10 کراس اوور راحت و مقرون به صرفه در بازار جهانی

پلاک ملی کرولا کراس
پکرولا کراس

اگر برای داشتن حداکثر آسایش به یک خودرو با اندازه بزرگ نیاز دارید، مجله هات کارز این ۱۰ شاسی بلند را به شما پیشنهاد می‌کند.


آریزو 8


آریزو 8

این خودروها مملو از ویژگی‌ها و امکاناتی هستند که هدف‌شان آسایش و راحتی سرنشینان است، مانند صندلی‌های دارای گرم‌کن و تهویه، کنترل خودکار آب و هوا، و بسیاری از ویژگی‌های قابل تنظیم دیگر، اما به جز راحتی، مقرون به صرفه بودن نیز اهمیت دارد. این فهرست همچنین شامل مقرون به‌صرفه ترین مدل‌های موجود در بازار جهانی است. همه این خودروها دارای قیمت پایه کم‌تر از ۲۵ هزار دلار هستند و در عین حال فضای زیادی برای اسکان سرنشینان ارائه می‌دهند.

این شاسی‌بلندها براساس کل فضا برای سر و پای سرنشینان ردیف جلو رتبه‌بندی شده‌اند.

۱۰. هیوندای Venue 2024

هیوندای ونیو
هیوندای ونیو

قیمت پایه: ۱۹۹۰۰ دلار

کل فضا: ۲۰۴.۹ سانتی‌متر

اگرچه هیوندای Venue مدل ۲۰۲۴ در جایگاه آخر ما با کم‌ترین فضا برای سر و پا در ردیف جلو قرار دارد، اما یکی از مقرون به‌صرفه ترین شاسی بلندهای این فهرست محسوب می‌شود که قیمت پایه آن زیر ۲۰ هزار دلار است.

با این مبلغ، خریداران یک دستگاه مدل پایه Venue ویژگی‌های آسایشی مانند ستون فرمان تلسکوپی، آینه‌های بیرونی برقی، و تکیه‌گاه کنسول مرکزی کشویی دریافت می‌کنند. با خرید مدل‌های گران‌تر Venue می‌توان از امکانات بیش‌تری مانند کنترل تهویه خودکار، صندلی‌های جلوی گرم شونده، و فرمان با روکش چرمی بهره‌مند شد.

این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۵۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند. موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر خطی این خودرو ۱۲۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

۹. فولکس واگن Taos 2024

فولکس‌ واگن تائوس 2025
فولکس‌ واگن تائوس ۲۰۲۵

قیمت پایه: ۲۳۹۹۵ دلار

کل فضا: ۲۰۵.۲ سانتی‌متر

مدل ۲۰۲۴ فولکس واگن Taos به دلیل فضای نسبتاً کوچک ردیف اول، تقریباً در انتهای فهرست ما قرار دارد. با این حال، به طور کلی ظرفیت حمل بار ۱.۸ متر مکعب را ارائه می‌دهد.

Taos جدید ویژگی‌های خوبی مانند فرمان گرم‌شونده را به صورت استاندارد ارائه می‌دهد، اما برای کسانی که راحتی را به قیمت پایین می‌دهند، گزینه هایی مانند صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی، فرمان گرم‌شونده و کنترل آب و هوای خودکار دوگانه وجود دارند.

مدل ۲۰۲۴ Taos با حجم ۸.۷ لیتر سوخت در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند که شاید آن‌چنان رقم خوبی محسوب نشود. موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر خطی توربوشارژ این خودرو ۱۵۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

۸. شورولت Trailblazer 2024

شورولت Trailblazer
شورولت Trailblazer

قیمت پایه: ۲۳۱۰۰ دلار

کل فضا: ۲۰۵.۴ سانتی‌متر

شورولت این خودروی خود را با تمرکز کامل بر امکانات آسایشی تولید نمی‌کند، اما این خودرو با یک صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی ۱۱ اینچی و میزان مصرف سوخت قابل توجه ۷.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر همراه است.

