شده تا علاوه بر عبور دادن هوای کافی برا خنک کاری، حس و حال یک خودروی تمام برقی را هم به بیننده القا کند.
فرم چراغ های بومرنگی شکل در عقب خودرو نیز به چشم می خورد تا این شباهت، هماهنگی در طراحی را به طور کلی برای بازدیدکنندگان نمایان کند.

مشخصات فنی کمری ۲۰۲۵ وارداتی

موتور کمری 2025 وارداتی

برای نسخه وارداتی این سدان نام آشنا برای ایرانی ها از یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی استفاده شده است که به کمک موتور برقی می تواند حدود ۲۰۰ اسب بخار توان و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس CVT طراحی شده برای خودروهای هیبرید (E-CVT) تحویل دهد.

امکانات رفاهی و ایمنی کمری ۲۰۲۵ وارداتی

کابین کمری 2025 وارداتی

از مهم ترین آپشن های کمری ۲۰۲۵ وارداتی برای بازار ایران می توان به رادار بین خطوط فعال، هشدار تصادف از جلو، کروز کنترل تطبیقی، سقف تمام شیشه ای ثابت (مون روف)، تریم داخلی چرم، صندلی های برقی، رانندگی خودکار سطح ۲.۵ و … اشاره کرد. تمامی این امکانات قادر هستند تا کمری وارداتی را مجدداً به خودرویی محبوب تبدیل کنند و تقاضای زیادی برای خریدش را رقم بزنند.

در پایان باید گفت که گسترده تر شدن عرضه و فروش این دست خودروها با امکانات زیاد و پیشرانه های پرقدرت برای بازار ایران می تواند تا حد زیادی از التهاب موجود را کم کند و قیمت دست دوم ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

گالری تصاویر

سوالات متداول

مشخصات فنی کمری وارداتی چیست؟

برای نسخه وارداتی این سدان نام آشنا برای ایرانی ها از یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی استفاده شده است که به کمک موتور برقی می تواند حدود ۲۰۰ اسب بخار توان و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس CVT طراحی شده برای خودروهای هیبرید (E-CVT) تحویل دهد.

کمری بازار ایران چه امکاناتی خواهد داشت؟

ز مهم ترین آپشن های کمری ۲۰۲۵ وارداتی برای بازار ایران می توان به رادار بین خطوط فعال، هشدار تصادف از جلو، کروز کنترل تطبیقی، سقف تمام شیشه ای ثابت (مون روف)، تریم داخلی چرم، صندلی های برقی، رانندگی خودکار سطح ۲.۵ و … اشاره کرد.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط khodrocamp.ir