رونمایی پت فایندر 6 سیلندر در مشهد

شرکت نامی خودرو پیشرو، در بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه خودرو مشهد 1403 برای نخستین‌بار از نیسان پت فایندر رونمایی کرد؛ البته همین ابتدای کار باید یک نکته مهم را بگوییم: خودرویی که در نمایشگاه مشهد رونمایی شده بود، در واقع نسخه بازار جهانی (Global Version) پت‌فایندر است که خط تولیدش در ایالت تنسی، در کشور آمریکا قرار دارد. اما آن نسخه‌ای که در آینده قرار است توسط شرکت نامی خودرو وارد کشورمان شود، نسخه بازار چین این خودروست که در کارخانجات دانگ‌فنگ نیسان (DFM-NISSAN) به تولید می‌رسد.

نیسان پت‌فایندر بازار چین، هم به لحاظ طراحی و هم به لحاظ فنی، زمین تا آسمان با نسخه بازار جهانی این خودرو متفاوت است. بنابراین به نظر می‌رسد رونمایی از خودرویی که قرار نیست وارد کشورمان شود (به دلیل قانون ممنوعیت واردات خودروهای ساخت آمریکا)، صرفا جنبه تبلیغاتی و بازاریابی داشته است.

اما به هرحال باید گفت که پت‌فایندر تولید آمریکا، در سال 2021 وارد نسل پنجم (اتاق R53) شده اما پت‌فایندر تولید چین، در سال 2023 برای اولین‌بار معرفی شد و سپس به خط تولید دانگ‌فنگ رفت.

نکته دیگر اینکه پت‌فایندر آمریکایی (که در نمایشگاه مشهد رونمایی شده) پیشرانه 6 سیلندر تنفس طبیعی 3.5 لیتری دارد و قدرتش به حدود 271 اسب‌بخار و گشتاورش نیز به 340 نیوتن‌متر می‌رسد. اما پت‌فایندر چینی، به موتور 4 سیلندر توربوشارژ 2.0 لیتری مجهز است و توانایی تولید 248 اسب‌بخار به همراه 376 نیوتن‌متر را دارد.

آغاز تولید نسخه چینی پت فایندر

در بهار 2023، شرکت نیسان با معرفی نسخه متفاوتی از پتفایندر در نمایشگاه شانگهای، مخاطبان را متعجب کرد.

این شاسی‌بلند، چهره‌­ای متفاوت نسبت به نسخه بین‌المللی پتفایندر را به نمایش می­‌گذاشت. اکنون اعلام شده که شریک نیسان در چین یعنی دانگ‌فنگ، تولید پتفایندر را آغاز کرده است. 

طراحی نیسان پتفایندر جدید

نیسان پتفایندر بازار چین در مقایسه با همتای آمریکایی خود، طراحی متفاوتی در سپرها، چراغ‌ها و جلوپنجره دارد و به محصولات امروزی نیسان شبیه شده است.

نیسان پتفایندر بازار چین 2024

ابعاد بدنه نیسان پتفایندر بازار چین در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.13، 1.981، 1.767 و 2.9 متر اعلام شده است. در مقایسه با نسخه بازار آمریکا، طول و عرض به ترتیب 109 و 2 میلی‌متر افزایش و ارتفاع، 34 میلی‌متر کاهش نشان می­‌دهد، اما برابری فاصله بین محورها، نشان از پلتفرم یکسان دارد.

کابین و امکانات نیسان پتفایندر بازار چین

طراحی داخلی نیسان پتفایندر بازار چین نیز به واسطه نصب دو نمایشگر در کنار یکدیگر و طراحی جدید بخش میانی و دریچه‌­های تهویه، کاملا متفاوت به نظر می­‌رسد.

نیسان پتفایندر بازار چین 2024

نیسان پتفایندر بازار چین در ابتدا به صورت شش نفره عرضه شده است، اما نسخه هفت نفره هم در آینده نزدیک به فروش می­‌رسد.

مشخصات فنی نیسان پتفایندر وارداتی

نیسان پتفایندر بازار چین به پیشرانه 2 لیتری VC-Turbo مشترک با اینفینیتی QX60 با 252 اسب­‌بخار قدرت مجهز شده است و جعبه‌دنده اتوماتیک 9 سرعته دارد.


فروش نیسان پت فایندر وارداتی

برای اطلاع از قیمت نیسان پث فایندر وارداتی و همچنین نحوه فروش نیسان پت فایندر و پیش فروش خودرو پت فایندر نیسان در ایران، مقاله شرایط فروش نامی خودرو را مطالعه کنید.

source

توسط khodrocamp.ir