به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو:
نخستین دیدار:
روز پنچ شنبه یکم شهریورماه طی مراسمی با حضور اصحاب رسانه، نمایندگان برگزیده و مدیران برند لوکانو در محل گروه ماموت، از اولین محصول لوکانو به نام L7 رونمایی شد. لوکانو L7 درواقع همان جیکو J7 است. جیکو برند جدید چینی از زیر مجموعه های گروه چری است که در سال 2023 و جهت ورود به بازارهای حرفه ای تر و حساس تر مانند بازار اروپا و آمریکا معرفی شد. نام جیکو از ترکیب دو کلمه Jager که در آلمانی به معنای شکارچی است و کلمه Cool انگلیسی به معنای جالب و اصطلاحاً «باحال» تشکیل شده است. جیکو J7 در همین ابتدای حضور خود در بازار چین با استقبال بالایی روبرو شده است.
مدیرعامل چینی برند لوکانو در این مراسم اعلام کرد که نام لوکانو برگرفته از سه کلمه Luxury از زبان انگلیسی به معنای لوکس و Cacciatore از زبان ایتالیایی به معنای شکارچی و در نهایت Novelty از زبان انگلیسی به معنای تازگی و نوظهور بودن است. همچنین او اعلام کرد که لوکانو ال7 نزدیک به پنج میلیون کیلومتر در شرایط آب و هوایی و مسیرهای مختلف مورد تست گرم قرار گرفته است.
طراحی ظاهری:
لوکانو ال7 از یک طراحی جعبه ای بهره می برد که امروزه یکی از محبوب ترین سبک های طراحی برای این کلاس از خودروهاست. جلو پنجره بزرگ و حجیم آن یک طراحی کاملاً آبشاری و عمودی به سمت پایین دارد و هارمونی جالبی با زبان طراحی کلی خودرو برقرار کرده است. درحالی که به نظر می رسد چراغ ها به سبک کلاسیک در جای معمول خود یعنی بین گلگیر و در موتور قرار دارند اما درواقع آنها دی لایت های بزرگ و خوش طرح لوکانو هستند. داخل این دی لایت ها نیز یک گرافیک مربعی خلاقانه درنظر گرفته شده است. چراغ های اصلی درواقع مانند ترند روز و سلیقه ویژه بازار چین، درون سپر قرار گرفته اند اما در عین حال اصلاً نا مأنوس به نظر نمی رسند.
نمای کنار، یک رنج روور کامل:
در نمای کنار بیشترین چیزی که جلب توجه می کند شباهت بسیار زیاد این خودرو به گروه خودروهای رنج روور است. چیزی که اخیراً هم شرکت چری و هم شرکت لندروور به صراحت آن را اعلام کرده اند و در آینده باید هرچه بیشتر شاهد این شباهت ها باشیم. شکل ستون های A، B و C شباهت زیادی به محصولاتی همچون رنج روور ولار یا ایوک دارد. همچنین بهره بردن از دستگیره های پنهان شونده از دیگر مزایای نمای کنار لوکانو است.
ابعاد تایر این خودرو مناسب به نظر می رسد اما نکته ای که بخصوص در نگاه از سه رخ بیشتر جلب توجه می کند اندازه عرض محورهای خودرو است. با وجود جعبه ای بودن طراحی بدنه اما تایرها به لحاظ عرضی کاملا داخل بدنه و درون گلگیر قرار دارند به گونه ای که به نظر می رسد عرض محور از عرض اتاق کمتر است. لازم به ذکر است که لزوماً افزایش عرض محور منتج به هندلینگ بهتر نمی شود و با توجه به پلتفورم و قابلیت های آن باید این اندازه در سطح بهینه ای قرار بگیرد. در تست درایو نیز مشخص شد که لوکانو ال7 هندلینگ قابل قبولی دارد.
نمای عقب، ساده، مدرن و جذاب:
در نمای عقب چراغ های کشیده افقی همسو با طراحی دی لایت های جلو و با گرافیک مشابهی طراحی شده اند که در کل نمای قابلی قبولی برای لوکانو L7 به ارمغان آورده است. البته به سبک طراحی روز، چراغ های عقب به ظاهر به هم پیوسته هستند و لوگوتایپ لوکانو در میان آن قرار دارد. بر خلاف آن جلو پنجره بزرگ و حجیم و سرشار از کروم کاری در جلو، نمای عقب کاملا ساده است و همین امر به نظرم به جذاب تر شدن خودرو کمک کرده است.
