تویوتا یک سوپرا 8 سیلندر تنفس طبیعی تولید خواهد کرد

سوپرا 8 سیلندر تنفس طبیعی
سوپرا ۸ سیلندر تنفس طبیعی

شرکت تویوتا در تازه‌ترین اقدام خود تولید یک سوپرا ۸ سیلندر تنفس طبیعی را برای مسابقه به انجام خواهد رساند.


آریزو 8


آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، تویوتا در حال حاضر مدل جاده‌ای سوپرا را با موتورهای چهار و شش سیلندر که توسط BMW تأمین می‌شوند به فروش می‌رساند. مدل GT4 که فقط برای پیست مسابقه طراحی شده هم از یک موتور شش سیلندر خطی بهره می‌برد که ریشه در محصولات بایرنی دارد.


های بانک


های بانک

اما در سال ۲۰۲۶، شعبه استرالیایی تویوتا یک موتور V-8 تنفس طبیعی ۵ لیتری که به‌صورت داخلی توسعه یافته را به این خودرو اضافه خواهد کرد تا یک خودروی مسابقه‌ای برای مسابقات قهرمانی Supercars Repco تولید کند. این موتور V-8 که با نام کد داخلی ۲UR-GSE شناخته می‌شود، یک پیشرانه آلومینیومی است که در بسیاری از محصولات تویوتا یافت می‌شود. این موتور قبلاً در خودروهایی مانند IS F و GS F به کار رفته و مدل‌های RC F ،LC 500 و IS 500 F Sport نیز همچنان از این پیشرانه استفاده می‌کنند. همچنین این موتور در مدل هایلوکسی که در سال ۲۰۱۹ برنده مسابقات رالی داکار شد نیز وجود داشت.

تویوتا قصد دارد تحت قوانین Gen3 که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد؛ حداقل پنج سال در مسابقات قهرمانی Supercars شرکت کند. مدل مسابقه‌ای سوپرا قرار است با خودروی Ford Mustang و موتور ۵.۴ لیتری Coyote آن به رقابت بپردازد. در حال حاضر، تیم‌ شورولت نیز از کامارو با موتور ۵.۷ لیتری V-8 استفاده می‌کند، اما یک جایگزین جدید برای این مدل در راه است، چراکه تولید کامارو در پایان سال ۲۰۲۳ متوقف شده است.

تویوتا حداقل چهار خودروی مسابقه‌ای GR Supra را وارد مسابقات خواهد کرد که دو خودرو توسط چاز موستر و رایان وود از تیم Walkinshaw Andretti United رانده خواهند شد. هنوز تیم دیگر اعلام نشده است.

با ورود تویوتا، فصل ۲۰۲۶ اولین فصلی خواهد بود که پس از سال ۲۰۱۹، مسابقات قهرمانی Supercars دارای سه تولیدکننده مختلف است. در دهه گذشته، ولوو، نیسان و مرسدس نیز در این مسابقات شرکت کرده بودند، اما بعداً از این رقابت‌ها کناره‌گیری کردند.

۵ امتیاز از ۱ رای

source

توسط khodrocamp.ir