اولین پورشه 911 هیبرید با 532 اسب بخار قدرت معرفی شد
کمپانی پورشه نسل بهروزرسانی شده کد ۹۹۲ پورشه ۹۱۱ را معرفی کرده و خبر بسیار مهم، نسخه الکتریکی شده کررا GTS است.
پورشه معمولاً هنگام بازطراحی یک خودرو، تغییرات بزرگ و اساسی انجام میدهد، اما در خصوص ۹۱۱ جدید حتا با وجود استانداردهای خودش، نسخه بهروزرسانی شده ۹۹۲ از یک شاسی جدید برخوردار است. همچنین پورشه ۹۱۱ با پیشرانه هیبرید قرار است، عرضه شود. برای سال ۲۰۲۵، مدل جدید کررا GTS، موتور شش سیلندر معروف پورشه ۹۱۱ را با یک موتور الکتریکی و یک توربوشارژر الکتریکی ترکیب میکند، که خروجی قدرت را به ۵۳۲ اسببخار و گشتاور ۶۱۰ نیوتن متر افزایش میدهد. این مدل قرار است تا پایان سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شود.
پورشه کررا GTS از یک موتور شش سیلندر تخت ۳.۶ لیتری جدید، به جای موتور ۳.۰ لیتری قبلی (که به سایر مدلهای ۹۱۱ منتقل میشود) استفاده می کند. بهتنهایی، این موتور ۴۷۸ اسببخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، که ۵ اسببخار بیش تر از موتور GTS نسل قبلی است. سیستم هیبرید به پورشه اجازه میدهد تا از سیستم توربوشارژر دوگانه به یک توربوشارژر الکتریکی تکی تغییر وضعیت دهد. این توربو شارژر الکتریکی مانند یک توربوشارژر متداول توربین گازی است، اما با یک موتور ۱۱ کیلووات (۱۴.۷ اسببخار) که بر روی محور بین توربین و کمپرسور نصب شده است. این موتور میتواند توربو را بسیار سریع به چرخش درآورد و لگ توربو را به حداقل برساند، همچنین میتواند نیروی تولیدشده را به باتری ۴۰۰ ولتی بازگرداند و امکان ذخیره انرژی دارد.
همچنین یک موتور کمکی ۳۲.۶ اسببخاری بین موتور شش سیلندر تخت و جعبه دنده دوکلاچه هشت سرعته قرار گرفته است. هر دو از یک باتری بسیار کوچک ۱.۹ کیلوواتساعتی، که زیر موتور جلو به جای باتری ۱۲ ولت سایر مدلهای ۹۱۱ جایگزین شده است، تغذیه میشوند. باتری ۱۲ ولت با تغییر در مکان خود، به محفظه پشت قفسه بار عقب منتقل شده است. سیستم جدید کمپانی پورشه که اتفاقاً بسیار پیچیده هم است، T- Hybrid نام دارد.
در مجموع، مدل جدید کررا GTS، چهل و هفت کیلوگرم (۱۰۳ پوند) سنگینتر از مدل قبلی است، که بخشی از آن به دلیل تجهیزات استاندارد اضافی از جمله سیستم فرماندهی محور عقب است، اما قدرت اضافی آن این افزایش وزن را جبران میکند. این اولین مدل ۹۱۱ کررا است که توانسته در کم تر از ۳ ثانیه به شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، که عدد دقیق آن، ۲.۹ ثانیه است.
عــلاوه بر سیستم T-Hybrid، کررا GTS از ورودی های هوای آیرودینامیکی جدید در قسمت جلو که به صورت فعال عمل می کنند، برای بهبود فرآیند خنک سازی موتور بهره می برد، بدون این که سیستم جدید، مقاومت هوایی ایجاد کند. در کل، طراحی جلو و عقب پورشه جدید نیز اندکی تغییر کرده است، رینگ های جدیدی برای این نسخه عرضه شده و پهنای لاستیکهای عقب ۱۰ میلیمتر افزایش یافته است و به ۳۱۵/۳۰ZR21 رسیده، درحالی که سایز لاستیک جلو همان ۲۴۵/۳۵ZR20 باقی مانده است.
در بخش کابین خودرو، مهمترین تغییر، کابین کاملاً دیجیتال جدید است که در آن کلاستر آنالوگ حذف شده است.
مدل پایه کررا نیز برای سال ۲۰۲۵ بهروز شده است و از توربوشارژر و میانخنککنهای مدلهای GTS و توربو قبلی استفاده میکند. قدرت موتور ۹ اسببخار افزایش یافته، اما گشتاور همچنان ۴۵۰ نیوتن متر باقی مانده است. همانطور که در مدل GTS مشاهده کردیم، تغییرات فیسلیفت در مدل پایه کررا نیز اعمال شده اند، اما طراحی جلو و عقب متفاوت از نسخه GTS است و این نسخه از ورودی های هوا فعال برخوردار نیست.
در سال ۲۰۲۵، مدلهای کررا پایه و کررا GTS تنها مدل های بهروزرسانی شده کمپانی در خط تولید خواهند بود، اگرچه احتمال دارد مدلهای بیش تری نیز در آینده معرفی شوند. پورشه در حال حاضر مدل کررا پایه را بهصورت کوپه یا کابریولت با سیستم دیفرانسیل عقب عرضه میکند، در حالی که، مدل GTS بهصورت کوپه یا کابریولت با سیستم دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک عرضه میشود. مدلهای توربو، توربو S و GT3 RS نیز همچنان در سال ۲۰۲۵ بدون تغییر تولید خواهند شد.
قیمتها در همه مدلها افزایش یافته است؛ بهطوری که مدل پایه کررا از ۱۱۶,۰۵۰ دلار به ۱۲۲,۰۹۵ دلار و مدل GTS از ۱۵۲,۵۵۰ دلار به ۱۶۶,۸۹۵ دلار افزایش قیمت داشتهاند. این افزایش قیمت قابل توجه است، اما پورشه در پاسخ به این افزایش قیمت، به افزایش عملکرد و تجهیزات استاندارد، بهویژه در مدل GTS، اشاره میکند.
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.
پورشه 911 هیبرید پورشه کررا GTS معرفی پورشه کررا GTS
source