تخلیه یاریس 2023 در گمرک ؛ رایز 2024 وارداتی جدید تویوتا

تویوتا یاریس 2024

به تازگی یاریس های ۲۰۲۳ وارداتی در گمرک جنوب کشور تخلیه شده اند و قرار است به زودی نیز شاهد حضور تویوتا رایز ۲۰۲۴ برای اولین بار در بازار ایران باشیم.


آریزو 8


آریزو 8

اخیراً تصاویری از گمرک به دست خبرنگار اسب بخار رسیده که نشان می دهد اولین محموله تویوتا یاریس های وارداتی با مدل ۲۰۲۳ به ایران رسیدند و قرار است به زودی در سامانه یکپارچه با قیمت مناسبی عرضه شوند.

شرکت توسعه ارتباطات هما یا هما تلکام متولی واردات تویوتا یاریس به بازار ایران است که البته قصد دارد علاوه بر این سدان اقتصادی، دو کراس اوور دیگر را نیز در سبد محصولات خود قرار دهد. در نتیجه این شرکت که در زمینه واردات و عرضه تلفن همراه و لوازم دیجیتال نیز فعال است تصمیم گرفته تا واردات خودرو را هم در برنامه کاری خود قرار دهد و محصولات ارزان و باکیفیتی را در بازار عرضه کند.

طبق مصاحبه ای که با هیوا میرزایی، مدیر ارشد مارکتینگ شرکت هما تلکام، صورت گرفت، مشخص شد که یکی از مهم ترین محصولات این شرکت برای بازار ایران کرولا کراس هیبرید است که البته خودروی جدیدی نیست اما تویوتا رایز ۲۰۲۴ (RAIZE) برای اولین بار در سال آینده عرضه خواهد شد و به همین دلیل می تواند با استقبال زیادی از سوی علاقه مندان به خرید خودروهای وارداتی رو به رو شود.

نکته دیگری که مربوط به واردات کرولا کراس می شود این است که این خودرو در دو نسخه بنزینی و هیبریدی با پیشرانه های احتراقی ۲ لیتری وارد کشور خواهد شد.

شرکت توسعه ارتباطات هما نیز مانند دیگر واردکنندگان برای ارائه خدمات پس از فروش اقدامات اولیه را صورت داده و با شرکت خدمات گستر سپهر گیتی که بیش از ۱۰ سال در زمینه ارائه خدمات پس از فروش محصولات تویوتا در ایران تجربه دارد قرارداد بسته است.

به این ترتیب ۶ نمایندگی فعال خدمات گستر سپهر گیتی در استان های تهران، البرز، اصفهان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و هرمزگان آماده خدمت رسانی به خریداران تویوتاهای وارداتی شرکت هما تلکام اند.

بیشتر بخوانید : تویوتا یاریس به زودی عرضه می شود

مشخصات فنی یاریس ۲۰۲۳ وارداتی

با توجه به کد NGC102L درج شده در مجوز استاندارد این خودرو می توان گفت که یاریس قرار است با پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی که ۱۰۳ اسب بخار توان و ۱۳۹ نیوتن متر گشتاور تولید می کند، وارد و عرضه شود. توان و گشتاور خروجی موتور نسخه وارداتی یاریس نیز از طریق گیربکس CVT با ۷ دنده مصنوعی به چرخ های جلو منتقل می شود.

مشخصات فنی کرولا کراس هیبرید

پیشرانه تویوتا کرولا کراس هیبرید
تویوتا کرولا کراس هیبرید

کرولا کراس هیبرید مجهز به یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی و یک موتور برقی است. پیشرانه بنزینی این خودرو قادر است حداکثر توان ۱۵۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۸ نیوتن متر را تولید کند. موتور برقی کرولا کراس نیز ۱۱۳ اسب بخار و ۲۰۶ نیوتن متر گشتاور را برای خودرو فراهم می کند. در مجموع این دو موتور می توانند ۱۹۶ اسب بخار توان را به گیربکس CVT مخصوص خودروهای هیبریدی با فناوری بازیابی انرژی تحویل دهند.

مشخصات فنی تویوتا رایز وارداتی

شرکت هما تلکام تصمیم دارد برای سال آینده رایز را با دو پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ و ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و هم چنین در دو نسخه تک و دو دیفرانسیل با گیربکس CVT وارد کشور کند.

موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر توربو، ۹۷ اسب بخار توان و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می کند و پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی رایز نیز مانند یاریس، ۱۰۳ اسب بخار و ۱۳۹ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس CVT تحویل می دهد.

به طور کلی می توان گفت که تویوتا رایز (RAIZE) 2024 جزو کراس اوورهای جمع و جور قرار می گیرد و در صورت عرضه با قیمت مناسب و منطقی نسبت به رقبا، قادر است میزان فروش بالایی را به خود اختصاص دهد.

۵ امتیاز از ۲ رای

source

توسط khodrocamp.ir