سوزوکی گرند ویتارا
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سوزوکی گرندویتارا ،یک کراس اوور 4.3 متری کامپکت مجهز به سیستم دودیفرانسیل فعال و همچنین قوای محرکه بنزینی با همراهی سیستم هایبرید خفیف یا Mild Hybrid است. این موتور تنها حدود 3 اسب بخار قدرت دارد اما نتیجه عملکرد آن دستیابی به مصرف سوخت تنها 5.6 لیتر در سیکل ترکیبی است. پیشرانه این خودرو از نوع 1.5 لیتری تنفس طبیعی سوزوکی است که حداکثر توانش به 102 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به 137 نیوتون متر می رسد. قدرت این خودرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته AT به هر 4 چرخ منتقل می شود. از مهمترین امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می توان به 6 کیسه هوا (جلو، جانبی و پرده ای)، کروز کنترل، نمایشگر 9 اینچی، دوربین 360 درجه، تعویض دنده از پشت فرمان، سنسور عقب و جلو، تهویه اتوماتیک، ورود و استارت بدون کلید، هدآپ دیسپلی، شارژر بی سیم موبایل، سقف پانورامیک بازشونده، سنسور نور اشاره کرد.

سوزوکی جیمنی 3 و 5 در
جیمنی از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر توان 101 اسب بخار و 130 نیوتون متر گشتاور نیرو می‌گیرد که این قدرت از طریق یک گیربکس 4 سرعته AT به هر 4 چرخ منتقل می شود و در نهایت شتاب حدود 15 ثانیه رقم می خورد. سیستم تعلیق این خودرو نیز از جمله مواردی است که در خودروهای 5 متری یا آفرودر های فوق حرفه ای می بینید. تعلیق های سه اتصالی با فنر لول روی هر 4 چرخ و سیستم دیگری که جیمنی را شگفت انگیزتر می کند.

 

در بخش امکانات رفاهی مواردی همچون نمایشگر 7 اینچی، دوربین عقب، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و کنترل سرعت در سراشیبی، دو ایربگ جلو، سنسور نور و سیستم کنترل فشار باد تایرها را دارد. یکی دیگر از مشخصه های خاص آفرودی این خودرو زاویه ورود به شیب 36 درجه و خروج از شیب 50 درجه ای است که شباهت زیادی به لندروور دیفندر دارد و البته هنوز از نسخه استاندارد جیپ رنگلر کمتر است.

سوزوکی فرانکس
سوزوکی فرانکس کراس اوور ساب کامپکت و جمع و جور شهری وارداتی راسا موتور است که به نوعی می توان آن را نسخه کراس هاچ بک بالنو دانست. طول این مینی کراس اوور تنها 4 متر و وزنش تنها یک تن است و از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی(با تکنولوژی 2 انژکتور برای هر سیلندر) با حداکثر توان 102 اسب بخار و حداکثر گشتاور 137 نیوتون متر نیرو می گیرد که این نیرو از طریق گیربکس 6 سرعته AT ساخت آیسین ژاپن به محور جلو منتقل می شود و مصرف سوخت ترکیبی این کراس اوور را به تنها 5.4 لیتر می رساند. از مهمترین امکانات رفاهی و ایمنی سوزوکی فرانکس می توان به دو کیسه هوای جلو، ورود و استارت بدون کلید، دوربین 360 درجه، نمایشگر 9 اینچی، تهویه اتوماتیک، بازیابی انرژی در ترمزگیری یا سراشیبی برای شارژ باتریها، هدآپ دیسپلی، تعویض دنده از پشت فرمان و … اشاره کرد.

سوزوکی بالنو
راسا موتور قوی ترین نسخه این خودرو یعنی سری K15 با پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی 105 اسب بخاری با حداکثر گشتاور 138 نیوتون متر و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک AT را انتخاب کرده است. این خودرو تکنولوژی HUD یا هدآپ دیسپلی در بالای داشبورد روبروی راننده دارد، دوربین های 360 درجه در اطراف آن قرار گرفته اند و تصویر را در نمایشگر لمسی این خودرو به نمایش در می آورند و تعداد کیسه های هوای آن به 6 کیسه جلو، جانبی و پرده ای می رسد. همچنین از دیگر امکانات سوزوکی بالنو می توان به نمایشگر لمسی، استارت دکمه ای، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی، سنسور پارک عقب، آینه تاشو برقی، آینه الکتروکرومیک، تهویه اتوماتیک، فرمان با سیستم کمکی برقی، دریچه تهویه عقب و سنسور نور اشاره کرد.

