بنتلی کانتیننتال Speed GT مدل 2025 ؛ پایان موتورهای W12

کانتیننتال GT Speed
کانتیننتال GT Speed

پس از خارج شدن پیشرانه W-12 از خط تولید، بنتلی به سمت پیشرانه های هیبرید در حال حرکت است و مدل کانتیننتال GT Speed را با قدرت ۷۷۱ اسب بخار و حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت معرفی کرده است.


فونیکس آریزو 8


فونیکس آریزو 8

جدول محتوا

  • طراحی بنتلی Continental GT Speed مدل ۲۰۲۵
  • مشخصات فنی Continental GT Speed مدل ۲۰۲۵

طراحی بنتلی Continental GT Speed مدل ۲۰۲۵

بنتلی طراحی ظاهری کانتیننتال GT مدل ۲۰۲۵ را به‌روز کرده است، اگرچه ظاهر کلی آن آشنا به نظر می رسد. جلو خودرو دارای چراغ هایی است که با الهام از مدل های باکالار و باتور طراحی شده است. طرح چراغ های دوتایی یک مشخصه بارز کانتیننتال GT از زمان معرفی این مدل در سال ۲۰۰۳ بوده است. در واقع، این اولین بنتلی تولیدی است که از زمان معرفی مدل S2 در سال ۱۹۵۹، دارای چراغ های تکی است. در پشت خودرو نیز چراغ هایی با گرافیگ جدید با جزییات پیچیده تر طراحی شده اند. همچنین کابین خودرو همان کانتیننتال GT آشنا و مجلل است.

مشخصات فنی Continental GT Speed مدل ۲۰۲۵

پیشرانه حجیم و محبوب W-12 بنتلی از خط تولید این کمپانی خارج شده و به جای آن موتور هیبرید V-8 جایگزین شده است. بنتلی به تازگی مدل های به‌روزرسانی‌شده کانتیننتال GT و GTC اسپید را معرفی کرده است که دارای پیشرانه هیبرید V-8 جدیدی هستند که قدرت ۷۷۹ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر تولید می کند. این قدرتمندترین بنتلی است که تا به حال تولید شده است و مانند نسل قبلی، کانتیننتال GT اسپید حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت را ارائه می دهد.

سیستم هیبرید بنتلی مشابه سایر محصولات پرچم‌دار گروه فولکس واگن مانند پورشه پانامرا، کاین توربو و لامبورگینی اوروس SE است. پک باتری ۲۵.۹ کیلووات ساعتی در پشت خودرو نصب شده است که یک موتور الکتریکی را، که بین موتور V-8 تویین توربو ۴.۰ لیتری و گیربکس دو کلاچه هشت سرعته قرار گرفته است، تغذیه می کند.

به تنهایی، این موتور الکتریکی قادر به تولید ۱۸۷.۴ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور است و عمدتاً برای تأمین گشتاور در دور موتور پایین استفاده می شود. البته این موتور الکتریکی می تواند خودرو را تا سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت بدون استفاده از موتور بنزینی به تنهایی حرکت دهد و حداکثر برد آن در چرخه WLTP اروپا که مطلوب تر است، ۸۰ کیلومتر است.

موتور V-8 کانتیننتال GT نیز همان به‌روزرسانی هایی را دریافت کرده، که در سایر مدل ها اعمال شده بود. توربوشارژرهای single-scroll جدید و سیستم تزریق سوخت با فشار بالاتر بر روی این پیشرانه نصب شده اند. به تنهایی، این موتور ۵۹۲ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. (دلیل این که خروجی گشتاور کل سیستم کانتیننتال GT اسپید کم‌تر از مجموع گشتاور موتور V-8 و موتور الکتریکی است این است که هر کدام نقطه اوج گشتاور خود در شرایط مختلف ارائه می دهند.)

ارتقاهای سخت افزاری دیگر شامل استفاده از سیستم تعلیق جدید با فنرهای بادی می شود. بنتلی همچنین افزایش توزیع وزن به سمت عقب خودرو را برای اولین بار در تاریخ کانتیننتال GT انجام داده است، که قرارگیری باتری در عقب خودرو به ایجاد توزیع وزن ۴۹:۵۱ جلو-عقب کمک بسزایی می کند.

همچنین مشتریانی که به دنبال نسخه کابریولت این خودرو هستند، مدل کانتیننتال GTC اسپید برای آن ها عرضه شده است، حداکثر سرعت آن به ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. با این حال، این مدل تنها ۰.۱ ثانیه در شتاب صفر تا صد کیلومتر از مدل کوپه سریع تر است، ۳.۲ ثانیه در مقابل ۳.۱ ثانیه.

بنتلی اعلام کرده است تولید و تحویل هر دو مدل GT و GTC اسپید در کارخانه کرو این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۴  آغاز خواهد شد. هرچند موتور ۱۲ سیلندر در این مدل ها دیگر استفاده نخواهد شد، اما بدون شک پیشرانه هیبرید جدید محصولات بنتلی همان عملکرد و قدرت را ارائه خواهند کرد.

۴.۱ امتیاز از ۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط khodrocamp.ir