با پرداخت مقداری پول بیش‌تر، Trailblazer را می‌توان با راحتی بیش‌تری همراه با قیمت مناسب در اختیار داشت. این شامل بسیاری موارد از گرمایش و تهویه برای صندلی‌های جلو گرفته تا کنترل آب و هوای دوگانه، مونروف پانوراما و فرمان گرم شونده می‌شود.

موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر خطی توربوشارژ این خودرو ۱۳۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

۷. میتسوبیشی Outlander Sport 2024

میتسوبیشی اوتلندر 2024
میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴

قیمت پایه: ۲۳۶۹۵ دلار

کل فضا: ۲۰۵.۷ سانتی‌متر

مصرف سوخت احتمالاً برای خریداران شاسی بلندهای مقرون به صرفه بسیار مهم است و متأسفانه مدل ۲۰۲۴ میتسوبیشی Outlander Sport با مصرف ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، در این زمینه خوب عمل نمی‌کند. گفته می‌شود، Outlander Sport به صورت استاندارد با مکانیسم چهارچرخ محرک عرضه می‌شود که در میان شاسی‌بلندهای ارزان رایج نیست.

دیگر ویژگی‌های استاندارد این خودرو عبارتند از آینه‌ی عقب با درخشش خودکار، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران و کنترل خودکار آب و هوا. در تریم‌های گران‌تر، فهرستی از امکانات آسایشی مانند گرم‌کن صندلی‌های جلو، روکش‌های چرمی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی، و سیستم اطلاعات سرگرمی با فرمان صوتی وجود دارند.

موتور ۲ لیتری چهار سیلندر خطی این خودرو ۱۴۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

۶. کیا Soul 2024

سول 2023
سول ۲۰۲۳

قیمت پایه: ۲۰۱۹۰ دلار

کل فضا: ۲۰۵.۷ سانتی‌متر

مدل ۲۰۲۴ کیا Soul قهرمان حمل بار است و فضایی معادل ۱.۷۵ متر مکعب هنگام خواباندن صندلی‌های عقب ارائه می‌دهد. همچنین بیش از ۲۰۵ سانتی‌متر فضای ترکیبی برای سر و پا در ردیف جلو ارائه می‌دهد. و اگرچه ممکن است به راحتی مربوط نباشد، چرخ های استاندارد ۱۶ اینچی آن مطمئناً سواری لذت‌بخشی را ارائه می‌دهند.

هیوندای بهترین ویژگی‌های مربوط به راحتی را برای تریم‌های مختلف Soul در نظر گرفته است. این شاسی‌بلند کوچک را می‌توان به امکاناتی مانند فرمان و شیفتر با روکش چرمی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سانروف و تکیه‌گاه بازو برای سرنشینان صندلی عقب مجهز کرد.

کیا Soul دارای میزان مصرف سوخت ۷.۸۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و موتور ۲ لیتری چهار سیلندر خطی این خودرو ۱۴۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

۵. بیوک Envista 2024

بیوک envista
بیوک envista

قیمت پایه: ۲۲۴۰۰ دلار

کل فضا: ۲۰۶.۵ سانتی‌متر

اگرچه این خودرو قیمت مناسبی دارد، اما مدل ۲۰۲۴ Envista با ویژگی‌های استانداردی که مطمئناً سرنشینان را راضی نگه می‌دارد، مانند فناوری حذف نویز فعال، کنترل خودکار آب و هوا، و تهویه صندلی‌های عقب، ارائه می‌شود.

با این حال، سبک مسابقه‌ای این خودرو قابلیت حمل بار را کاهش می‌دهد و ظرفیت آن را تنها به ۱.۲ متر مکعب محدود می‌کند. با این حال، رانندگان احتمالاً خیلی نگران این موضوع نخواهند بود، زیرا می‌توانند از ویژگی‌هایی مانند روکش چرم، گرم‌کن صندلی‌های جلو و صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در ۸ جهت لذت ببرند.

