پیکسل ها
پیکسل ها
بازاریابی محتوا یکی از حوزه هایی است که به سرعت در حال تغییر در هر صنعتی است. به این ترتیب، اگر به دنبال رقابت در بازار هستید، ضروری است که در مورد آخرین روندهای بازاریابی محتوا به روز بمانید.
بنابراین، در اینجا شش روند بزرگی که برای سال 2019 پیشبینی میکنم و نحوه پذیرش آنها آورده شده است:
1. محتوای طولانی
محتوای طولانی در سال آینده اهمیت بیشتری خواهد داشت، زیرا موتورهای جستجو به پست های طولانی تر در رتبه بندی نتایج پاداش می دهند و خوانندگان به طور فزاینده ای به دنبال منابع قابل اعتماد بیشتری هستند. به طور کلی، محتوا باید بیش از 2000 کلمه باشد تا طولانی در نظر گرفته شود. تجزیه و تحلیل اخیر توسط BuzzSumo از بیش از 100 میلیون مقاله نشان داد که محتوای طولانی مدت تمایل بیشتری به اشتراک گذاری اجتماعی دارد تا محتوای کوتاه. علاوه بر این، هر چه محتوا طولانی تر باشد، احتمال اشتراک گذاری آن بیشتر می شود.
مهم است که به یاد داشته باشید که هدف محتوای طولانی اتلاف وقت خوانندگان نیست، بلکه ارائه اطلاعات متفکرانه ای است که می تواند به عنوان یک منبع با کیفیت استفاده شود. نه تنها موتورهای جستجو و خوانندگان از محتوای شما حمایت میکنند، بلکه نشان میدهید که در این موضوع صاحب اختیار هستید. در حالی که ایجاد محتوای کوتاه ساده تر است، محتوای طولانی ارزش سرمایه گذاری را دارد.
2. وبینارها، پخش وب و ویدیوی زنده
تحقیقات ارزش غیرقابل انکار بازاریابی ویدئویی را نشان می دهد. گزارش سال 2017 توسط Animoto نشان داد که 64٪ از مصرف کنندگان پس از تماشای یک ویدیوی مارک در فیس بوک، خرید خود را دنبال می کنند. و ویدیو همچنان اهمیت خود را افزایش خواهد داد، زیرا پیشبینی میشود که ویدیو تا سال 2021 82 درصد از ترافیک اینترنت جهانی را به خود اختصاص دهد. تحقیقات انجام شده در آبردین همچنین اشاره کرد که بازاریابانی که از ویدیو استفاده میکنند 49 درصد سریعتر از کسانی که از ویدیو استفاده نمیکنند، درآمد خود را افزایش میدهند.
در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام آماده شدن برای ادغام ویدیو در برنامه بازاریابی 2019 خود به خاطر داشته باشید:
• جذاب و منحصر به فرد باشید.
• سازگار با موبایل باشید.
• به یک برنامه منظم و بهینه آپلود پایبند باشید.
در سال 2019 با بازاریابی ویدئویی فرصت بزرگی برای رشد وجود دارد، بنابراین دریابید که چگونه ویدیوها را برای کسب و کار خود بر اساس برند و مخاطبان هدف خود بهینه کنید.
3. جستجوی صوتی
مصرف کنندگان بیش از هر زمان دیگری درباره بلندگوهای هوشمند خود هیجان زده هستند. گزارش 2017 توسط NPR و Edison Research نشان داد که 42٪ از آمریکایی ها آنها را “ضروری” می نامند و محبوبیت آنها در حال افزایش است. نسخه امسال همین گزارش به این نتیجه رسید که بلندگوهای هوشمند در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزمره ما و ایجاد تغییرات چشمگیر در رفتار مصرف کننده هستند.
بنابراین، این برای برنامه بازاریابی شما برای سال 2019 چه معنایی دارد؟ ما احتمالاً شاهد انتشارات آنلاین بیشتری خواهیم بود که از محتوای صوتی برای پاسخگویی به تقاضای دنبال کنندگان خود استفاده می کنند. این همچنین به این معنی است که ممکن است شاهد پلتفرم های تبلیغاتی جدید باشیم. با ورود به سال 2019، برنامه بازاریابی شما باید شامل تلاش هایی برای تنظیم استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شرکت شما برای پاسخگویی به خواسته های جستجوی صوتی باشد.
4. چت ربات ها
در سالهای اخیر، کسبوکارها بهطور فزایندهای استفاده از چتباتها را برای شخصیسازی و افزایش تعامل مشتری پذیرفتهاند. تحقیقات گراند ویو پیشبینی میکند که صنعت چت بات رشد چشمگیری خواهد داشت، زیرا شرکتها قادر به کاهش قابل ملاحظه هزینههای عملیاتی هستند. علاوه بر این، پیشرفتها در فناوری یادگیری ماشین و هوش مصنوعی به این معناست که ویژگیهای ربات چت برای مصرفکنندگان سازگارتر و دوستداشتنیتر میشوند.
