پایه میکروفون
آقای فوس یک شریک و استراتژیست ارشد با Pinkston، یک شرکت ارتباطات استراتژیک مستقر در واشنگتن دی سی است.

getty قبل از کووید-19، پادکست ها در حال افزایش بودند: در هر هفته، بیش از 60 میلیون نفر در ایالات متحده در حال تنظیم پادکست بودند. در فوریه 2020، یک نظرسنجی که توسط شرکت ما از 1050 پاسخ‌دهنده منتشر شد، نشان داد که 56 درصد از بزرگسالان آمریکایی گفتند که حداقل چند بار در سال به پادکست گوش می‌دهند.
اما تنها یک ماه پس از همه گیری، مصرف پادکست در ایالات متحده 18 درصد افزایش یافته بود. تا جولای، مصرف پادکست اسپاتیفای دو برابر شد. علیرغم کاهش ناگهانی رفت و آمدها، مردم بیشتر از همیشه به گوش می‌دهند. و پادکست‌ها به فرصتی مناسب برای شرکت‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی و برندها تبدیل شده‌اند تا به تأثیرگذاران و رهبران فکری در صنعت خود تبدیل شوند.
پادکست‌ها نه تنها نحوه تعامل مصرف‌کنندگان با رسانه‌ها را تغییر داده‌اند، بلکه نحوه ارتباط شرکت‌ها و رهبران فکری را نیز به طور موثرتری به مخاطبان هدف خود تغییر داده‌اند.
ممکن است به نظر برسد که در حال حاضر میلیون ها پادکست وجود دارد، زیرا وجود دارد – نزدیک به 2 میلیون و در حال افزایش است. اما باور کنید یا نه، هنوز در اوایل بازی است. پیش‌بینی‌ها پیش‌بینی می‌کنند که تعداد شنوندگان پادکست تا سال 2023 از 160 میلیون نفر فراتر رود. به همین دلیل مهم است که از هم‌اکنون درباره استراتژی پادکست خود فکر کنید، قبل از اینکه یک دارایی «خوب داشتن» تبدیل به «باید» شود (دقیقاً مانند افزایش بی‌سابقه رسانه‌های اجتماعی. ).
در اینجا چهار راه وجود دارد که یک پادکست می تواند برای سازمان شما ارزشمند باشد:
1. پادکست ها رسانه های متعلق به خود هستند. در روابط عمومی، رسانه ها را به سه دسته تقسیم می کنیم: پولی، مالکیتی و درآمدی. با اکثر محتوای کسب شده، مانند مصاحبه، شما کنترل روایت را ندارید. شما نمی توانید تصمیم بگیرید که از چه نقل قول هایی استفاده کنید یا زاویه داستان چگونه باشد. اما با محتوای متعلق به شما – محتوایی که ایجاد می کنید – می توانید پیام خود را دقیقاً همانطور که می خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید.
اطلاعات بیشتر برای شما ژنرال بولیوی پس از حمله به کاخ ریاست جمهوری در تلاش برای کودتا دستگیر شد – در اینجا آنچه باید بدانید آمده است که فضانوردانISS پس از شکست فضاپیمای روسی در مدار تاندر در درفت NBA در سال 2024 با نیکولا Topic2 پناه می گیرند. پادکست ها می توانند مخاطبان شما را بهتر از رسانه های اجتماعی جذب کنند. خواندن یک پست رسانه‌های اجتماعی یک ثانیه از وقت کسی را می‌گیرد – اگر دوست داشته باشد، نظر بدهد یا آن را به اشتراک بگذارد، شاید چند ثانیه باشد. اما گوش دادن به پادکست زمان بسیار طولانی تری است. نکته منفی این است که به دست آوردن شنوندگان سخت تر از دنبال کنندگان است. نکته مثبت این است که شنوندگانی که دریافت می‌کنید، احساس تعهد بیشتری نسبت به برند شما و درگیر شدن با محتوای شما خواهند داشت. پادکست می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای مخاطبان هدف شما باشد تا بدانند شما چه کسی هستید و چه کسی هستید.
3. پادکست ها پتانسیل درآمد بالایی دارند. قبل از اینکه بتوانید درآمد تبلیغاتی را در پادکست به دست آورید، باید شنونده خود را افزایش دهید. اما زمانی که این کار را انجام دهید، وارد بازاری با پتانسیل سود خواهید شد. یک پیش‌بینی eMarketer پیش‌بینی کرد که تا پایان سال جاری، هزینه تبلیغات پادکست در ایالات متحده 1.13 میلیارد دلار خواهد بود. برای در نظر گرفتن این موضوع، در سال 2019، تنها حدود 708 میلیون دلار از طریق تبلیغات پادکست در ایالات متحده به دست آمد، اما پتانسیل درآمدی که از ایجاد ارزش برند شما حاصل می‌شود، شاید حتی بیشتر باشد.
4. پادکست باعث ایجاد اعتماد، اعتبار و شناخت برند می شود. فشارسنج اعتماد ادلمن در سال 2021 نشان داد که کسب‌وکارها قابل اعتمادترین مؤسسات در سراسر جهان هستند (بالاتر از سازمان‌های غیردولتی، دولت و رسانه‌ها)، و تنها مؤسسه‌ای هستند که هم اخلاقی و هم صالح به نظر می‌رسند. رهبران کسب و کار باید از این روند برای ادامه ارتباط با مصرف کنندگان خود برای ایجاد اعتماد استفاده کنند. داستان سرایی یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار است، و پادکست‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای گفتن داستان هستند – از مسائلی که به آنها اهمیت می‌دهید، افرادی که برای شما کار می‌کنند و افرادی که از محصولات و خدمات شما استفاده می‌کنند.
برای سازمان هایی که قصد راه اندازی پادکست خود را دارند، مطالعه ما نشان داد که شنوندگان به منظم بودن اهمیت می دهند (پس پادکست خود را هر هفته یا ماه ارسال کنید). طول کوتاه‌تر (بین 16 تا 30 دقیقه نگه دارید)، و سرگرمی (هدف اصلی پادکست شما باید گفتن داستان‌های ارزشمند باشد، نه «فروش» خودتان). اهمیت اصالت را نمی توان بیش از حد مورد تاکید قرار داد.
همچنین ممکن است کمک مالی سازمان‌های کوچکتر به پادکست موجود – از طریق مصاحبه یا تبلیغات – نسبت به راه‌اندازی یک پادکست جدید، منطقی‌تر باشد. ما متوجه شدیم که 55٪ از شنوندگان پس از شنیدن یک محصول در مورد بحث یا تبلیغ در پادکست، آن را خریداری کرده اند. نظرسنجی انجام شده توسط Edison Research تقریباً نتایج مشابهی داشت: 54٪ از شنوندگان ماهانه پادکست گفتند که به احتمال زیاد هنگام تبلیغ در یک پادکست به خرید محصول یا خدمات یک برند فکر می کنند.
من و تیمم بیش از یک سال را صرف مطالعه عمیق ارزش روابط عمومی پادکست‌ها کرده‌ایم و دیدم که پادکست‌ها فقط یک روند نیستند. آنها در حال تبدیل شدن به ستون اصلی رسانه های فرهنگ آمریکایی هستند. و آنها می توانند یک سرمایه گذاری روابط عمومی ارزشمند برای سازمان هایی باشند که می خواهند ستون اصلی باشند.
شورای آژانس فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا واجد شرایط هستم؟
من را در لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. آقای دیوید فوس Fouse یک شریک و استراتژیست اصلی با Pinkston، یک شرکت ارتباطات استراتژیک مستقر در واشنگتن دی سی است.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط khodrocamp