هوریزون رباتیکس ویدیویی را منتشر کرده است که در آن قابلیت خودران بودن یک خودروی فولکس‌واگن آی‌دی 4 مجهز به سیستم هوریزون سوپردرایو در پکن به نمایش گذاشته شده است. در این ویدیو، بنیان‌گذار و مدیرعامل هوریزون رباتیکس، دکتر یو کای، رالف براندشتتر، مدیرعامل فولکس‌واگن چین را در طول ساعات شلوغ شب در پکن که هوا بارانی بود، همراهی می‌کند.

اگرچه ویدیو به طور واضح برنامه‌ریزی شده بود، زیرا تصاویری از بیرون خودرو در حال حرکت وجود دارد، اما آنچه نمی‌توانست برنامه‌ریزی شود، وضعیت آب و هوا بود. هنگامی که این ویدیو ضبط شد، پکن با بارش شدید باران مواجه بود که به مدت 30 ساعت ادامه داشت. منطقه شمال‌غربی، جایی که مرکز هوریزون رباتیکس قرار دارد، یکی از شدیدترین بارش‌های باران در شهر را با 30 میلی‌متر گزارش کرد.

باید تأکید کرد که سیستم هوریزون سوپردرایو در حال حاضر در خودروهای تولیدی فولکس‌واگن آی‌دی 4 در چین نصب نشده است. ویدیوی همراه با این اعلامیه به نظر می‌رسد که کل مسیر را نشان می‌دهد، هرچند که برخی قسمت‌ها سرعت داده شده‌اند. آنچه بسیار قابل توجه است این است که دکتر یو، که در صندلی راننده نشسته بود، در هیچ نقطه‌ای از مسیر نیاز به مداخله نداشت. با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن محیط‌های شهری چین، این خود یک دستاورد است، اما علاوه بر این، شرایط نامساعد آب و هوایی نیز وجود داشت که نمی‌توانست برای آن آماده شد.

در طول مسیر، خودرو در چندین مورد با شرایطی مواجه شد که احتمالاً سیستم می‌توانست با مشکل مواجه شود. در یک نقطه، خودرو با تقاطعی شلوغ مواجه شد و با اینکه در آن زمان، دور پیچی که می‌خواست انجام دهد توسط خودرویی که مستقیماً جلوی آن قرار داشت، مسدود شده بود، به آرامی به مرکز تقاطع نزدیک شد. به محض اینکه آن خودرو حرکت کرد، فولکس‌واگن دور پیچ را تکمیل کرد.

در بسیاری از شهرهای چین، شرایط عادی جاده تحت تأثیر پروژه‌های ساختمانی بزرگ مانند ساخت خطوط مترو یا جاده‌های زیرزمینی یا گاهی اوقات هوایی جدید قرار دارد. این امر اغلب شامل ایجاد جاده‌های موقت اطراف محل ساخت و ساز است و معمولاً جاده پر از علائم راهنمایی و رانندگی قدیمی و جدید است که مسیر را به هیچ وجه روشن نمی‌کند. چنین شرایطی می‌تواند چالش بزرگی برای خودروهای خودران باشد. یک بار دیگر، سیستم سوپردرایو موفق شد با وجود منطقه ساخت و ساز بسیار گسترده که بخش زیادی از مسیر عادی را مسدود کرده بود، دور پیچ را با موفقیت انجام دهد.

فولکس واگن ID.4

سایر شرایطی که خودرو با آن مواجه شد شامل خطوط اتوبوس بود، جایی که خودرو موفق شد متوجه شود که خط سمت راست خط اتوبوس است و خود را به خط صحیح هدایت کند. همچنین با مواردی مواجه شد که خودروها سعی می‌کردند خارج شوند اما در واقع خارج نشدند و فولکس‌واگن به جای اینکه ترمز بگیرد، موفق شد از کنار آن خودروها عبور کند.

مسیر همچنین شامل یک میدان چهارراه بود. این میدان‌ها در چین نسبتاً نادر هستند و کاربران جاده معمولاً نمی‌دانند چگونه از آنها استفاده کنند. در ویدیو مشاهده می‌شود که خودرو تا حدودی ترمز می‌گیرد هنگامی که یک خودرو جلویی وارد میدان چهارراه می‌شود، اما موفق می‌شود به طور موفقیت‌آمیز از میدان چهارراه عبور کند و از خروجی مناسب خارج شود.

در مجموع، ویدیو نشان می‌دهد که عملکرد سیستم سوپردرایو بسیار روان و شبیه به یک راننده انسان است. در بسیاری از چنین سیستم‌هایی، ممکن است شرایطی پیش بیاید که خودرو به طور ناگهانی ترمز بگیرد یا صرفاً از حرکت باز ایستد، اما به نظر نمی‌رسد که این اتفاق در طول مسیر رخ داده باشد.

هوریزون سوپردرایو یک سیستم رانندگی خودران تمام‌عیار است که امسال توسط این شرکت راه‌اندازی شده است. این یک راه‌حل هوشمند رانندگی است که همه چیز را از ADAS تا NOA (ناوبری در خودران) در تمام سناریوها پوشش می‌دهد. هوریزون رباتیکس ادعا می‌کند که این سیستم بر ایمنی، راحتی و آسایش کاربران تمرکز دارد. این شرکت می‌گوید که سیستم می‌تواند شرایط پیچیده جاده را مشابه با رانندگان باتجربه مدیریت کند و از موانع اجتناب کند، ترمزگیری آرام داشته باشد، کنترل سرعت پویا را ارائه دهد و دور پیچ‌های چپ محافظت نشده را به طور روان اجرا کند.

مشخص نیست که الزامات سخت‌افزاری این سیستم چیست. با این حال، از تصاویر بیرونی فولکس‌واگن آی‌دی 4 که در حال انجام آزمایش دیروز بود، می‌توان دید که به نظر می‌رسد خودرو مجهز به یک واحد لیدار بالای شیشه جلو باشد. باید توجه داشت که فولکس‌واگن آی‌دی 4 به طور استاندارد چنین واحدی ندارد.

در سال 2022، فولکس‌واگن از طریق شرکت نرم‌افزاری خود کاریاد، با هوریزون رباتیکس شراکت کرد تا سیستم‌های ADAS و رانندگی خودران را برای بازار چین بهبود بخشد.

فولکس واگن ID.4 خودروران

source

توسط khodrocamp.ir