طراحی داخلی:
بر خلاف فضای بیرون که نگاهی به طرح های کلاسیک دارد، در نمای داخل همه چیز بر اساس طراحی مدرن امروزی به خصوص سلیقه بازار چین است. درواقع هیچ چیز خاصی تحت عنوان طراحی داشبورد، اینترفیس میانی و کلاستر وجود ندارد. یک داشبور خطی ساده که در میانه آن یک مانیوتر بسیار بزرگ 14.8 اینچی عمودی قرار گرفته است و همه چیز در داخل آن تنظیم و انتخاب می شود. کلاستر هم از یک مانیتور کوچک تشکیل شده است و اطلاعات مختلف خودرو را در آن نمایش می دهد. این سبک طراحی هر قدر که مخالفین زیادی بین افراد بالای سی سال دارد اما بین جوانان محبوب است و باید بپذیریم که سلیقه جوانان یعنی آینده.
از نظر کیفیت مواد استفاده شده در داخل خودرو، آن را می توان در سطوح بسیار خوب بازار داخل قرارداد. البته باید درنظر داشته باشیم که این محصول اهدافی غیر از لوکس بودن نیز دارد لذا کارایی و دوام قطعات، بیشتر مد نظر آنها بوده است تا ظاهر لوکس. به همین دلیل باید دید بعد از ارائه به بازار و مصرف بلند مدت آیا به هدف خود می رسند یا خیر. اما در کل کیفیت و طراحی داخلی خودرو را می توان قابل قبول دانست.
دسته دنده:
یکی از جذاب ترین بخش های طراحی داخل آن لیور دنده است. لیور یا همان دسته دنده لوکانو L7 با وجود اینکه کاملاً الکترونیکی و درواقع یک جوی استیک است اما به سبکی بسیار زیبا و در عین حال ارگونومیک طراحی شده است. طراحی آن به گونه ای شبیه به مچ گربه سانان است و با زاویه ای بسیار درست در ارتفاعی مناسب قرار دارد.
لیست امکانات:
از نظر امکانات با توجه به اینکه نمونه فعلی صرفاً جهت آشنایی ارائه شده بود احتمال تغییرات در آن زیاد است اما این خودرو به امکاناتی نظیر صندوق عقب برقی، صندلی های برقی راننده و سرنشین، رادار نقطه کور، رادار پیشگیری از برخورد جلو و عقب، رادار خط خوان، سیستم حفظ بین خطوط، رادار تابلو خوان، کروز کنترل تطبیق پذیر، ترمز پارک برقی و بسایری امکانات دیگر مجهز است. مجموع این راداراها و سنسورها سامانه خودران یا همان ADAS سطح 2.5 را برای لوکانو L7 به ارمغان آورده است.
مشخصات فنی، آشناترین بخش لوکانو:
از لحاظ قوای فنی لوکانو ال7 از موتور آشنای گروه چری یعنی موتور 1.6 لیتری توربو شارژری که 197 اسب بخار قدرت تولید می کند بهره می برد. این امر می تواند یکی از نقاط قوط این خودروی جدید محسوب شود. چراکه خریداران آن در آینده نگرانی چندانی در تأمین قطعان یدکی موتوری نخواهند داشت چون این موتور روی چندین خودروی دیگر در بازار داخل استفاده شده است. جعبه دنده استفاده شده در این خودرو از نوع دو کلاچه است که علاوه بر عملکرد خوب در زمینه شتابگیری، حساسیت های استفاده و نگهداری بالاتری هم دارد.
تجربه رانندگی:
لوکانو ال7 در تجربه رانندگی نشان داد خودرویی چابک با واکنش مناسب به پدال گاز است. البته برخی نکات باید در رانندگی های طولانی مدت تر مشخص شود امام در همین آشنایی مختصری که با آن داشتیم نشان داد که تأخیر گیربکس و لگ توربو در آن چندان محسوس به نظر نمی رسد. عملکرد سیستم ترمز هم با توجه به اینکه روی مسیر با سطحی نامناسب و با چسبندگی کم تست شد اما مناسب بود.
در کل به لحاظ عملکرد فنی شاید با برخی از همرده های خود همسان بوده یا اندکی بهتر از آنها باشد اما تفاوت بسیار آن در طراحی ظاهری و البته سطح خوب امکانات و کیفیت متریال بکار رفته در اتاق می تواند نقاط قوت لوکانو نسبت به رقبا باشد. باید دید گروه ماموت چه بازه قیمتی را برای این جوان نوظهور خود در نظر خواهند گرفت، اما آنچه به نظر می رسد آن است که لوکانو ال7 می تواند موفقیت جدیدی برای گروه ماموت به همراه داشته باشد.
source