بازگشت میتسوبیشی به ایران؛ شروع تغییر بازی بازار خودرو؟

بازگشت میتسوبیشی به ایران
بازگشت میتسوبیشی به ایران

هر چند در حال حاضر خودروهای چینی با حجم و سرعت بالایی بیش‌ترین سهم واردات را به خود اختصاص داده اند، اما در خیل لشکر پرتعداد چینی ها، بازگشت میتسوبیشی به ایران با آرین موتور را می توان گام بزرگ برای تغییر بازی بازار خودرو تعبیر کرد.


آریزو 8


آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، بعد از ۶ سال ممنوعیت با از سرگیری واردات و پیرو ادعای وزارت صمت وقت مبنی بر مجاز بودن خودرو از تمام کشورها، به نظر می رسید بازار خودرو همانند دوران پیش از تحریم محل رقابت برندهای مختلف و مطرح جهان شود، اما با توجه به شرایط تحریمی و مسائل مرتبط و ارتباطاتی که در سال های اخیر شکل گرفته است، خودروهای چینی سهم بیش‌تری از واردات را به خود اختصاص داده اند. البته در مدت زمانی که از آغاز واردات گذشته، بازار خودرو شاهد ورود برندهای غیر چینی هم بوده است، اما در هر صورت آن برندها از جایی غیر از شرکت مادر به کشور وارد شده اند.

این مسئله از یک سو، دست علاقه‌مندان به خودروهای غیر چینی را بسته است و از سوی دیگر، فضا را تمام و کمال در اختیار چینی ها قرار داده است، اما به نظرمی رسد با حضور برندهایی مانند میتسوبیشی می توان به آینده این بازار و خرید خودروها از شرکت مادر امیدوار بود.

سامورایی پس از ۶ سال در شیراز

اولین بار سامورایی پس از ۶ سال در نمایشگاه خودروی شیراز، که در خرداد ماه برگزار شد، با آرین موتور خود را نشان داد. البته این اولین بار نبود که محصولات این خودروساز ژاپنی در ایران توسط آرین موتور معرفی می شدند، بلکه با توجه به قراردادی که این شرکت با کمپانی مادر دارد، در واقع ادامه مسیری به شمار می آید که از اوایل دهه ۹۰ آغاز شده است.

این شرکت پس از برجام فروش و خدمات پس از فروش محصولات میتسوبیشی از جمله میراژ، اوتلندر، لنسر و آ اس ایکس (ASX) را به عنوان نماینده رسمی محصولات میتسوبیشی در ایران آغاز کرد، اما تحریم ها مانع از ادامه همکاری این شرکت و ادامه عرضه خودروهای میتسوبیشی در ایران شد. با این حال، رونمایی از محصولات این شرکت در نمایشگاه شیراز با استقبال مشتریان و علاقه‌مندان به خودروهای وارداتی به خصوص این برند ژاپنی همراه شد.

در این رویداد، آرین موتور، اوتلندر و آ اس ایکس را برای رونمایی به شیراز آورده بود. با این حال با توجه به تحریم ها و مشکلات ناشی از آن، برخی این رونمایی و معرفی ها را برای خالی نبودن عریضه عنوان کرده‌اند و ادامه آن را امری نشدنی مانند برخی از برندهای دیگر یک امر ناشدنی دانستند.

حضور اوتلندر در مشهد با هویتی مشخص

حضور میتسوبیشی اوتلندر در نمایشگاه خودرو مشهد با هویتی مشخص و جداگانه نشان داد که حضور این برند ژاپنی نه تنها بسیاری جدی است، بلکه ادامه دار خواهد بود و قصد دارد در بازار خودرو یک تغییر جدی ایجاد کند. شاید پیرو حضور میتسوبیشی، سایر شرکت های ژاپنی که پیش‌تر در ایران حضور داشتند نیز ترس‌شان بریزد و آرام آرام از طریق شرکت مادر وارد ایران شوند.

source

توسط khodrocamp.ir