کراس اوور جدید دیار خودرو رونمایی شد

بایک X7 دیار خودرو
بایک X7 دیار خودرو

دیار خودرو طی مراسمی از کراس اوور جدید خود با لقب جان سخت رونمایی کرد.


آریزو 8


آریزو 8

دیار خودرو یکی از خودروسازان باسابقه ایران است که از ابتدا تولید و عرضه محصولات برند BAIC چین را در دستور کار داشته و در جدیدترین فاز فعالیت این خودروساز، قرار است کراس اووری از هویت جدید برند BAIC، یعنی Beijing، روانه بازار ایران شود. این خودرو یکی از جدیدترین و البته فول آپشن ترین کراس اوورهای بازار به‌شمار می آید.

کراس اوور جدید دیار خودرو

نخستین بار در نمایشگاه خودرو تهران بود که مکث موتور این کراس اوور جدید را در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به نمایش درآورد و اکنون این خودرو قرار است توسط دیار خودرو، که زیرمجموعه ماموت است، به بازار عرضه شود، اما تمام هدف مراسم دیشب، که با حضور جمعی از مدیران ارشد ماموت خودرو، دیار خودرو و تیگارد به همراه نمایندگان و اصحاب رسانه برگزار شد، نمایش بایک X7 نبود، بلکه هدف از این مراسم اعلام زیرمجموعه شدن دیار برای ماموت و همچنین تغییر لوگوی دیار نیز بود. به این ترتیب در بخشی از این مراسم لوگوی جدید دیار به نمایش درآمد و مدیران ارشد دیار و ماموت نیز سخنرانی های کوتاهی داشتند. با اضافه شدن دیار به ماموت اکنون این برند را می توان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان داخلی قلمداد کرد.

پس از آن، کراس اوور جدید دیار با نام بایک X7 از مسیری ویژه وارد سالن شد و سپس برای عکاسی و تهیه محتوا در اختیار خبرنگاران قرار گرفت.

مشخصات فنی کراس اوور جدید دیار خودرو

پیشرانه بایک X7 دیار خودرو

کراس اوور جدید دیار خودرو یعنی X7 دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژر TGDi با حداکثر قدرت ۱۸۵ اسب بخار قدرت در دور ۵۵۰۰ و ۳۰۵ نیوتن متر گشتاور در بازه ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور است. جعبه دنده این خودرو از نوع ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه wet است که توان را به چرخ های جلوی این کراس اوور می رساند. ایکس ۷ در بخش عقب تعلیق مولتی لینک و در بخش جلو دارای تعلیق مک فرسون است. این خودرو با مشخصات مذکور، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در حدود ۸ ثانیه به ثبت می رساند.

مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

امکانات ایمنی و رفاهی؛ نقطه عطف X7

کابین بایک X7 دیار خودرو

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی X7 می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم ترمز کمکی (BA)، سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها، ترمز پارک برقی، سنسور پارک در جلو و عقب، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت، کروز کنترل، کلاستر دیجیتالی، سیستم پیشگیری از تصادف در جلو، سیستم حرکت بین خطوط، سیستم هشدار نقطه کور، اتوپارک، دستگیره‌های مخفی درها، گرم‌کن و سردکن و ماساژور صندلی‌های جلو، سقف پانورامیک با قسمت بازشو، تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه‌ ای و… اشاره کرد.

این خودرو از نظر ایمنی توانسته است در تست تصادف CNCAP موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شود.

عکس: بهزاد اویسی

source

توسط khodrocamp.ir