تبریک به خریداران خودروهای از رده خارج ؛ مزدا وانت 900 میلیونی شد

وانت کارا
وانت کارا

با شدت گرفتن خرید خودروهای از رده خارج توسط مردم، پس از ۴۰۰ میلیونی شدن پراید، مزدا وانت یا کارا نیز به ۹۰۰ میلیون تومان رسید.


آریزو 8


آریزو 8

روز گذشته در خبری به موضوع ۴۰۰ میلیونی شدن نسخه های صفر باقی مانده از پراید در بازار اشاره کردیم و این مسئله مطرح شد که چرا مردم با وجود گزینه های جایگزین مناسب تر و ارزان تر، به سراغ خودروهای از رده خارج و قدیمی مانند پراید می روند. مشکل این رفتار، خریدن پراید از بازار نیست بلکه پرداخت هزینه ای گزاف برای نسخه صفر کیلومتر آن است که نه از لحاظ ظاهری، نه فنی و نه امکاناتی در حد هم قیمت های خود است.

بیشتر بخوانید : خودرو از رده خارج ۴۰۰ میلونی ؛ مردم هنوز به دنبال پراید!

امروز نیز در بازار خودرو اتفاق مشابه دیگری رخ داد و مزدا وانت دو کابین یا کارا دو کابین با حدود ۱۵ میلیون رشد به بالای ۹۰۰ میلیون تومان رسید و رکورد زد. از طرفی دیگر نسخه تک کابین این خودرو نیز دقیقاً ۱۵ میلیون گران تر شد و هم اکنون حدود ۷۳۰ میلیون آگهی و معامله می شود.

نام خودرو قیمت روز گذشته قیمت امروز
وانت کارا دو کابین (مزدا دو کابین) ۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
وانت کارا تک کابین (مزدا تک کابین) ۷۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰

حال سوال این است که چرا مردم ایران منتظر می شوند تا مهر توقف تولید بر روی پیشانی خودرویی بنشیند تا سپس برای خرید آن صف بکشند و به سمتش هجوم بیاورند؟ چرا اکثر مردم تشنه خودروهایی هستند که به نوعی از رده خارج محسوب می شوند و نه از لحاظ ظاهری زیبا به نظر می رسند و نه امکانات رفاهی و ایمنی خاصی دارند؟

در پاسخ به این سوال ها باید گفت که احتمالاً یکی از مهم ترین علل این موضوع بحث نگهداری خودرو و پرداخت هزینه های مربوط به خرید قطعات یدکی و تعمیر بخش های مختلف است. در این باره باید گفت که مردم ایران حاضرند برای خرید خودرویی که قطعات آن حدود ۲ میلیون ارزان تر است، بیش از ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون تومان بیشتر پرداخت کنند تا در آینده متحمل اختلاف قیمت ۲ میلیونی نشوند.

با توجه به این قضیه، دلالان و سوداگران بازار خودرو نیز از این موضوع سواستفاده می کنند و با بیان این که فلان خودرو کم خرج است، آن را با قیمتی گزاف و غیرواقعی به مشتریان از همه جا بی خبر می فروشند.

به این ترتیب باید گفت که رفتن به سراغ خودروهای صفر کیلومتر از رده خارج مانند پراید، ۴۰۵، سمند، پارس، وانت کارا و … هیچ صرفه اقتصادی ای برای شما نخواهد داشت و به همین دلیل خرید این قبیل خودروها با قیمت های فضایی اصلا توصیه نمی شود.

source

توسط khodrocamp.ir