در عصر مدرن استفاده از وسیله نقلیه شخصی رواج زیادی پیدا کرده و امروزه بسیاری از خانوارها برای تردد از خودروی شخصی استفاده می‌کنند. براساس تحقیقات مخارج مربوط به وسیله نقلیه بعد از مخارج مرتبط با منزل، پرهزینه‌ترین خرج سالیانه هر خانواده است و شما فارغ از هزینه اولیه‌ای که باید صرف خرید خودرو کنید، مخارج نگهداری از خودرو را نیز باید تقبل کنید. بنابراین می‌توان گفت که اگر شما برای این هزینه‌ها از قبل برنامه‌ریزی نکنید، احتمالا در آینده با چالش‌های مختلفی روبه‌رو خواهید شد.

به طور کلی هزینه های مربوط به خودرو به دو بخش اصلی تقسیم میشوند که عبارتست از:

۱- خرید خودرو

۲- نگهداری خودرو

در این مقاله ما قصد داریم به اهمیت مورد دوم که همان نگهداری خودرو است توجه کنیم و جزییات آن را برشمریم.

خودرو ها با گذشت زمان به سمت فرسوده‌تر شدن رفته و اصطلاحا دچار استهلاک می‌شوند. در واقع مستهلک شدن خودرو برابر با افزایش هزینه‌های نگهداری از آن است، چرا که با فرسوده شدن قطعات مخارج مربوط به تعمیر و تعویض آن افزایش پیدا می‌کند. شما با کاهش استهلاک خودروی خود می‌توانید هزینه‌های مربوط به این دستگاه را به طور شگرفی کاهش دهید، در نتیجه تلاش کنید که با رعایت نکاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم، از خودروی خود به صورت صحیح نگهداری کنید.

از مهمترین نکات قابل ذکر در زمینه نگهداری صحیح از خودرو می توان به :

– نگهداری از لاستیک ها (چک کردن دوره ای باد تایرها و میزان عاج آنها)

– رگلاژ کردن کلاچ ها و تعویض روغن جعبه دنده

– تعویض روغن موتور و فیلترها

– رسیدگی به لنت و دیسک و صفحه

– به حرکت در آوردن دوره ای خودرو (جلوگیری از خواب بودن بیش از حد خودرو)

– روشن کردن کوتاه مدت کولر در زمستان (به دلیل جلوگیری از ته نشین شدن مبرد و کاهش سطح آن در زمستان)

از دیگر نکاتی که رعایت آن‌ها به بودجه‌بندی و کاهش هزینه‌های خودرو منجر خواهد شد می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

– چرخ‌های خودرو را بالانس و فرمان آن را تنظیم کنید.

– در فواصل زمانی مشخص روند دیاگ و عیب‌یابی خودروی خود را پشت سر بگذارید.

– روغن گیربکس، روغن هیدرولیک و … را در فواصل زمانی معین تعویض کنید.

– از قطعات یدکی اصلی و باکیفیت استفاده کنید.

– در شیب زیاد حتما دنده سنگین بکار ببرید.

– زمانی که به دست‌انداز می‌رسید، با یک سرعت مناسب از آن عبور کنید.

– اختلالات موجود در عملکرد خودرو را نادیده نگرفته و در اسرع وقت نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنید.

کاهش هزینه های خودرو چگونه امکان پذیر است؟

همانطور که می بینید آشنایی با خودرو و دانستن نکات فنی مربوط به آن تاثیر بسزایی در نگهداری هر چه بهتر وسیله نقلیه شما دارد ،همچنین استفاده از لوازم یدکی اصلی و مناسب خودروی شما نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اما سوال اصلی اینجاست که آیا مصرف کننده و به طور اخص مصرف کننده خودروهای وارداتی میتواند لوازم یدکی متناسب با خودروی خود را از میان انبوهی از قطعات فیک و غیر استاندارد تشخیص دهد؟

آیا دانش لازم جهت پیدا کردن قطعه اوریجینال در همگان وجود دارد؟

راه حل اینجاست :

تیم یدکدون متشکل از متخصصین در امور برنامه نویسی درکنار کارشناسان و فعالان صنعت خودرو با فراهم آوردن بستری مناسب برای مشتری ایرانی، شما را از این امکان بهره مند می کنند که مطابق علم روز دنیا از خریدی کاملا هوشمندانه و دقیق لذت ببرید. ما با جمع آوری یک بانک اطلاعاتی از تمامی خودروهای وارداتی موجود در ایران و محیا کردن آنها در یک بستر هوشمند به شما کمک می کنیم که در ابتدا مدل و سپس سال ساخت ماشینتونو پیدا کنید که بر اساس اون قطعه های موجود در سایت ما برای شما فیلتر شوند.

فروشگاه لوازم یدکی خودرو یدکدون در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو های وارداتی فعالیت خود را آغاز کرده و قصد دارد در آیینده نچندان دور این امکان را برای خودرو های داخلی نیز فراهم کند.

همکاری با شرکت های برتر قطعه سازی دنیا

تیم یدکدون با فراهم آوردن محصولاتی از بهترین قطعه سازان دنیا سعی بر این دارد تا نیاز مشتری را به بهترین شکل برطرف نماید.قطعه سازانی از قبیل :

– تکستار

– لمفوردر

– فبی بیلشتاین

– بوش

– مان فیلتر

– هنگست

– میله

– کانتیننتال

– ماهله و …

که بعضا قریب به یک صده در این حوزه در حال فعالیت هستند.این شرکت های همواره با بهترین خودرو سازهای آلمانی و اروپایی در حال همکاری بوده و هستند.

شما میتوانید با ارزیابی و مقایسه ما بین این برند ها در نهایت تصمیمی دقیقتری برای خودروی خود بگیرید،همچنین با مراجعه به صفحه برترین قطعه سازان لوازم یدکی از تاریخچه و اصول این شرکت ها بیشتر و بیشتر با خبر شوید.

کاهش هزینه های خودرو چگونه امکان پذیر است؟

مقایسه و شناخت بهترین قیمت لوازم یدکی برای خودرو شما

شما در یدکدون با تنوع بالایی از محصولات مصرفی و موتوری از قبیل : لنت ترمز، انواع فیلتر ،انواع شمع وایر،انواع تسمه و سایر محصولات مرتبط با خودرو مواجه خواهید شد.همچنین برای شناخت بهترین لوازم یدکی میتوانید محصولات را با هم مقایسه کنید تا بدینوسیله بهترین قیمت لوازم یدکی را برای خودروی خود بیابید.

خرید از وبسایت یدکدون به معنای دسترسی آسان و سریع به قطعات مورد نیاز شماست. با چند کلیک ساده، قطعه مورد نظر خود را به صورت دسته بندی شده  جستجو کنید،سپس مقایسه کنید و سفارش دهید. ما اطمینان می‌دهیم که خرید شما به سرعت و با دقت بسته‌بندی و ارسال شود.

source

توسط khodrocamp.ir