GAC EMKOO
این کراس اوور در مرز کراس اوور های کوچک و متوسط قرار می گیرد و با ابعاد بزرگتر از GS3 بزرگترین محصول وارداتی برند GAC توسط شرکت راسا موتور خاومیانه است. این خودرو به پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژر TGDi مجهز بوده که 177 اسب بخار قدرت را با گشتاور 270 نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده امکو از نوع 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر (W-DCT) است که توان را به چرخ های جلو می رساند. این خودرو می تواند شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را طی 6.95 ثانیه ثبت کند. همچنین از مصرف سوخت بهینه جی اِی سی امکو کمتر از 6.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است.این خودرو به شش کیسه هوای 10 نقطه ای، سقف شیشه ای با سایه بان برقی، رادار خط خوان، رانندگی خودکار بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، نور بالای اتوماتیک، رادار تابلوخوان، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، رینگ آلومینیومی، فناوری LED چراغ ها، درِ صندوق عقب برقی، شارژر بیسیم تلفن همراه، دوربین 360 درجه، دستگیره های الکتریکی، دسته دنده الکتریکی، جلو آمپر دیجیتال، سردکن اتوماتیک صندلی های جلو، صندلی های برقی جلو، تهویه اتوماتیک با پاکسازی هوای کابین، نور پردازی کابین و… مجهز است.

GAC EMPOW
طول این سدان به 4.7 متر می رسد و قرار است با پیشرانه 1.5 لیتری توربو GDi با حداکثر توان 167 اسب بخار و حداکثر گشتاور 270 نیوتون متر به همراه گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر وارد بازار ایران شود. شتاب صفر تا صد این سدان اسپرت تنها 7 ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبی آن به 6 لیتر در صد کیلومتر می رسد. در داخل کابین Empow یک نمایشگر 10.25 اینچی در میانه داشبورد و یک نمایشگر 7 اینچی در پشت فرمان قرار دارد. این خودرو با بهره گیری از رادارهای کمک راننده به آپشن ها و تکنولوژی های مهمی نظیر کروز کنترل تطبیق پذیر هوشمند، ترمز خودکار، سیستم کمک راننده در ترافیک، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، تابلوخوان و …  مجهز شده است. همچنین در فهرست امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو موارد دیگری همچون سانروف، 6 کیسه هوای جلو، جانبی و پرده ای، اتوهلد، شارژر وایرلس، ورود و استارت بدون کلید، تهویه اتوماتیک و … به چشم می خورد. یکی از امکانات جالب این خودرو کیت صدای اگزوز است تا چاشنی اسپرت بودن این سدان را تکمیل و آن را متمایز کند.

GAC GS3 EMZOOM R-Style
این کراس اوور با پیشرانه 1.5 لیتری توربو GDi با حداکثر توان 175 اسب بخار و حداکثر گشتاور 270 نیوتون متر مجهز به گیربکس 7سرعته دو کلاچه تر وارد ایران می شود. شتاب این کراس اوور به لطف پیشرانه قدرتمند تنها 7.5 ثانیه است و در مقابل مصرف سوخت 6.18 لیتری آن در هر صد کیلومتر نیز این کراس اوور را به گزینه ای کم مصرف و پرشتاب بدل می کند. این کراس اوور هر دو رادار دوربرد و کوتاه برد را برای تکنولوژی های هشدار دهنده کمک راننده و ایمنی و همچنین سیستم های نیمه خودران در اختیار دارد که در نتیجه به کروز کنترل تطبیقی هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودرو روبرو ، سیستم کمکی رانندگی خودکار در ترافیک TJA، ترمز خودکار سیستم کمکی حرکت بین خطوط، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، رادار تابلوخوان و … مجهز شده است. سنسور نور، سانروف پانورامیک، گرمکن صندلی های جلو، 6 کیسه هوای جلو، جانبی و پرده ای، نمایشگر 12.3 اینچی پشت فرمان، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی و در برقی عقب از جمله دیگر امکانات این کراس اوور از برند GAC به شمار می رود.

امیرحسین برخوردرای
عکس: اعظم صباغ

source

توسط khodrocamp.ir