بیش از یک سال از معرفی فورد ماستنگ GTD می‌گذرد، خودرویی که با وعده‌ بیش از 800 اسب بخار قدرت و حداکثر دور موتور 7,500 دور در دقیقه به بازار عرضه شد. اکنون آمار رسمی منتشر شده است و مشخصات واقعی حتی از آنچه فورد در ابتدا وعده داده بود، چشمگیرتر است.

فورد ماستنگ GTD مدل 2025 به عنوان نسخه جاده‌­ای از خودروی مسابقه‌­ای GT3 رونمایی شده است. نام این نسخه از فورد ماستنگ از مسابقات IMSA GTD گرفته شده است، که ماستنگ GT3 در آن شرکت دارد.

گرگ گوودال از مهندسین ارشد فورد، هدف از طراحی  GTD را ساخت خودرویی بسیار سریع با قابلیت ثبت رکورد زیر 7 دقیقه در نوربورگ ‌رینگ اعلام کرده است.

مشخصات فنی فورد ماستنگ GTD

پیشرانه 5.2 لیتری V8 سوپرشارژر ماستنگ GTD اکنون 815 اسب‌بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، که آن را به قوی‌ترین ماستنگ تولیدی تاکنون تبدیل کرده است. این یعنی قدرت به ازای هر لیتر بیشتر از پورشه 911 GT3 RS، که فورد به طور خاص به آن اشاره می‌کند. این ماستنگ می‌تواند به سرعت نهایی 325 کیلومتر برساعت برسد.

مهندسان فورد این ارقام چشمگیر را با نصب یک پولی سوپرشارژر کوچک‌تر و بازنگری در سیستم ورودی و خروجی هوا به دست آورده‌اند. این پیشرانه همچنین دارای سیستم روغن‌کاری خشک است، که امکان افزایش حداکثر سرعت موتور را فراهم می‌کند و حداکثر دور موتور را به 7,650 دور در دقیقه افزایش داده است.

این خودرو به لطف گیربکس هشت سرعته دوکلاچه با جعبه دنده عقب، دارای نسبت وزن تقریباً ایده‌آل 50-50 است. یک شفت کربنی نیرو را از پیشرانه V8 به چرخ‌ها منتقل می‌کند، جایی که سیستم تعلیق پشتی نیمه‌فعال با استفاده از روش پوش‌راد درون‌برد، که از طریق تکیه‌گاه عقب قابل مشاهده است، همه چیز را کنترل می‌کند. سیستم تعلیق جلو شامل یک طرح بازوی کوتاه-بازوی بلند است.

فورد وزن کلی خودرو را با استفاده گسترده از فیبر کربن کاهش داده است، که در اسپلیتر جلو، کاپوت، گلگیرها، رکاب‌ها، سقف، در صندوق و دیفیوزر عقب دیده می‌شود. خریداران می‌توانند با انتخاب پکیج پرفورمنس اختیاری که شامل پره‌های رکاب و سپر (dive plane)، اسپلیتر بزرگ، سیستم کاهش ضریب درگ و رینگ‌های 20 اینچی منیزیمی است، ایرودینامیک و وزن خودرو را بیشتر بهبود بخشند.

این اعداد باید به فورد کمک کنند تا تلاش خود را برای طی کردن نوربورگ‌رینگ در کمتر از هفت دقیقه انجام دهد.

طراحی فورد ماستنگ GTD

بسیاری از قطعات بدنه فورد ماستنگ GTD همچون ورودی هوای جلو، کاپوت، رکاب‌های جانبی، گلگیرها، سقف، در صندوق‌ و دیفیوزر عقب، از فیبرکربن ساخته شده‌ است. بنابر سفارش مشتری، قطعات نمای جلو و عقب هم از کربن ساخته می­‌شود. علاوه‌براین، خریداران می‌توانند پکیج آیرودینامیک را سفارش دهند که فلاپ‌های جلو با کنترل هیدرولیکی، سینی زیر از جنس فیبر کربن و باله عقب فعال را نیز به همراه دارد. مشتریان فورد ماستنگ GTD هیچ‌گونه محدودیتی در انتخاب رنگ بدنه ندارند.

فورد ماستنگ GTD از تایرهای به ضخامت 325 و 345 میلیمتر در محورهای جلو و عقب بهره‌­مند شده است، که رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی فورج‌کاری را در بر می‌گیرند. البته رینگ‌های منیزیومی با پره‌های Y شکل مشابه با GT3 هم قابل سفارش است، درحالی‌که ترمزهای کربن­ سرامیک ساخت برمبو، به ‌صورت استاندارد ارائه شده.

در فورد ماستنگ GTD از محفظه بار خبری نیست، چراکه کمک‌فنرهای سیستم پوشراد، سامانه کنترل هیدرولیک و سیستم خنک‌کننده ترنس‌اکسل، در این قسمت نصب شده است. یک ورودی‌های هوا نیز در پایین شیشه عقب قرار گرفته تا دمای این بخش را کاهش دهد.

کابین و امکانات فورد ماستنگ GTD

کابین فورد ماستنگ GTD با ترکیبی از جیر Miko، چرم و فیبر کربن تزئین شده است. صندلی‌های ریکارو در ردیف جلو دیده می­‌شود، درحالی‌که از صندلی‌ عقب خبری نیست. در صورت سفارش مشتری، مجموعه قطعات تیتانیومی شامل پدال‌های تعویض دنده، شیفتر دوار روی کنسول و پلاک شماره ساخت، قابل ارائه خواهد بود.

تیتانیوم مورد استفاده برای ساخت این مجموعه از قطعات مستعمل جنگنده Lockheed Martin F-22  تامین شده است، درحالیکه این قطعات به روش پرینت سه ‌بعدی ساخته می‌شوند.

قیمت فورد ماستنگ GTD

فورد هنوز تعداد تولیدی آن را اعلام نکرده، اما در 37 روز بیش از 7,500 درخواست از خریداران علاقه‌مند دریافت کرده است. خریداران علاقمند برای این ماستنگ ویژه باید حداقل 325,000 دلار پرداخت کنند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp.ir