رونمایی وویا فری در نمایشگاه مشهد

در جریان بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد 1403، شرکت سروش موتور برای نخستین‌بار از محصول جدید وارداتی‌اش، رونمایی کرد. خودرویی که در رده محصولات پلاگین هیبرید (PHEV) جای می‌گیرد:

وویا فری محصول سال 2021 بازار چین است و در اواخر سال 2023 نیز پیشرانه آن به‌روزرسانی شد و با مشخصات فنی جدید، دوباره به بازار برگشت. یکی از نکات جالب توجه وویا فری، چیدمان موتورهای برقی این خودروست طوریکه هم روی محور جلو و هم روی محور عقب، موتورهای الکتریکی جداگانه‌ای نصب شده و به همین دلیل نیز می‌توان Voyah Free را می‌توان خودرویی با دو دیفرانسیل (از نوع AWD) دانست.

واردات وویا فری توسط سروش موتور

شرکت سروش دیزل، پس از آنکه لوگوی شرکتش را تغییر داد و سپس نام جدید «سروش موتور» را برای خود انتخاب کرد، حالا درصدد است تا واردات برخی از محصولات شرکت چینی VOYAH را به کشورمان آغاز کند؛ نخستین محصولی که از این برند به بازار ایران خواهد آمد، کراس‌اوری با نام وویا فری (Voyah Free) است.

شرکت تازه‌کار وویا، که در زبان چینی، آنرا لانتو می‌نامند، یکی از زیرمجموعه‌های نسبتا لوکس دانگ‌فنگ است که در سال 2021 اولین ساخته خود را به طور رسمی عرضه کرد. محصول تازه‌‌وارد آن‌ها، با نام فری، یک کراس‌اور متوسط 5 نفره است که با دو نوع پیشرانه هیبرید (range-extended) و تمام الکتریکی قابل‌ سفارش است‌. طبق سیکل اروپایی NEDC، پیشرانه‌ هیبریدی با هربار شارژ تا 860 کیلومتر و پیشرانه تمام‌ الکتریکی تا 500 کیلومتر را می‌توانند طی کنند.

امکانات وویا فری وارداتی

ظاهر و بدنه وویا فری، همان اصول طراحی کانسپت iFree را حفظ کرده؛ در قسمت جلو، چراغ‌ها و جلوپنجره در امتداد یکدیگر قرار گرفته‌اند و اتصال آن‌ها با LED‌های پیوسته‌ای که بالای چراغ‌ها و جلوپنجره قرار گرفته‌، کاملاً مشخص شده است. همچنین طراحی جلوپنجره کرومی و عمودی است که لوکس و باوقار جلوه می‌کند.

تمام بدنه خودرو نیز به شکل منحنی، بدون هیچ‌گونه خطوط شکسته و گوشه‌دار، و با ابعاد 4905/1950/1690 طراحی شده‌ و ضریب‌درگ آن 0.28 است.

لانتو فری کراس‌اوری مدرن از زیرمجموعه دانگ‌فنگ

فضای داخلی وویا فری در عین لوکس بودن، بسیار پیشرفته و توام با تکنولوژی‌های بسیار است. در نگاه اول یک نمایشگر بزرگ و کشیده در سرتاسر داشبورد به چشم می‌خورد؛ این نمایشگر به سه بخش تقسیم شده و سرنشین جلو می‌تواند با کمک آن به نویگیشن، موزیک، اطلاعات مختلف و … دسترسی پیدا کند. همچنین قابلیت بالا و پایین رفتن دارد و هنگام روشن و خاموش شدن خودرو، حرکت می‌کند.

هنگام استفاده از حالت‌های مختلف رانندگی، وضعیت خودرو مطابق با همان حالت می‌شود و ظاهر نمایشگر نیز تغییر می‌کند. برای مثال، در حالت High performance نمایشگر پایین می‌رود، وضعیت چراغ‌ها اسپرت می‌شود و سیستم هوای مطبوع، رایحه مناسبی را پخش می‌کند. امکانات این خودرو شامل موارد زیر است:

. کمک حرکت در سربالایی و سرازیری
. اتوهلد
. ایربک پرده‌ای
. دوربین ثبت وقایع
. دوربین داخل کابین
. دوربین 360 درجه
. رادار اولتراسونیک
. کروز کنترل تطبیقی
. رادار حرکت بین خطوط
. ترمز اضطراری
. پارک خودکار
. هشدار نقطه کور
. هشدار برخورد از جلو
. هشدار خروج از خط
. رادار پارک جلو و عقب
. دستگیره‌های مخفی در
. کی‌لس استارتر
. گرمکن، سردکن و ماساژور صندلی‌های جلو
. شارژر وایرلس
. صندوق برقی
. و …

مشخصات فنی وویا فری

پیشرانه این خودرو مجموعه‌ای از یک موتور بنزینی 1.5 لیتری و دو موتور برقی روی محورهای جلو و عقب است که مجموعا 483 اسب‌بخار قدرت و 720 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. این پیشرانه با گیربکس تک سرعته دایرکت درایو هماهنگ است و هر دو محور حرکت می‌کنند.

موتور برقی محور جلو از نوع 160 کیلوواتی با گشتاور 310 نیوتن‌متر است و موتور برقی 200 کیلوواتی محور عقب، 410 نیوتن‌متر گشتاور دارد. 

این محصول همچنین به باتری 114آمپر ساعتی مجهز شده که برد آن در حالت تمام برقی 405 کیلومتر است. شتاب صفر تا صد آن نیز تنها 4.8 ثانیه است.

برای ساخت وویا فری از پلتفرم ESSA استفاده شده و تنها جزئیاتی تغییر پیدا کرده‌ است؛ همچنین شاسی از باکیفیت‌ترین مواد و آلومینیوم ساخته شده که به کاهش وزن و آیرودینامیک خودرو بسیار کمک می‌کند. 


شرایط فروش وویا فری در ایران

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت سروش دیزل و همچنین جهت آگاهی از شرایط فروش وویا در ایران به همراه نحوه ثبت نام خودرو وویا فری وارداتی، مقاله شرایط فروش سروش موتور را مطالعه کنید.

source

توسط khodrocamp.ir