شیر ظرفشویی
اجاق گاز القایی، تهویه آشپزی و وسایل کوچک منظم به خوبی به پخت و پز سالم کمک می کنند.
آنا گیبسون – طراحی / کریستی کوسنیک – عکاسی با خنک‌تر شدن هوا و کوتاه‌تر شدن ساعات روز، افکار ما به سمت تعطیلات می‌چرخد. (به هر حال فقط 65 روز تا روز شکرگزاری باقی مانده است!) این به ناچار ما را به فکر برنامه های میزبانی تعطیلات خود می اندازد. چه تعداد مهمان را سر سفره خود دعوت کنیم؟ به چه چیزی خدمت کنیم؟ آیا باید بر اساس تجربیات قبلی میزبانی تعطیلات، تغییری در آشپزخانه خود ایجاد کنیم؟ و همه اینها چقدر هزینه دارد – هم از نظر دلار و هم از نظر رژیم های بهداشتی ما؟
اینها سوالات مهمی هستند – و زمان برای تصمیم گیری در مورد پاسخ های شما کوتاه است. در اینجا پیشنهاداتی در مورد محصولات آشپزخانه بزرگ و کوچک از سه حرفه ای با تخصص مرتبط ارائه شده است. هر کدام از آنها برای دریافت پاسخ های ایمیلی که در اینجا به اشتراک گذاشته شده اند، ارسال شده است.
تأثیرات سلامتی «هر چیزی که می‌خورید بر سلامتی شما تأثیر می‌گذارد»، متخصص طب عملکردی و نویسنده کتاب Eat to Treat (کتاب‌های آتریا، اکتبر 2023) مگی برگهف اعلام کرد. او خاطرنشان می کند که خبر خوب این است که پختن وعده های غذایی در خانه به شما امکان کنترل کامل بر آنچه را که مصرف می کنید می دهد. “غذا باید مغذی، شفابخش باشد و به ما انرژی بدهد در حالی که باعث گرفتگی، اضطراب، نفخ و احساس بیماری و خستگی شود.” آنچه می‌پزید و نحوه آشپزی شما می‌تواند تأثیر بگذارد – به‌ویژه در زمان‌های شلوغ سال مانند فصل تعطیلات که قبلاً تحت استرس و آسیب‌پذیر هستید.
سارا فیشبورن، مدیر گرایش و طراحی The Home Depot با این موضوع موافق است. او خاطرنشان می کند: «پایه یک سبک زندگی سالم با انتخاب هایی که در آشپزخانه انجام می دهیم شروع می شود.
این با داشتن یک فضای برنامه ریزی شده، مجهز و منظم برای ایجاد وعده های غذایی سالم شروع می شود. همانطور که آنا گیبسون، طراح آشپزخانه مستقر در ویرجینیای شمالی اشاره می کند، “ورود به یک آشپزخانه تمیز و سازماندهی شده به لذت بردن از بودن در فضا کمک می کند و آماده سازی و آشپزی را بسیار آسان تر می کند.” هیچ زمانی از سال مهم‌تر از فصل تعطیلات نیست، زمانی که شما و خانه‌تان هر دو تحت آزمایش استرس قرار دارید.
اطلاعات بیشتر از FORMFORBES ADVISORبهترین حساب‌های پس‌انداز پربازده سپتامبر 2023 توسط کوین پین مشارکت‌کننده بهترین حساب‌های پس‌انداز سود 5 درصدی سپتامبر 2023 توسط کسیدی هورتون مشارکت‌کننده لوازم بزرگ یکی از مهم‌ترین مقوله‌های شما برای آشپزخانه، سرگرمی و آشپزی سالم شماست. گیبسون می‌گوید: «در چند سال گذشته، ما مشتریان را به استفاده از اجاق‌ها و اجاق‌های پخت القایی تبدیل کرده‌ایم. او مشاهده می کند که این نه تنها یک راه حل سبزتر است، بلکه سریعتر و سالم تر است، به ویژه برای خانواده هایی که افراد مسن و کودکان دارند. (هر سطح پخت و پز را که انتخاب می کنید، طراح از صاحبان خانه می خواهد که تهویه کافی را با آن جفت کنند!)
