بنابر اسناد وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، شرکت لینک اند کو برای عرضه یک محصول جدید در بازار اروپا آماده می‌شود.

این محصول که در چین با نام Z20 شناخته می‌شود، در اروپا تحت نام Z02 عرضه خواهد شد. البته احتمال دارد که مشتریان اروپایی زودتر از اهالی چین با این خودرو ملاقات کنند.

طراحی لینک اند کو Z02

لینک اند کو Z02 براساس پلتفرم SEA2 گروه جیلی شکل گرفته که برای ساخت خودروهای با سایز کوچکتر این گروه همچون زیکر X، طراحی شده است.

ابعاد بدنه لینک اند کو Z02 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.46، 1.845، 1.573 و 2.755 متر اعلام شده است. بنابراین به نظر می‌رسد که علی‌رغم ساخت روی پلتفرم مشترک، این خودرو کمی از زیکر X بزرگتر است.

لینک اند کو Z20 همچون سایر محصولات جدید این برند چینی به کانسپت Next Day شباهت دارد، که دو سال پیش رونمایی شد. گذشته از فرم دو شاخه چراغ‌های جلو که تا بالای کاپوت امتداد یافته است و سقف خمیده، باید به فرم سراسری و برجسته چراغ‌های عقب اشاره کنیم که در نگاه اول، به باله شباهت دارد. 5 طرح مختلف از رینگ‌های 18 یا 19 اینچی برای این خودروی 1899 کیلوگرمی قابل سفارش است.

مشخصات فنی لینک اند کو Z02

لینک اند کو Z02 به موتور 250 کیلووات (335 اسب‌بخار) مجهز خواهد شد. به نظر می‌رسد که همچون نسخه تک-موتور زیکر X، در Z02 نیز این موتور روی محور عقب قرار بگیرد.

در اسناد MIIT، از مجموعه باتری لیتیوم فلز فسفات یاد شده است بدون آنکه از ظرفیت آن، حرفی به میان آید. در زیکر X، مجموعه باتری NCM با ظرفیت 66 کیلووات ساعت نصب شده است، که نمی‌تواند با Z02 مشترک باشد.

انتظار داریم که لینک اند کو Z20 پس از رونمایی در نمایشگاه گوانگژو در نوامبر 2024، از ماه اکتبر در اروپا به فروش برسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp.ir