میخواهید یک جیپ کلاسیک با یک موتور HEMI مدرن، سیستم صوتی مدرن، صندلیهای چرمی و یک واحد سر Android Auto داشته باشید؟ یا شاید بخواهید به یک پیشرانه 392 یا حتی یک موتور سوپرشارژر Hellcat ارتقا دهید؟ برای تیم Vigilante، این نوع چیزها کاملاً طبیعی است، تقریباً روتین کاری در این تیم. اما حتی در میان دریایی از کلاسیکهای CJ، چروکیها، واگونیرها و کامیونهای J-10 با پیشرانههای HEMI V8، این چروکی 1979 با پیشرانه V10 وایپر شاه شاهان است. بدون شک، این دیوانهترین رستوماد است که تا به حال از منطقه آستین بیرون آمده است.
مشخصات ظاهری جیپ چروکی Vigilante
در نگاه اول، نشانههای زیادی وجود ندارد که نشان دهد چه نوع موجود وحشیای زیر ظاهر این جیپ کهنسال قرار دارد. تنها یک رنگ دوگانه آبی روشن و سفید شیک و یک ست لذیذ از تایرهای BFGoodrich دیده میشود و چیزی که به واقعیت پشت صحنه اشاره کند وجود ندارد. این تصور زمانی تقویت میشود که آن دستگیره در تولیدی خوشدست را بکشید، در کابین یک فضای داخلی آبی روشن با صندلیهایی با روکشی از جنس دنیم نرم و راحت دیده میشود.
یک فرمان متناسب با دوره خود، روکش الماسی و دریچههای HVAC که بهصورت داخلی با استفاده از نرمافزار CAD و چاپگر سهبعدی طراحی شدهاند، کمک زیادی به تکمیل ظاهر کلاسیک آن میکنند.
از بالا تا پایین، هر چیزی که در این فضای داخلی میبینید، لمس میکنید و بوی آن را احساس میکنید، کاملاً شبیه به 4×4 دهه 70 است که الهامبخش آن بوده است.
مشخصات فنی جیپ چروکی Vigilante
فقط زمانی که کلید را میچرخانید و وحشیگری ده سیلندر وایپر را آزاد میکنید، طبیعت واقعی ساخت نهایی Vigilante 4×4 خود را نشان میدهد. پیشرانهای که به حجم باورنکردنی 9000 سیسی یا 9 لیتر (550 اینچ مکعب) رسیده است.
با 825 اسب بخار قدرت و 1015 نیوتن متر گشتاور در اختیار، این قطعاً وسیلهای نیست که با آن رانندگی با دسته دنده را یاد بگیرید. خوشبختانه، گیربکس شش سرعته دستی Tremec TR-6060 برای کنترل این همه قدرت به خوبی از عهده کار برمیآید، به شرطی که راننده در استفاده از پای چپ خود مهارت داشته باشد. با یک جعبه انتقال دو سرعته Advanced Adapters Atlas در پشت آن و یک محور Dana 44 در جلو و یک محور Dana 60 در عقب، این سیستم پیشرانه و تمام اجزای اطراف آن به گونهای تنظیم شدهاند که تا جایی که ممکن است در زیر بدنهی یک چروکی کلاسیک جا بیفتد.
با کمک کمکفنرهای Fox Racing و یک سیستم تعلیق چهارچرخ کویلاور با یک لینک چهارگانه مثلثی در عقب، ساخت چروکی Vigilante Motors به گونهای است که در مسیرهای دشوار و آسفالت با ظرافت و آسانی برخورد میکند، که مهندسان AMC تنها آرزوی دستیابی به آن را داشتند. دیسکهای ترمز Baer با چهارده اینچ قطر، سوراخدار، شیاردار و شکافدار تضمین میکنند که این جیپ به شکلی متوقف میشود که هیچ جیپ کلاسیک OEM دیگری هرگز نمیتوانست.
در هنگام رانندگی در مسیرهای ناهموار، احساس واقعیای وجود دارد که این جیپ آنقدر از میراث خود فاصله گرفته است که میتوان آن را یک گونه کاملاً متفاوت دانست.
اشتیاقی که این چروکی با آن از خط شروع حرکت میکند، تقریباً به طرز کاریکاتوری باعث ایجاد هیجانی میشود که بیشتر از هر قوطی از نوشابههای انرژیزا شما را بیدار میکند. حتی در دنده دوم یا سوم و در دورهای بالای موتور، این جیپ چیزی جز میل به جیرجیر کردن تایرهای خود در حین حرکت احساس نمیشود.
این رستوماد Vigilante به گونهای شتاب میگیرد، در پیچها میچرخد، متوقف میشود و مانند یک وسیله نقلیه مدرن رانندگی میکند که تقریباً واقعی به نظر نمیرسد. با تمام فضای بار موجود در پشت صندلیهای عقب، این چروکی هنوز یک وسیله نسبتاً کاربردی است، اگرچه که اقتصادیترین وسیله در جهان نیست.
با توجه به اینکه وایپر 2017، که آخرین خودروی تولیدی بود که این موتور را داشت، به ترکیبی 16 لیتر در صد کیلومتر میرسید، یک لیتر اضافی حجم، به علاوه یک شاسی کامل SUV باید باعث شود که مصرف سوخت این چروکی واقعاً فاجعهبار باشد. اما باید بدانید که مالک آینده این جیپ به اندازه کافی ثروتمند بوده است که این خودرو را به عنوان خودروی پایه تهیه کند، هزینه یک بازسازی کامل با همه اصلاحات را بپردازد، یک پیشرانه وایپر تقویت شده را در زیر کاپوت قرار دهد و کل پروژه را برای استفاده روزمره به هاوایی ارسال کند. بنابراین میتوان با اطمینان گفت که مصرف سوخت برای این فرد هزینهای است که اهمیتی نداشته است.
هزینه ساخت جیپ چروکی Vigilante
چقدر هزینه خواهد داشت تا یک چروکی به سلیقه شما ساخته شود؟ خب، چند عامل بر جزئیات تأثیر میگذارند. اما یک نگاه سریع به وبسایت Vigilante 4×4 نشان میدهد که یک جیپ واگونیر 1988 مشابه با پیشرانه سوپرشارژر 6.2 لیتری Hellcat V8 زیر کاپوت در حال حاضر با قیمت پایین 385,000 دلار قبل از مالیات و هزینهها به فروش میرسد.
برای ساخت این نسخه، Vigilante 4×4 و شرکت همتای آن، Jeep Heritage، چهار سطح بازسازی را ارائه میدهند که از 165,000 دلار در پایینترین سطح تا 295,000 دلار برای پکیج بازسازی کامل رستوماد متغیر است.
اما حتی در میان گزینههای معمول، این تغییر وایپر چیزی کمتر از یک وسیله Halo برای Vigilante 4×4 نیست. نوع ساختی که بهترین و بزرگترین چیزی را که یک فروشگاه رستوماد میتواند به دست آورد به نمایش میگذارد، به بالاترین و چشمگیرترین حالت خود تقویت شده است.
در مقایسه با Lamborghini Urus و Ferrari Purosangue OEM که میتوانید با تقریباً همان پول خریداری کنید، یک رستوماد جیپ Vigilante به گونهای خاص است که یک خودروی مدرن بدون دههها نوستالژی نمیتواند باشد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source