بیوک Envista در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۸۴ لیتر می‌سوزاند و موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر خطی توربوشارژ این خودرو ۱۳۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

۴. تویوتا Corolla Cross 2024

کرولا کراس
کرولا کراس

قیمت پایه: ۲۳۸۶۰ دلار

کل فضا: ۲۰۷ سانتی‌متر

این خودرو با قیمت پایه کم‌تر از ۲۴ هزار دلار دارای میزان مصرف سوخت ۷.۳۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و دارای ظرفیت حمل بار ۱.۷۵ متر مکعب است. همچنین از نظر فضا برای سر و پای سرنشینان ردیف جلو در جایگاه بالای رتبه‌بندی ما قرار دارد، در حالی که، از امکاناتی مانند کنترل خودکار آب و هوا، نورپردازی امبینت کابین، سانروف و صندلی‌های جلوی گرم‌شونده با قابلیت تنظیم برقی برخوردار است.

موتور ۲ لیتری چهار سیلندر خطی این خودرو ۱۶۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

۳. شورولت Trax 2024

قیمت پایه: ۲۰۴۰۰ دلار

کل فضا: ۲۰۷ سانتی‌متر

هنگامی که شورولت نسل دوم جدید Trax را برای سال ۲۰۲۴ عرضه کرد، با استقبال زیادی روبه‌رو شد. این شاسی‌بلند کوچک نه تنها دارای طراحی زیبایی است، بلکه با قیمت مقرون به صرفه حدود ۲۰ هزار دلار تقریباً همه چیز ارائه می‌دهد، از فضای حمل بار نسبتاً وسیع گرفته تا مصرف سوخت ۷.۸۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر.

اگرچه برای دسترسی به آن‌ها باید کمی بیش‌تر هزینه کنید، اما آپشن‌های موجود مانند گرمایش صندلی‌های جلو و فرمان، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی، و کنترل خودکار آب و هوا، این خودرو را به یکی از شاسی‌بلندهای مقرون‌به‌صرفه و راحت تبدیل می‌کنند که ارزش خریدن دارد.

موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژ این خودرو ۱۳۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

۲. هیوندای Kona 2024

هیوندای کونا 2023
هیوندای کونا ۲۰۲۳

قیمت پایه: ۲۴۲۵۰ دلار

کل فضا: ۲۰۷.۲ سانتی‌متر

مدل ۲۰۲۴ هیوندای Kona یک شاسی‌بلند با فضای بار ۱.۸۱ متر مکعب و قیمت زیر ۲۵ هزار دلار است که ۷.۵۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند. همه مدل‌های آن با صندلی عقب تاشو (یک ویژگی غیرمعمول برای شاسی‌بلندها) به‌علاوه کروز کنترل و ورود بدون سوییچ عرضه می‌شوند. با انتخاب تریم‌های گران‌تر، خریداران می‌توانند امکانات آسایشی مانند صندلی‌های جلو سرد و گرم‌شونده، فرمان گرم‌شونده، و دریچه‌های تهویه صندلی‌های عقب را دریافت کنند.

موتور ۲ لیتری چهار سیلندر خطی این خودرو ۱۴۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

۱. نیسان Kicks 2024

نیسان کیکس
نیسان کیکس

قیمت پایه: ۲۱۰۵۰ دلار

کل فضا: ۲۰۹.۲ سانتی‌متر

نیسان به تازگی از مدل ۲۰۲۵ Kicks رونمایی کرد، اما این چیزی از خوب بودن مدل ۲۰۲۴ کم نمی‌کند. این تنها خودرو در فهرست ماست که بیش از ۲۰۹ سانتی‌متر فضای مجموع برای سر و پا را ارائه می‌دهد. همچنین یکی از ارزان‌ترین مدل‌ها با قیمت پایه حدود ۲۱ هزار دلار است.

مقدار مصرف سوخت این خودرو نیز با ۷.۱۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر جزو بهترین‌ها در این فهرست است و ظرفیت بار نسبتاً زیادی دارد. آسایش در این خودرو با ویژگی‌های استاندارد مانند ستون فرمان تلسکوپی و لوازم جانبی برقی تضمین می‌شود.

موتور ۱.۶ لیتری چهرسیلندر خطی این خودرو ۱۲۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

source

توسط khodrocamp.ir