Fishburne محدوده هایی با ظرفیت سرخ کردن هوا و اجاق های دوتایی را پیشنهاد می کند تا به شما کمک کند همزمان غذای سالم تری تهیه کنید. بسیاری از وسایل آشپزی با حالت‌های سالم مانند سرخ کردن با هوا و بخارپز وجود دارند. «پخت با بخار غذا به آرامی غذا را بدون از بین بردن ارزش غذایی آن می‌پزد، و برخی مطالعات نشان داده‌اند که پختن با بخار در واقع ممکن است ارزش غذایی غذای ما را افزایش دهد.» گیبسون می افزاید.
او می‌گوید برگوف نسبت به ظرفیت فریزر خوش‌بین است. در واقع، من می‌توانم از یک فریزر کامل به اندازه یک یخچال استفاده کنم. دلیلش این است که من یک مادر مشغول کار هستم و اگر فضای بیشتری برای تهیه وعده های غذایی سالم و ضد التهابی، میان وعده ها، صبحانه ها و حتی دسرهایی برای نگهداری در فریزر در طول هفته ها و ماه ها داشته باشم بسیار مفید خواهد بود. ” او خاطرنشان می‌کند که می‌توانید کیسه‌های مواد اسموتی، مینی کدو سبز یا مافین تخم‌مرغ، کاسرول‌ها و ناگت‌های سالم و ارگانیک را برای یخ‌زدایی در صورت نیاز برای وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها آماده و فریز کنید. ظرفیت فریزر زیاد این امر را پشتیبانی می کند.
اگر آشپزخانه خود را بازسازی نمی کنید – و شک دارید که بتوانید یک پروژه کامل را در زمان تعطیلات تکمیل کنید – می توانید یک فریزر یدکی در زیرزمین یا گاراژ خود اضافه کنید.
Small Appliances Berghoff همچنین از مولتی پز خود برای تهیه غذای آسان و سالم، به علاوه یک کف ساز برقی و مخلوط کن برای نوشیدنی های سالم خوشش می آید. Fishburne به دو دسته از لوازم خانگی محبوب اشاره می کند که در تهیه غذای سالم مفید هستند. یکی از آن ها فر سرخ کن است که می تواند غذاهای محبوب تعطیلات را با چربی بسیار کمتری درست کند. مدیر خرده‌فروشی می‌گوید: «این دستگاه کوچک برای پخت، سرخ کردن، برشته کردن، آب‌گیری، گرم کردن مجدد، برشته کردن و کباب کردن غذاهای مورد علاقه‌تان با سرعتی بی‌سابقه عالی است.»
او می افزاید: «وقتی صحبت از پخت و پز سالم به میان می آید، پلوپز ممکن است اولین انتخابی نباشد که به ذهن می رسد. با این حال، پلوپز فراتر از نامش، عملکرد همه کاره ای را ارائه می دهد. بسیاری از مدل ها در بخارپز کردن سبزیجات عالی هستند، در حالی که برخی از آنها تنظیماتی برای تهیه غذاهایی مانند سوپ و بلغور جو دوسر دارند. این دستگاه کوچک سخت‌کوش همچنین جایگزین کردن برنج سفید را برای انتخاب‌های سالم‌تر مانند کینوا و جو آسان‌تر می‌کند.
فیشبرن همچنین آبمیوه گیری کند را پیشنهاد می کند که در مقایسه با مدل های استاندارد مزایای بیشتری را ارائه می دهد. «به دلیل فرآیند آهسته آب‌گیری، که حرارت کمتری تولید می‌کند، هم طعم و هم محتوای مغذی آبمیوه بهتر حفظ می‌شود. در نتیجه، معمولاً می‌توانید این نوع آب میوه را به مدت سه تا پنج روز در یخچال نگهداری کنید و در عین حال از کیفیت آن لذت ببرید.»
ابزارهای دیگر یکی از محصولات جانبی ناگوار این فصل شلوغ، با بچه‌های مدرسه، و مهمانان و میکروب‌های بیشتر در خانه، بیماری احتمالی است. فیشبرن می‌گوید: «نصب یک شیر آب لمسی در مواردی مانند شستن دست‌ها پس از دست زدن به گوشت خام، انتقال میکروب‌ها را متوقف می‌کند. همچنین می تواند انتقال میکروب سرماخوردگی و آنفولانزا را متوقف کند، زیرا هر دوی این ویروس ها می توانند برای مدت طولانی روی سطوح سخت زندگی کنند.
