اولتراویولت F99 ؛ اولین سوپربایک هندی با حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت

اولتراویولت F99
اولتراویولت F99

شرکت سازنده موتورهای برقی در هندوستان، اولتراویولت، از موتورسیکلت جدید خود با نام F99 رونمایی کرده و آن را اولین سوپربایک هندی معرفی کرده است. طراحی این موتورسیکلت از جت‌های مافوق صوت الهام گرفته شده است و می‌تواند در عرض ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶.۵ کیلومتر بر ساعت) برسد.


آریزو 8


آریزو 8

زمانی که F99 اوایل سال گذشته معرفی شد، این سوپربایک در آزمایش‌ها به سرعت ۱۲۴ مایل بر ساعت (۲۰۰ کیلومتر بر ساعت) دست یافت و حتا زمان رکورد ۴.۵ ثانیه برای شتاب ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶.۵ کیلومتر بر ساعت) را ثبت کرده بود. به وضوح، برند اولتراویولت همچنان به بهبود عملکرد این موتورسیکلت ادامه داده، زیرا این اولین موتورسیکلت اسپرت هندی است که با توجه به امکاناتی که ارائه می دهد قیمت نسبتاً معقولی دارد.

اولتراویولت F99
اولتراویولت F99

در حالی که، قیمت رسمی هنوز تأیید نشده است، شایعه‌هایی وجود دارد که می‌گویند قیمت این موتورسیکلت حدود ۸۰۰,۰۰۰ روپیه هند (تقریباً ۹,۵۶۰ دلار آمریکا) خواهد بود، اما به احتمال زیاد قیمت پایه این سوپربایک از آن‌چه شایعه شده است بیش‌تر خواهد بود، زیرا این موتورسیکلت یک موتور عادی و شهری نیست و سرعت و شتاب بی نظیری دارد.

در بخش مشخصات فنی، مدل F99 با یک موتور آب خنک با حداکثر قدرت ۹۰ کیلووات (۱۲۰ اسب بخار) مجهز شده است، که به گفته سازنده، توانایی دست‌یابی به حداکثر سرعت ۱۵۹ مایل بر ساعت (۲۵۶ کیلومتر بر ساعت) را دارد. گفته می‌شود که مدل پیش‌تولید این موتورسیکلت وزنی معادل ۱۷۸ کیلوگرم (۳۹۲ پوند) دارد. همچنین این موتورسیکلت در مرکز تحقیق و توسعه شرکت در بنگالورو طراحی و مهندسی شده است.

وب‌سایت برند اولتراویولت بیان می کند: «این موتورسیکلت جذاب، بسیار قدرتمند و فوق‌العاده وحشی است.» درحقیقت، مدل F99 به خوبی با این توصیف همخوانی دارد. ظاهر تهاجمی و زاویه‌دار آن نه تنها به حالت تهاجمی سواری کمک می‌کند، بلکه به آن جلوه  یک سوپربایک بخشیده است. مجاری هوا  و شیلد تهاجمی آن همگی از عناصر کلیدی طراحی هستند که به آن ظاهر زیبا یک سوپربایک را می‌دهند.

اولتراویولت F99
اولتراویولت F99

با نگاهی دقیق‌تر به جزییات، این موتورسیکلت دارای فاصله بین دو چرخ ۵۵ اینچ (۱,۳۹۷ میلی‌متر) است و تنها حدود ۴۱.۳ اینچ (۱,۰۴۹ میلی‌متر) ارتفاع دارد که باعث می‌شود هنگام نشستن، احساس چسبندگی بیش‌تری به آسفالت و زمین را داشته باشید. رینگ جلویی آن از نوع ۱۲۰/۷۰ R17 و رینگ عقبی ۱۸۰/۵۵ R17 است که هر دو از آلیاژ ساخته شده‌اند. این رینگ ها با لاستیک‌های نازک پوشیده شده‌اند که مخصوص سواری در پیست های مسابقه ای هستند.

شاسی این موتورسیکلت از ساختار هیبریدی فولادی تشکیل شده، بازوی متحرک آن از آلومینیوم است و بدنه کاملاً از فیبرکربن ساخته شده است. اجزای سیستم تعلیق و ترمز در سطحی برابر با اکثر سوپربایک‌های پریمیوم امروزی قرار دارند. این موتورسیکلت دارای سیستم تعلیق تلسکوپی معکوس در جلو و یک مونو شاک در عقب است، در حالی که کالیپرهای برمبو به همراه ترمزهای دیسکی دوتایی در جلو استفاده شده‌اند.

اولتراویولت F99
اولتراویولت F99

اساساً، زیرساخت‌های این موتورسیکلت باید خوب باشد، به خصوص وقتی که قرار است به عنوان یک اسپرت بایک به آن نگاه شود. اخیراً برند اولتراویولت ویدیویی از مدل F77 منتشر کرده است، که در مسیرهای خارج از جاده درحال حرکت است و از گل و لای به راحتی عبور می کند و حتا از چندین رودخانه عبور می‌کند. هر چند که این یک ترفند تبلیغاتی است، اما ویدیو به خوبی قدرت و قابلیت‌های F77 را نمایش می‌دهد.

به نظر نمی‌رسد که برند اولتراویولت بخواهد مدل F99 را به همان شکل خشن آزمایش کند. برعکس، طبق گفته اولتراویولت، طی سه ماه آینده، F99 قرار است رکوردهای حداکثر سرعت و سریع ترین شتاب را در کشور هند بشکند.

در حال حاضر، برند در حال دریافت استعلام‌هاست و به نظر می‌رسد که مراحل تولید در سال ۲۰۲۵ به طور کامل تکمیل شود و این موتورسیکلت جذاب به بازار موتورسیکلت هند عرضه شود، اما ممکن است برای موتورسواران بین‌المللی امیدی وجود داشته باشد، زیرا گزارش‌ها حاکی از آن است که اولتراویولت صادرات F77 Mach 2 به بازارهای اتحادیه اروپا را آغاز کرده است.

source

توسط khodrocamp.ir