به گزارش «اخبار خودرو»،نام موسو برای ما ایرانی‌ها تداعی‌کننده یک خودروی شاسی‌بلند است که در دهه 80 خورشیدی راهی بازار ایران شد و توانست فروش نسبتا خوبی را به واسطه مشخصات فنی قابل قبولی که داشت تجربه کند. هرچند که طراحی ظاهری آن چندان مورد پسند عموم نبود، اما همکاری مشترک سانگ‌یانگ و مرسدس بنز این اطمینان خاطر را به خریداران می‌داد که موسو می‌تواند گزینه‌ای قابل اعتماد باشد. پس از آن نیز دیگر محصولات سانگ‌یانگ روانه بازار شدند و نام این برند خودروساز کره‌ای بر سر زبان‌ها افتاد.

اکنون پس از تغییر مالکیت سانگ‌یانگ، در سال 2023 نام برند سانگ یانگ به KG Mobility یا اختصارا KGM تغییر یافته است. هرچند برخی از منابع کره‌ای اعلام کرده‌اند که تاکنون این نشان تجاری به رسمیت ثبت نشده و برخی دیگر از خودروسازان کره‌ای این نام را برای خود برگزیده‌اند، اما مالکان جدید سانگ‌یانگ به این مضوع واکنشی نداشته و محصولات جدید خود را با این برند به بازارعرضه کرده‌اند.

موسو خان

یکی از این محصولات پیکاپ موسو خان است که در واقع می‌توان از آن به عنوان نسخه پیکاپ رکستون G4 نیز یاد کرد. در دنیای پیکاپ‌ها، جایی که قدرت، عملکرد و عملی بودن با هم تلاقی می‌کنند، پیکاپ موسو خان به‌عنوان یک گزینه جذاب غیر چینی می‌تواند معادلات بازار پیکاپ‌های کشور را برهم بزند. چرا که تاکنون این بخش از بازار دست چینی‌های مدعی بوده و روز به روز به تنوع آن‌ها افزوده می‌شود. اما حالا با آمدن یک خودرو غیر چینی به بازار، خریداران حق انتخاب بیشتری داشته و می‌توانند براساس خواسته‌ها و نیازهای خود گزینه‌ای مناسب‌تر را انتخاب کنند.

داخل کایبن سانگ یانگ موسو خان

با ورود به فضای داخل کابین پیکاپ موسو خان کمی ماجرا تفاوت پیدا می‌کند. چرا که برخلاف طراحی ظاهری که از الگوهای مدرن پیروی می‌کند، در اینجا شاهد فضایی قدیمی و ساده هستیم که شباهت زیادی به فضای کابین پیکاپ تراک‌های دهه 90 میلادی آمریکایی دارد. این در حالی است که پیکاپ‌های چینی حال حاضر در بازار سعی بر این دارند تا از ترند روز دنیا در طراحی داخل کابین بهره بگیرند. طراحی داشبورد پیکاپ موسو خان کاملا کلاسیک و سنتی است که در کنسول میانی تنظیمات تمامی سیستم‌ها به وسیله کلیدهای فیزیکی صورت می‌پذیرد. البته که این موضوع برای بسیاری از طرفداران خودروهای آفرودی مورد پسند می‌باشد. اما نکته‌ای که در این میان بسیار جلب توجه می‌کند، اهرم ترمز دستی که به شیوه سنتی و خودروهای دهه قبل در کنار کنسول میانی جای گرفته است. هرچند باید منتظر ماند و دید که نسخه‌های نهایی این محصول با چه تریم و امکاناتی به بازار ایران راه پیدا می‌کند.

با توجه به ابعاد بزرگ بدنه و فاصله بین دو محور 3100 میلی‌متری پیکات موسو خان، فضای داخل کابین بزرگ و جادار ارزیابی می‌شود که با توجه به نوع کاربری و همچنین قابلیت‌های حرکتی که این خودرو دارد، غیر از این هم انتظار نمی‌رود. با این حال فضای کافی برای سرنشینان جلو و عقب در نظر گرفته شده و با وجود صندلی‌های راحت و ارگونومیکی که دارد، می‌توان انتظار داشت که لذت رانندگی و سواری با این خودرو بیش از نمونه‌های چینی حاضر در بازار خواهد بود. همچنین در نسخه‌های بالاتر تریم داخلی خودرو از جنس چرم با کیفیت بوده که حس لوکس‌تری را به سرنشنیان القا می‌کند. این در حالی است که نسخه استاندارد دارای صندلی‌های پارچه‌ای است.

مشخصات پیکاپ موسو خان سانگ یانگ

طراحی سانگ یانگ موسو خان

نام موسو در زبان کره‌ای به معنای کرگدن بوده و طراحان سانگ‌یانگ سعی کرده‌اند در طراحی ظاهری موسو از صلابت و ظاهر خشن کرگدن الهام گرفته شده است. پیکاپ موسو خان در نمای جلو ظاهری شبیه به سانگ‌یانگ رکستون G4 دارد که تنها در برخی جزئیات نسبت به آن تغییر پیدا کرده است. چراغ‌های اصلی دقیقا مشابه با رکستون در طرفین جلوپنچره بزرگ و مشبک قرار گرفته‌اند. در کنار آن، مه‌شکن‌های عمودی ال‌ای‌دی شیک قرار دارند که حسی از مدرنیته را به نمای عضلانی می‌بخشند. فلسفه طراحی «Go Tough» در هر خط مشهود است، از قوس‌های چرخ‌ها گرفته تا خطوط کاراکتر که به‌طور یکپارچه از چراغ‌های جلو تا چراغ‌های عقب جریان دارند. این در حالی است که در مدل‌های ارزان‌تر، این قطعه کوچک‌تر است تا ضمن کاهش قیمت، گذر از شیب‌های تند را نیز تسهیل نماید. در نسخه‌های لوکس، تزئینات براق کروم چشم‌گیر است، در حالی که مدل پایه از سپر پلاستیکی و تزئینات ساده بهره می‌برد.

مشخصات سانگ یانگ موسو خان

پیکاپ سانگ‌یانگ موسو خان برای آن‌که بتواند به لحاظ فنی و عملکردی با گزینه‌های فعلی بازار رقابت کند، در بخش پیشرانه و مشخصات فنی، از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ مجهز به سیستم پرخوران توربوشارژر به همراه اینترکولر با حجم 2 لیتر توربوشارژ بهره می‌گیرد که قادر است نیرویی معادل 222 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 350 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه را تولید کند. این نیرو توسط جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک در نسخه‌های دو دیفرانسیل به هر چهار چرخ خودرو انتقال می‌یابد همچنین این خودرو به قفل دیفرانسیل نیز مجهز است. طبق اطلاعات منتشر شده این خودرو توسط کمپانی سازنده، این پیکاپ 2190 کیلوگرمی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، به زمانی حدود 12 ثانیه نیاز دارد. همچنین سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن 11.6 لیتر برای هر 100 کیلومتر پیمایش اعلام شده است.

مشخصات پیکاپ موسو خان سانگ یانگ

همچنین ظرفیت باک سوخت این خودرو 75 لیتر است. اما در خصوص ظرفیت فضای بار این پیکاپ کره‌ای نیز باید گفت که پیکاپ موسو خان باید گفت که این پیکاپ با اتاق بار با ظرفیت ۱۲۶۲ لیتر به مشتریان عرضه می شود. پیکاپ موسو خان همچنین قادر است تا سقف ۳ تُن وزن را یدک کند که وجود سیستم کنترل نوسان تریلر، این امر را آسوده‌تر خواهد کرد.

source

توسط khodrocamp.ir