همانطور که یک مطالعه اخیر فدرال نشان داد، حتی شیرهای هندزفری نیز می توانند آب کمتر از سلامتی را پخش کنند. او می گوید که فیلتراسیون کل خانه راه حلی است که گیبسون مشخص کرده است. به این ترتیب، تمام آبی که وارد آشپزخانه می‌شود، از جمله دستگاه‌های آب‌پاش و یخ‌ساز، اکنون دو و سه بار فیلتر می‌شوند.»
برگوف از آشپزهای خانگی می خواهد که از ابزارهای سالم تری استفاده کنند. “اگر هنوز این تغییر را ایجاد نکرده اید، مهم است و چنین تفاوتی را ایجاد می کند. او با اشاره به ظروف نگهداری مواد غذایی، بطری‌های آب، حتی بطری‌های کودک و فنجان‌های نوشیدنی توصیه می‌کند از شر تمام پلاستیک‌های آشپزخانه خود خلاص شوید و با شیشه جایگزین کنید. ماهیتابه های سنتی نچسب را با چدن یا سرامیک تعویض کنید. ورق های پخت فولاد ضد زنگ و سیلیکون درجه پخت را انتخاب کنید. او می‌گوید حتی چیزهایی مانند کاغذ روغنی، فویل آلومینیومی و بسته‌بندی پلاستیکی نسخه‌های سالم‌تر و غیرسمی‌تری دارند.
فراتر از وسایل بهداشتی و وسایل آشپزی، Berghoff از طرفداران ابزارهای سازماندهی است. “من احساس می کنم اگر وارد یک آشپزخانه تمیز، زیبا و منظم شوید، فقط احساس تمیزی، شادابی و انرژی می کنید.” این به شما این امکان را می‌دهد که ذهنیت ذهنی تازه‌ای داشته باشید، زمانی که در فکر پختن چیزی هستید، و محیطی دلپذیر برای کار کردن. او دستور می‌دهد که باید از شر آشپزی خلاص شوید، که شامل اقلام تاریخ مصرف گذشته و مواد غذایی است که نمی‌روند. برای کمک به اهداف سلامتی شما تمیز کردن یخچال، فریزر و شربت خانه قبل از شروع خرید تعطیلات یک استراتژی هوشمندانه به نظر می رسد.
فیشبرن می افزاید: «اگر کسی می خواهد آشپزی و غذای سالم و تصمیمات سال نو را حفظ کند، یکی از موارد عالی که باید در نظر گرفته شود مقیاس دیجیتالی غذای آشپزخانه است. با گنجاندن یک مقیاس غذا در روتین آشپزی خود، کنترل اندازه وعده‌ها، کالری دریافتی و کیفیت غذایی وعده‌های غذایی خود را به دست می‌آورید، و باعث می‌شود به رژیم غذایی سالم پایبند باشید.
آخرین کلمات ما در حال حرکت به سمت فصل وسوسه هستیم، زمان سختی برای کسانی که متعهد به تغذیه سالم هستند. برگوف توصیه می‌کند: «آماده کردن خود برای موفقیت، آن را بسیار سریع‌تر و انگیزه‌بخش‌تر می‌کند». هرچه سالم‌تر باشید، احساس سلامتی بیشتری دارید، می‌خواهید انتخاب‌های سالم‌تری داشته باشید و وقتی به آن پایبند باشید، بهتر و آسان‌تر می‌شود.» این مانند دستور العملی برای شروع موفقیت آمیز سال نو نیز به نظر می رسد!
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. Jamie GoldFollowing من یک مشاور طراحی سلامتی و مربی سلامت دارای گواهی کلینیک Mayo هستم با 20 سال فعالیت در حوزه ساختمان، طراحی خانه و بازسازی. کتاب سوم من، Wellness by Design، که در سپتامبر 2020 توسط Simon & Schuster منتشر شد، برنده جایزه معتبر Bruss Book Award شد. در سال 2021. در اکتبر 2023، یک فصل جایزه با عنوان «درس هایی برای اینکه اکنون چگونه زندگی می کنیم» را در وب سایت خود منتشر کردم. من علاوه بر نوشتن، در مورد موضوعات طراحی سلامتی برای کنفرانس های منطقه ای و ملی صحبت می کنم و برای شرکت های صنعت طراحی و تحلیلگران مشورت می کنم.

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط khodrocamp