یک چت بات با کیفیت میتواند به سؤالات باز پاسخ دهد و از پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری ماشینی برای یافتن بهترین پاسخها به سؤالات متداول استفاده کند. چتباتها همچنین سطح استانداردی از خدمات مشتری را حفظ میکنند – هرگز بیصبر، همیشه دوستانه. علاوه بر این، آنها می توانند خدمات مشتری 24/7 را ارائه دهند در حالی که داده ها را برای استفاده بعدی حفظ می کنند. با ورود به سال 2019، ممکن است بخواهید مزایای مقرون به صرفه چت بات ها را به عنوان یک ابزار بازاریابی برای شرکت خود در نظر بگیرید.
5. رسانه های اجتماعی
اگر هنوز به شبکه های اجتماعی نپرداخته اید، برنامه ریزی کنید که آن را در برنامه بازاریابی خود در سال جدید بگنجانید. اگر در رسانه های اجتماعی تازه کار هستید، از فیس بوک شروع کنید. دادههای مرکز تحقیقات پیو تأیید میکند که فیسبوک همچنان بر قلمرو رسانههای اجتماعی تسلط دارد و تنها بر اساس اعداد، یک پلتفرم مطلوب برای تعامل مصرفکننده است.
بسته به مشتریان خود، ممکن است بخواهید توییتر، لینکدین و اینستاگرام را نیز در نظر بگیرید. دادههای گزارش سالانه جهانی دیجیتال We Are Social نشان میدهد که اینستاگرام همچنان به رشد مداوم خود ادامه میدهد. با این حال، بیشترین افزایش کاربران لینکدین بود که در سال 2018 به رشد 145 درصدی کاربران دست یافت. اگرچه لینکدین هنوز هم پیشرفت هایی دارد، اما روند صعودی دارد و نباید در سال 2019 نادیده گرفته شود. صرف نظر از اینکه می خواهید به چه کسی دسترسی پیدا کنید، این تقریبا تضمینی است که آنها از نوعی رسانه اجتماعی استفاده خواهند کرد، بنابراین برنامه بازاریابی محتوای شما باید از این پلتفرم ها نهایت استفاده را ببرد.
6. اصالت
در پایان، آنچه مشتریان واقعاً می خواهند این است که تجارت شما را درک کنند. نظرسنجی جهانی بینش مصرف کنندگان در سال 2018 توسط PwC اهمیت اعتماد مصرف کننده به یک برند را در طول فرآیند تصمیم گیری نشان داد. مطالعه برند معتبر Cohn & Wolfe در سال 2017 نه تنها تأیید کرد که مصرف کنندگان در هنگام تصمیم گیری در مورد اعتماد به یک نام تجاری در کسب و کار خود، اصالت را ارزیابی می کنند، بلکه همچنین 91٪ از آنها مایلند به یک برند برای اصالت پاداش دهند.
هر تعاملی که دارید، چه آنلاین باشد و چه حضوری، باید به برند کلی شما کمک کند – برندی که منحصراً متعلق به شماست و در مورد آنچه ارائه میدهید و اینکه چگونه از همتایان خود متمایز هستید، واضح است. لحن صداقت و اصالت می تواند انواع مشتریانی را که واقعاً می خواهید با آنها کار کنید جذب می کند و می تواند ابتکارات بازاریابی محتوای شما را بسیار موفق تر کند.
به یاد داشته باشید: یک تیم لازم است
بازاریابی محتوا فقط نوشتن یک پست خوب نیست. این در مورد اتخاذ یک رویکرد مشارکتی برای جذب مشتریان مورد نظر شما است. برای دستیابی به موفقیت، باید مطمئن شوید که نه تنها نویسندگان ماهری دارید، بلکه افراد فنی باکیفیت، طراحان درخشان، فیلمبرداران باهوش و عوامل رسانه های اجتماعی شهودی دارید که هر مرحله از فرآیند را درک می کنند و مایل به همکاری با یکدیگر هستند. مطمئن شوید که بازاریابی محتوای شما کیفیت بالایی دارد.
محتوای شما قرار نیست خودش را به بازار عرضه کند. پس برای چی منتظری؟ این روندها را دنبال کنید و آماده باشید تا در سال 2019 محتوا و کسب و کار خود را به سطح بعدی ببرید.
شورای آژانس فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا واجد شرایط هستم؟ پیتر بوید پیتر بوید یک وکیل دادگستری و بنیانگذار PaperStreet است. او با موفقیت به 1500 شرکت حقوقی در زمینه وب سایت و بازاریابی کمک کرده است. مشخصات اجرایی کامل پیتر بوید را اینجا بخوانید.”>