به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این خودرو یک باتری 64.2 کیلووات ساعتی از نوع لیتیومی تولید شرکت BYD دارد که در حالت فول شارژ 490 کیلومتر مسیر را می تواند طی کند. این خودرو حداکثر 217 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور را تولید می کند که توسط یک گیربکس تک سرعته اتوماتیک تمامی قدرت را به چرخ های جلو انتقال می دهد.

شتاب 0-100 این خودرو وارداتی 8.5 ثانیه است که برای وزن 1870 کیلوگرمی عدد قابل قبولی هست. درحالت شارژ AC 10 الی 100 درصد حدودا 9 ساعت و در حالت شارژ سریع 10 تا 80 درصد تنها 36 دقیقه طول می کشد.

طراحی آن الکتریکی شده زبان طراحی دماغه ببر محصولات کیا است. طراحی کلی خودرو همانند یک جعبه است که با یک سری خطوط تیز سعی در ایجاد حسی متفاوت برای بیننده دارد. در نمای جلو خودرو چراغ های به هم پیوسته و سپر بدون جلوپنجره طراحی جالب و فضایی رقم زده است. چراغ جلو همانند دیگر خودرو برقی این شرکت یعنیEV9 دیزاین شده است.
از بغل که به خودرو نگاه می کنیم، رینگ ها بسیار خاص و متفاوت طراحی شده است. در نسخه‌ای که وارد کشور شده است 18 اینچی و در تیپ‌های فول‌تر سایز رینگ‌ها 19 اینچی هستند. دستگیره درب ها به مانند اکثر اتومبیل های جدید به صورت مخفی کار شده است. درب پورت شارژر نیز بر روی گلگیر جلو کار شده است. در عقب خودرو همانند جلو چراغ های به هم پیوسته هستند با این تفاوت که در این قسمت در وسط چراغ های دوربین دید عقب کار شده است.

 

در لیست تجهیزات ایمنی این خودرو مواردی همچون 6 کیسه هوا (جلو، سرنشین، جانبی جلو و پرده‌ای)، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم مدیریت پایداری، سیستم هشدار اضطراری، سیستم کمکی ترمز (BAS)، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی و کنترل حرکت در سربالایی و سنسور پارک عقب مشاهده می شود .

از نظر امکانات رفاهی کیا EV5 ، سانروف برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، کروز کنترل اتوماتیک، سنسور نور، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایرها (TPMS)، استارت خودرو از روی ریموت، تهویه مطبوع دستی، مانیتور 12.3 اینچی به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی به همراه 6 عدد بلندگو، کنترل صوتی بر روی فرمان، رینگ 18 اینچی آلومینیومی، آینه تاشو برقی، مه‌شکن جلو و عقب و چراغ‌های FULL LED را دارد که با توجه به سقف محدودیت‌های ارزی نبود یک سری امکانات همچون صندلی برقی، سقف پانورامیک، گرمکن صندلی، شارژر وایرلس، دوربین 360 درجه و … در این خودرو، آن را به یک نمونه کم آپشن تبدیل می کند. اما از نظر ایمنی وجود 6 کیسه هوا ضامن ایمنی سرنشینان است.

برای مشاهده کاتالوگ این خودرو اینجا کلیک کنید.

 

source

توسط khodrocamp.ir