معرفی موتورسیکلت تریومف TF 450-RC Edition مدل 2025

تریومف TF 450-RC Edition
تریومف TF 450-RC Edition

برند بریتانیایی و بسیار پرطرف‌دار تریومف، اولین موتورکراس ۴۵۰ سی‌سی خود را به تازگی برای سال ۲۰۲۵ معرفی کرده است.


آریزو 8


آریزو 8

ورود تریومف به بازار موتورهای آفرود با معرفی اولین موتورکراس خود، یعنی مدل TF 250-X، بسیار مورد توجه قرار گرفت. اکنون این تولیدکننده بریتانیایی دومین مدل خود را با نام TF 450-RC Edition معرفی کرده است. همان‌طور که از نامش پیداست، اولین موتورکراس ۴۵۰ سی‌سی تریومف در همکاری با ریکی کارمایکل، موفق‌ترین موتورسوار تاریخ، توسعه یافته است.

استیون سارجنت، مدیر ارشد محصول تریومف بیان کرده است: «در پایان سال ۲۰۲۳، تریومف TF 250-X را که مدت‌ها منتظرش بودیم، معرفی کردیم، اولین مدل در یک سری کاملاً جدید از موتورسیکلت‌های آفرود. اکنون ما یک پیشرانه جدید ۴۵۰ سی‌سی برای مسابقات موتورکراس داریم که ریکی کارمایکل، که بدون شک بهترین در این صنعت است، در توسعه آن با ما همکاری کرده است. TF 450-RC Edition تعادلی از قدرت، دقت و دوام را ارائه می‌دهد که استاندارد جدیدی در کلاس موتورکراس ۴۵۰ سی‌سی تعیین می‌کند. به نظر می‌رسد تنها منطقی است که اولین نسخه نام ریکی را به خود داشته باشد.»

TF 450-RC Edition از نظر شاسی شباهت‌هایی به TF 250-X دارد و بر روی یک فریم آلومینیومی دوگانه ساخته شده است. همچنین، اجزای تعلیق شامل کمک تلسکوپی معکوس ۴۸ میلی‌متری از برند KYB Air-Oil Separate (AOS) در جلو و یک مونوشاک KYB در بخش عقب می شود. از دیگر شباهت‌ها می‌توان به کلاچ هیدرولیک و ترمزها از برند Brembo اشاره کرد.

اختلاف اصلی بین TF 450-RC Edition و TF 250-X به‌طور طبیعی در موتور است. TF 450-RC Edition با یک موتور تک‌سیلندر ۴۵۰ سی‌سی چهارزمانه SOHC با سیستم تزریق سوخت و سیستم آب خنک نیرو مورد نیاز خود را تأمین می کند. این موتور دارای قطر سیلندر ۹۵.۰ میلی‌متر، کورس ۶۳.۴ میلی‌متر و نسبت فشرده‌سازی ۱۳.۱:۱ است. به‌جای لاستیک‌های Pirelli Scorpion MX32 Mid Soft که در TF 250-X استفاده می‌شود، TF 450-RC Edition با لاستیک‌های Dunlop Geomax MX34 تجهیز شده است.

TF 450-RC Edition به‌طور استاندارد با کیت ماژول Wi-Fi تریومف (شماره قطعه A9820130) مجهز شده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا برنامه سوخت و جرقه را از طریق اپلیکیشن MX Tune Pro روی گوشی هوشمند خود تنظیم کنند. به‌عنوان یک امتیاز اضافه، برنامه موتور منحصر به فردی را که توسط ریکی کارمایکل سفارشی‌سازی شده است، نیز شامل می‌شود.

بدون قطعات ویژه انتخاب‌شده توسط خود GOAT، تریومف TF 450-RC Edition یک نسخه ریکی کارمایکل نخواهد بود، بنابراین تریومف این مدل را با قطعات خاص تجهیز کرده است. اولین مورد، پایه‌های سر (که به عنوان پایه‌های بالای موتور نیز شناخته می‌شوند) است که به‌صورت جامد طراحی شده‌اند (به این معنا که مانند TF 250-X دارای بریدگی نیستند) و گفته می‌شود که به بهبود هندلینگ، به‌ویژه تحت بارهای سنگین در جلو، کمک می‌کنند.

بعدی یک دسته فرمان ODI Podium Flight MX RC4 Signature، دستگاه holeshot Xtrig، کاور کلاچ Hinson Racing Billetproof با لوگوی تریومف ریسینگ، محافظ دیسک ترمز جلو و کاور صندلی گریلر است. از نظر ظاهری، لوگوهای GOAT، برچسب‌های بدنه و پس‌زمینه‌های شماره ۴ را مشاهده می‌کنیم.

مدل ۲۰۲۵ تریومف TF 450-RC Edition قرار است در فوریه ۲۰۲۵ به نمایشگاه‌ها عرضه شود و قیمت پیشنهادی پایه آن ۱۰,۹۹۵ دلار است.

source

توسط khodrocamp.ir