چری کراس‌اوور پرچمدار تیگو 9 را برای بازار روسیه معرفی کرد، که در واقع همان تیگو 8L بازار چین خواهد بود. پیش از این، جائکو J8 با مشخصات مشابه تیگو ۹ چینی در بازار روسیه عرضه شده بود. به همین دلیل چری تصمیم گرفته است تیگو 8L را با نام تیگو ۹ روانه بازار این کشور کند.

ابعاد این خودرو ۱.۷۲/۱.۹۳/۴.۷۹ متر و فاصله محوری آن ۲.۷۷ متر است. این مدل ۲۵ میلیمتر طول کمتر و 19 میلیمتر ارتفاع کمتری از جائکو J8 بازار روسیه دارد، اما در نسخه 7 نفره نیز موجود است.

نمای بیرونی چری تیگو ۹ روسی کاملاً آشنا به نظر می‌رسد، اما فضای داخلی آن کاملا تغییر کرده است. در کابین به جای یک بلوک شامل دو مانیتور، شاهد یک نمایشگر داشبورد مستقل و یک صفحه لمسی شناور ۱۵.۶ اینچی هستیم.

چری تیگو ۹ روسی مانند جائکو J8 روی پلتفرم T2X ساخته شده است. این خودرو از یک موتور 2 لیتری توربو با قدرت ۲۵۴ اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن متر بهره می‌برد. این کراس‌اوور با گیربکس 8 سرعته مبدل گشتاور و سیستم دیفرانسیل جلو یا تمام چرخ محرک عرضه می‌شود.

تیگو 9

همچنین چری تیگو ۹ هیبریدی بازار روسیه با مشخصات مشابه چری فالوینT9 موجود در بازار چین مشاهده شده است. این مدل به موتور ۱.۵ لیتری درون‌سوز با قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن متر همراه با موتور برقی ۲۰۴ اسب بخار مجهز است. برد حرکتی برقی این شاسی بلند ۱۲۰ کیلومتر و برد کلی آن ۱۴۰۰ کیلومتر است.

قیمت چری تیگو 8L بنزینی در چین ۱۲۹.۹ هزار یوان (۱.۶ میلیون روبل) و قیمت فالوین T9 هیبریدی ۱۵۲.۹ هزار یوان (۱.۹ میلیون روبل) است.

تاریخ دقیق عرضه چری تیگو 9 در بازار روسیه اعلام نشده است، اما نمایندگی‌ها پیش‌سفارش این مدل را آغاز کرده‌اند.

source

توسط khodrocamp.ir