مدتی می‌شود که هیوندای از Ioniq 5 N رونمایی کرده است. این کراس‌اوور برقی قرار است به عنوان مدل 2025 وارد بازار کره جنوبی شود، پس انتظار داریم تغییرات عمده‌ای در آن ایجاد شده باشند. تاکنون اطلاعات زیادی از طراحی و ویژگی‌های ظاهری آن منتشر نشده بود، اما بنظر می‌رسد این محصول با قابلیت‌های بسیار جذابی به بازار می‌آید که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن N Drift Optimizer است و راننده می‌تواند یکی از ده سطح دستیار کمکی را در هنگام رانندگی انتخاب کند. با انتخاب دستیار سطح دهم یعنی مود پرو قابلیت‌های بیشتری در اختیار خواهید داشت و می‌توانید در موقعیت‌های لغزنده از ویژگی‌های جدید استفاده کنید.

همچنین یک قابلیت دیگر به نام Downshift Memory در این خودرو حضور یافته است، این به حافظه دنده معکوس مشهور است و تغییرات مربوط به آن در خودرو ثبت می‌شوند. پس هنگامی که انجین به دور موتور موردنظر برسد، Downshift Memory آغاز به کار می‌کند. خوب است بدانید که هیوندای Kona N قدیمی نیز به این قابلیت مجهز شده بود و هنگامی که دور موتور افزایش می‌یافت، دیگر امکان دنده معکوس گرفتن وجود نداشت.

علاوه بر آن، وقتی که خودرو از قابلیت‌های کنترل استفاده کند، صدای مصنوعی موتور فعال خواهد شد. برای مثال افراد اظهار داشته‌اند که فعال شدن ویژگی‌ N Active Sound+ در Elantra N به شما امکان می‌دهد تا صدای مشابه انجین توربوشارژ دو لیتری بنزینی را بشنوید.

چراغ‌های نور بالا خودکار، سیستم V2L و  Walk-Away Lock از جمله ویژگی‌های خوب این خودرو هستند. با سیستم V2L به راحتی می‌توانید ابزارها و وسایل برقی را شارژ کنید، Walk-Away Lock نیز یک قابلیت جدید است که با رد شدن از کنار خودرو، درب‌ها به صورت خودکار قفل خواهند شد.

با نگاهی به تصاویری که تاکنون از این مدل منتشر شده است، می‌توانید متوجه طراحی خوب و رنگ قرمز رنگ بدنه شوید که جذابیت بیشتری به آن بخشیده‌اند. چراغ‌های عقب سرتاسری، جلو پنجره جذاب و رینگ با طراحی منحصر به‌فرد توجه‌مان را به خود جلب می‌کنند.

هیوندای Ioniq 5 N با قیمتی برابر با 57600 دلار به بازار می‌آید. همچنین هیوندای قصد دارد تغییرات بیشتری در این محصول به وجود آورد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با ما همراه باشید.

source

توسط khodrocamp.ir