شاسی‌بلند کامپکت لیپ موتور B10 به صورت رسمی در چین معرفی شد. این کراس‌اوور جدید با همکاری Stellatis ساخته شده و اخیرا در نمایشگاه خودرو پاریس نیز از آن رونمایی شد. کمپانی قصد دارد این مدل را به بازار سایر کشورها نیز عرضه کند.

لیپ موتور در سال 2015 تاسیس شد و سپس هشت سال بعد یعنی در سال 2023، چهارمین خودروساز بزرگ جهان، Stellantis، تقریبا 20 درصد از سهام شرکت به ارزش 1.5 میلیارد یورو را خریداری کرد. کمی بعد این کمپانی و لیپ موتور تصمیم به همکاری گرفتند و 51 درصد از سهام دو شرکت به Stellantis تعلق گرفت.

محصولاتی که لیپ موتور تاکنون به بازار عرضه کرده است، شامل پنج مدل هستند که عبارتند از: T03، سدان C01 و کراس‌اوورهای C10 ،C11 و C16. البته تنها دو مدل T03 و C10 مختص به بازارهای خارجی بودند. حالا یک مدل جدید به این سری اضافه می‌شود که شاسی‌بلند لیپ موتور B10 نام گرفته است!

این محصول به تازگی در چین معرفی شد؛ جالب است بدانید که کمپانی هیچ برنامه‌ای برای تولید این خودرو نداشت، به جای آن مهندسان قصد داشتند کراس‌اوور A12، سدان A03 و کراس‌اوور B11، سدان B01 و کراس‌اوور B13 را به صورت رسمی رونمایی کنند. پس بدون شک تغییرات بزرگی در اینجا به وجود آمده است!

با توجه به تصاویر جاسوسی که از این مدل منتشر شده، شباهت ظاهری بسیاری به کراس‌اوور A12 به چشم می‌خورد. از آینه‌های جانبی گرفته تا ستون عقب همگی به صورت یکسان طراحی شده‌اند. کمپانی ادعا می‌کند که این مدل مانند A12 با قیمتی برابر با 100,000 تا 150,000 یوآن (14,250 تا 21,400 دلار) به بازار می‌آید.

در گذشته گفته شده بود که A12 به عنوان دومین مدل برای بازار جهانی در نظر گرفته شده است ولی حالا می‌بینیم که B10 به این عنوان دست یافت. پس شکی نیست که این مدل در اصل همان A12 باشد! اگرچه خودرو در زیر پوشش قرار دارد، باز هم می‌توانیم چراغ‌های دایره‌ای شکل جلو، خط سقف منحنی، لوگوی Leapmotor، پورت تکی شارژ در گلگیر سمت راست و 4.5 متر طول را مشاهده کنیم.

بدون شک اطلاعات بیشتری از این مدل در آینده منتشر خواهد شد. لیپ موتور قصد دارد آن را در بیشتر کشورها از جمله کشورهای اروپایی عرضه کند. خوب است بدانید که مدل‌های T03 و C10 در ایتالیا، فرانسه، آلمان، یونان، پرتقال، اسپانیا و… به فروش می‌رسند پس احتمال می‌دهیم که این شاسی‌بلند نیز به این کشورها عرضه شود.

source

توسط khodrocamp.ir