بنتلی زمان دقیق رونمایی از مدل جدید کانتیننتال GT Speed را تأیید کرد. این سدان لوکس اسپرت در ۲۵ ژوئن ساعت 11 به وقت شرقی (ET) رونمایی خواهد شد.

بنتلی به‌تازگی با کانتیننتال ادیشن 8، که آخرین مدل هشت سیلندر خالص بود، با کانتیننتال GT قدیمی خداحافظی کرد. یک هفته بعد، برند لوکس بریتانیایی مدل جدید خود را پیش‌نمایش کرده است، هرچند که به نظر می‌رسد این مدل بیشتر یک نسخه به‌روزرسانی شده از خودرویی است که ابتدا در سال 2017 عرضه شد.

با این حال، بنتلی تصاویر اولیه و مشخصات فنی کانتیننتال جدید را منتشر کرده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، Continental بعدی از سیستم هیبریدی Ultra performance بنتلی استفاده خواهد کرد، که بر اساس یک پیشرانه هشت سیلندر ساخته شده است. پیشرانه احتراقی و موتور الکتریکی با هم توان خروجی 771 اسب‌بخار و گشتاور 1000 نیوتن‌متر را تولید می‌کنند. این ارقام حتی بیشتر از پیشرانه 12 سیلندر نصب شده در بتور است که تنها 740 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

پکیج باتری نامشخص برای 80 کیلومتر برد در چرخه WLTP کافی است، بنابراین در تست EPA کمی کمتر خواهد بود. قوی‌ترین خودروی تولیدی بنتلی تا به امروز دارای چهار چرخ فرمان‌پذیر و سیستم چهار چرخ متحرک با توزیع گشتاور خودکار است.

از دیگر امکانات می‌توان به دمپرهای دو سوپاپه، دیفرانسیل لغزش محدود و فناوری anti-roll 48 ولتی که مانع از چپ شدن خودرو می‌شود، اشاره کرد. این به‌روزرسانی‌ها کانتیننتال GT جدید را به توانمندترین خودروی جاده‌ای دینامیکی بنتلی در تاریخ 105 ساله شرکت تبدیل خواهند کرد.

جزئیات دقیق عمکرد و اعداد مربوط به آن اعلام نشده است، اما ممکن است حتی سریع‌تر از مدل قدیمی کانتیننتال GT Speed باشد. کوپه‌ بنتلی که تولید آن نیز متوقف شده با پیشرانه 12 سیلندر برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر برساعت از حالت سکون به سه و نیم ثانیه نیاز داشت و حداکثر سرعت آن 335 کیلومتر برساعت بود. در مورد پیشرانه 6 لیتری توئین توربو باید گفت که تولید آن با آخرین نمونه‌های فوق‌ انحصاری بتور به پایان می‌رسد. در صورت وجود مدل جدید کانتیننتال GT Speed در آینده، این مدل دارای پیشرانه دوازده سیلندر نخواهد بود.

اگرچه وزن کانتیننتال جدید مشخص نشده است، اما منطقی است که با اضافه کردن قطعات هیبریدی، سنگین‌تر از مدل 8 سیلندر قدیمی باشد. مدل قبلی تقریباً 2175 کیلوگرم وزن داشت، بنابراین نباید تعجب کرد که وزن آن مثل کوپه 12 سیلندر قدیمی از مرز 2250 کیلوگرم نیز عبور کند. با این حال، این نباید نگرانی زیادی ایجاد کند، زیرا Continental GT یک خودروی لوکس و مجلل برای مسافرت‌های راحت است و نه یک خودروی اسپرت سریع برای استفاده در پیست.

نسل بعدی Continental GT در ماه ژوئن به‌عنوان یک کوپه رونمایی خواهد شد و احتمالاً مدل کانورتیبل آن نیز به‌زودی عرضه می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp.ir