کارآموزان جوان شرکت آئودی بار دیگر توانایی‌های خود را به رخ کشیدند و کانسپت جدیدی را معرفی کردند که به خوبی حال و هوای خودروهای مسابقه‌ای سری IMSA در دهه ۱۹۸۰ میلادی (دهه ۶۰ شمسی) را زنده می‌کند.

این خودروی مفهومی که GT50 نام‌گذاری شده است، بر پایه مدل محبوب آئودی RS3 توسعه یافته و در قلب آن، یک پیشرانه قدرتمند پنج سیلندر مجهز به توربوشارژر قرار گرفته است. نکته حائز اهمیت این است که این کانسپت تنها یک ماکت نمایشگاهی نیست، بلکه به طور کامل مهندسی شده و قابلیت حرکت و رانندگی در دنیای واقعی را دارد.

کانسپت GT50 آئودی

شاید کار کردن برای یک خودروساز آلمانی در نگاه اول خیلی سرگرم‌کننده به نظر نرسد؛ چرا که معمولا با جدیت بیش از حد در مهندسی شناخته می‌شوند. اما آئودی مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. در طول چند سال گذشته، کارآموزان جوانی که در مقر اصلی آئودی در شهر نکارسولم مشغول به آموزش هستند، مجموعه‌ای از خودروهای مفهومی شگفت‌انگیز را طراحی کرده و ساخته‌اند که همگی عملکردی کامل دارند و از جذابیت بصری بسیار بالایی برخوردارند. جدیدترین اثر آن‌ها یعنی GT50، با هدف بزرگداشت نزدیک شدن به پنجاهمین سالگرد تولید پیشرانه‌های پنج سیلندر خطی آئودی خلق شده است.

تیمی متشکل از ۱۴ کارآموز، یک آئودی RS3 را به خودرویی تبدیل کرده‌اند که شباهت بسیاری به اتومبیل‌های مسابقه‌ای آئودی در رقابت‌های IMSA دهه ۸۰ میلادی دارد. فرآیند ساخت این پروژه حدود شش هفته به طول انجامیده است. جالب است بدانید که در ساخت بدنه این کانسپت، از سقف واقعی یک آئودی ۸۰ استفاده شده و جزئیات بسیار زیادی با الهام از دنیای موتوراسپرت در آن به کار رفته است.

تمامی بخش‌های این خودرو، از فضای داخلی که برای سبک‌سازی کاملا تخلیه شده تا پنل‌های جدید بدنه، مورد بازنگری و بازطراحی قرار گرفته‌اند. بدنه خودرو با سطوحی صاف و صیقلی و رینگ‌هایی با ابعاد بسیار بزرگ، ظاهری شبیه به خودروهای بازی‌های ویدئویی پیدا کرده است؛ با این حال، این ماشین کاملا واقعی است و حرکت می‌کند. با توجه به اینکه زیر پوسته این خودرو قطعات فنی RS3 قرار دارد، انتظار می‌رود قدرت خروجی آن در حدود ۳۹۵ اسب بخار باشد.

کانسپت GT50 آئودی

شاید هیجان‌انگیزترین بخش ماجرا این باشد که آئودی از این پروژه‌ها صرفا برای نمایش مهارت کارآموزانش استفاده نمی‌کند. این‌ها مدل‌های مفهومی واقعی هستند که می‌توانند مسیر آینده محصولات شرکت را نشان دهند. برای مثال، کانسپت RS6 GTO در نهایت راه خود را به خط تولید باز کرد و به مدل RS6 GT تبدیل شد. اگرچه ممکن است طراحی GT50 برای تولید انبوه کمی افراطی به نظر برسد، اما بعید نیست که در آینده شاهد عرضه نسخه‌ای خاص از RS3 با تم‌های طراحی کلاسیک (رترو) باشیم.

طراحی چراغ‌های جلو و عقب این خودرو به شکل حرف X، ظاهری بسیار مدرن به آن بخشیده که شاید سلیقه نسل جوان امروزی باشد. بسیار تحسین‌برانگیز است که می‌بینیم گروهی از جوانان بیست و چند ساله، به میراث تاریخی آئودی رجوع کرده و آن را با نگاهی نو به اواسط دهه ۲۰۲۰ میلادی آورده‌اند. زمانی که این کانسپت در مقابل حدود ۳۲۰۰ نفر از کارکنان آئودی رونمایی شد، با استقبال و تشویق بی‌نظیر حاضران روبرو شد. به نظر می‌رسد که نسل جدید مهندسان آئودی به خوبی راه خود را پیدا کرده‌اند.

شما چه نظری در خصوص این کانسپت و رویکرد آئودی در حمایت از جوانان دارید؟ نظرات خود را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و کاربران چرخان در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

  1. تویوتا سنچوری کانسپت: رویای لوکس ژاپنی در نمایشگاه تحرک ۲۰۲۵
  2. فراری F76 کانسپت، آینده‌ای دیجیتال از رؤیای سرعت
  3. کانسپت تویوتا کرولا با چهره‌ای انقلابی و احتمالا برقی رونمایی شد
  4. کانسپت لکسوس Glam LX، یک سالن آرایش سیار است

source

توسط khodrocamp.ir