لوتوس امیرا SE مدل 2025 ؛ با پیشرانه چهار سیلندر 400 اسب بخاری

لوتوس امیرا SE مدل 2025
لوتوس امیرا SE مدل ۲۰۲۵

لوتوس امیرا SE مدل ۲۰۲۵ این بار به طور اختصاصی برای منطقه های آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا عرضه خواهد شد.


آریزو 8


آریزو 8

در ایالات متحده آمریکا، برای مشتریان این امکان وجود دارد تا از دو مدل لوتوس امیرا انتخاب کنند، مدل پایه چهار سیلندر یا V6. مدل پایه با موتور، به میزان ۳۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، در حالی که مدل V6 قدرتی معادل ۴۰۰ اسب بخار ارائه می‌دهد. اما اگر در برخی بازارهای خارج از ایالات متحده آمریکا (منطقه آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا) زندگی می‌کنید، یک مدل چهار سیلندر جدید و قوی‌تر برای سال ۲۰۲۵ در دسترس است.

لوتوس امیرا SE جدید از همان موتور چهار سیلندر توربوشارژ ۲.۰ لیتری AMG استفاده می‌کند، اما اکنون ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، که در نسخه جدید شاهد افزایش ۴۰ اسب بخاری قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور نسبت به گذشته هستیم. جالب این‌جاست که این عدد قدرت اکنون با مدل V6 لوتوس امیرا برابر است. متأسفانه، مدل چهار سیلندر تنها با یک گیربکس دوکلاچه هشت سرعته موجود است، در حالی که مشتریان هنوز می توانند مدل دستی را برای نسخه V6 سفارش دهند.

این افزایش قدرت در مدل توربو SE منجر به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کمی سریع‌تر به مقدار ۴.۰ ثانیه شده است، در مقایسه با ۴.۳ ثانیه در مدل استاندارد توربو. همچنین، امیرا توربو SE حداکثر سرعت خود را نسبت به مدل استاندارد توربو به میزان ۱۸ کیلومتر بر ساعت بهبود بخشیده و توانایی دست یابی به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. بسته رانندگان لوتوس به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود که شامل تعلیق اسپرت تر، سفت‌تر، ترمزهای دوتکه با مجاری عبوری و سیستم لانچ کنترل می شود.

طراحی جدید رینگ های ۲۰ اینچی «V-Spoke» به‌طور بصری مدل SE را از سایر مدل‌ها متمایز می‌کند، همان‌طور که کالیپرهای ترمز قرمز، لوگوی «Emira Turbo SE»، لوگوهای تیره لوتوس و سرپوش‌های سیاه اگزوز نیز همین کار را انجام می‌دهند. حتا در داخل خودرو، سقف با آلکانترا ارتقا یافته است.

این‌که امیرا توربو SE جدید در سایر کشور ها مانند آمریکا یا کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد یا خیر؟ هنوز مشخص نیست. در حال حاضر، مشتریان همچنان می توانند مدل پایه توربو چهار سیلندر یا V6 سوپرشارژ را تهیه کنند. قیمت مدل پایه توربو از ۹۹,۹۰۰ دلار شروع می‌شود و مدل V6 ، ۱۰۵,۴۰۰ دلار قیمت دارد.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط khodrocamp.ir