با کاهش تقاضا برای خودروهای برقی در آمریکای شمالی، به نظر میرسد که فولکس واگن هم برای عرضه ID.7 در این بخش از جهان عجلهای ندارد. اما به لطف استقبال نسبی مشتریان اروپایی از این سدان برقی به عنوان رقیب تسلا مدل 3، حالا نسخه GTX از ID.7 نیز معرفی شده است.
فولکس واگن ID.7 GTX را میتوان یک خودروی فستبک دانست. نسخه پایه، یک موتور برقی روی محور عقب با 282 اسببخار قدرت در اختیار دارد، اما به لطف اضافه شدن یک پیشرانه دیگر به محور جلو، GTX اکنون 335 اسببخار قدرت را به هر دو محور انتقال میدهد.
البته این عدد در مقایسه با کانسپت ID.X پرفورمنس که سال گذشته معرفی شد و 550 اسببخار قدرت داشت، به مراتب کمتر است. به همین علت است که GTX نمیتواند نمایشی در حد تسلا مدل 3 پرفورمنس داشته باشد، اما در مدت 6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد که 0.5 ثانیه از مدل پایه سریعتر است.
مجموعه باتری 86 کیلووات ساعتی فولکس واگن ID.7 GTX از جریان سریع 200 کیلووات پشتیبانی میکند، که از برخی رقبا کندتر ولی از جریان 175 کیلووات مربوط به سایر اعضای سری ID سریعتر است. ذخیره باتری این خودرو در مدت 30 دقیقه از 10 به 80 درصد افزایش مییابد.
در بدنه فولکس واگن ID.7 GTX نمیتوان رد و نشانی از باله عقب بزرگ یا زیرسپری کانسپت ID.X پرفورمنس پیدا کرد، اما به کمک تغییراتی در جلوپنجره، رینگهای 20 اینچی (21 اینچی سفارشی)، لوگوی GTX در زیر آینههای جانبی، تزئین سقف و ستونها با رنگ مشکی و چراغهای LED ماتریسی IQ.Light، چهره این مدل متفاوت به نظر میرسد.
در فضای کابین ID.7 GTX هم با صندلیهای اسپرت با روکش ترکیبی پارچه و میکروفایبر ArtVelours Eco، دوخت قرمز روکش فرمان، نورپردازی با 30 رنگ، نمایشگر لمسی 15 اینچی و صفحه نمایش هداپ مواجه هستیم.
فولکس ID.7 GTX در دو نسخه سدان و استیشن واگن از تابستان امسال در اروپا به فروش میرسد. احتمال دارد که این خودرو بدون نشان GTX در آمریکا هم عرضه شود. توجه داشته باشید که خودروساز آلمانی مدتی پیش اعلام نمود که قصد دارد لوگوی GTX را از مدلهای اسپرت برقی حذف کند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source