رونمایی نسل چهارم کامیون 2631 آمیکو

کامیون M2631D NEW
کامیون M2631D NEW

شرکت ارس خودرو دیزل سرانجام پس از مدت سکوت خبری، جدیدترین محصول بازار خودروهای کار و تجاری را با رونمایی از نسل چهارم کامیون ۲۶۳۱ آمیکو معرفی کرد.


آریزو 8


آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، ارس خودرو دیزل با توجه به نیاز بازار و تجربه ای که در زمینه تولید و عرضه خودروهای کار و تجاری در چهار دهه فعالیت به دست آورده است، جدیدترین محصول خود با نام کامل M2631D NEW را با کاربری های مختلف رونمایی و معرفی کرد.

ویدیوی معرفی نسل چهارم کامیون ۲۶۳۱ آمیکو

قیمت و زمان عرضه M2631D NEW

تولید این محصول از ۲۱ شهریورماه سال جاری آغاز شده است و اولین عرضه آن از ۱۷ مهرماه و در خلال نمایشگاه خودروی تبریز با تحویل ۲ ماهه آغاز خواهد شد. همچنین براساس شنیده ها قیمت M2631D NEW با کاربری میکسر که در زمان رونمایی به معرض دید عموم درآمد حدود ۶ میلیارد و ۸ میلیون تومان خواهد بود.

نسل چهارم کامیون ۲۶۳۱ نسخه ارتقایافته نسل سوم همین محصول است که از اواخر سال ۹۹ تا اوایل سال گذشته با نام ۲۶۳۱ EEV تولید می شود.

نسل اول کامیون ۲۶۳۱ از ۱۸ مهر ۱۳۸۴ آغاز و تا ۴ خرداد ۱۳۸۷ تولید و عرضه شد. تولید نسل دوم این محصول با نام ۲۶۳۱ LT از ۲۳ بهمن ۱۳۸۴ شروع شد و  ۱۰ آبان ۱۳۹۳ متوقف شد. نسل سوم  نیز با نام از ابتدای اسفند ۱۳۹۹ با مشخصات جدید از جمله استاندارد آلایندگی EUR V، افزایش توان موتور به ۴۰۰ اسب بخار، افزایش ظرفیت اکسل و تجهیز به سیستم SCR برای کاهش آلایندگی به خط تولید آمیکو رفت. با این حال، تولید نسل سوم نیز از ابتدای دی ماه سال گذشته متوقف شد.

ارس خودرو دیزل (آمیکو) به رغم فروش خوب و جایگاهی که این محصول به دست آورده بود، برای بهتر شدن این محصول که تولید آن را متوقف و پس از ارتقا و به‌روزرسانی بسیاری از سیستم های این محصول را دوباره آغاز کرد.

از مهم‌ترین تفاوت هایی که M2631D NEW با نسل سوم دارد می توان به سیستم کنترل پایداری EPS، به سیستم ترمز الکتروپنوماتیک EBS و ترمز اضطراری پیشرفته، سیستم هشدار انحراف از مسیر (LDWS)، سیستم تشخیص موانع جلو(FCW) و سیستم هشدار فاصله ایمن با موانع جلو (SDA) اشاره کرد.

مشخصات فنی و ویژگی های M2631D NEW

کامیون M2631D NEW
کامیون M2631D NEW

 موتور کامیون M2631D NEW ۴۰۰ در شرکت ویچای تولید شده است که با حجم ۱۱۵۹۶ سی سی می تواند ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۲۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. هچنین جعبه دنده نسل چهارم آمیکو از نوع FAST GEAR چهارده سرعته (۱۲ دنده جلو و ۲ دنده عقب) است. این پیشرانه استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارد. ظرفیت باک سوخت این کامیون ۵۵۰ لیتر است.

اکسل به‌کاررفته در ۲۶۳۱ جدید HANDE است، که اکسل های وسط و عقب آن ۶ و اکسل جلویی ۸ تن است. مکانیزم تعویض دنده نیز کابلی و کلاچ کامیون ۲۶۳۱ جدید آمیکو، تک صفحه ای خشک با فنر دیافراگمی است.

وزن خالص این کامیون جدید بدون اتاق بار، ۹ هزار ۴۶۰ کیلوگرم، حداکثر وزن مجاز فنی محور اول ۸ تن و حداکثر جرم مجاز فنی برای محور دوم و سوم ۱۶ تن و حداکثر بار مجاز فنی ترکیبی در این کامیون ۲۶ تن اعلام شده است. کامیون ۲۶۳۱ جدید از طول، عرض و ارتفاع شامل ۷۶۰۳، ۲۵۵۰ و ۳۲۸۵ میلی متر برخوردار است. شاسی این کامیون دولایه از نوع نردبانی‌ست. طراحی اتاق نیز در چین انجام شده است. سیستم تعلیق کامیون ۲۶۳۱ جدید در جلو فنر پارابولیک+میل موج گیر، کمک فنر تلسکوپی، و برای عقب فنر تخت فولادی چندلایه است.

حداکثر سرعت این کامیون ۹۰ کیلومتر بر ساعت (محدود شده) است. ترمز اصلی در این محصول KNORR است و مجهز به ترمز ضد قفل ABS، سیستم پایداری الکترونیکی ESC، ترمز اضطراری پیشرفته AEBS و ترمز کمکی EVB.

امکانات M2631D NEW

کامیون M2631D NEW یا همان نسل چهارم ۲۶۳۱ از تجهیزات و امکاناتی مانند شامل صندلی راننده پنوماتیک قابل تنظیم، صندلی کمک راننده دارای سنسور وزن، دیاگ اتوماتیک در صفحه کیلومترشمار، مانیتور شناور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، بخاری درجا و جای خواب ، چراغ روز و چراغ اتوماتیک برخوردار است.

source

توسط khodrocamp.ir