در بین سبد محصولات وارداتی متنوع هونداهای آذریوردسال، یکی از جذابی‌ترین گزینه‌ها هوندا ZR-V است، کراس‌اووری با ابعاد معقول و امکانات مناسب و کاربردی.

هوندا ZR-V در خانواده کراس‌اوورهای این برند ژاپنی جایگاه جذابی دارد. این خودرو نه به‌اندازه HR-V کوچک است که برای استفاده‌های خانوادگی مناسب نباشد و نه به‌اندازه CR-V بزرگ است که هنگام رانندگی در ترافیک شهرهای شلوغ دردسرساز شود. ZR-V کراس‌اووری با ابعاد معقول و ایده‌آل است. این خودرو هرچند در سگمنت کامپکت قرار می‌گیرد اما به‌اندازه رقبایی چون کیا اسپورتیج یا میتسوبیشی اوتلند بزرگ نیست و تعادلی مناسب بین فضای داخلی و ابعاد بیرونی برقرار گرده است.

هوندا ZR-V

امکانات کاربردی هوندا ZR-V

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه هوندا ZR-V، برخورداری از امکانات و آپشن‌های کاربردی است که در رانندگی‌های روزمره قطعاً به کار خواهند آمد. در بخش ایمنی، این خودرو از ایربگ‌های جلو، جانبی، پرده‌ای، زانو و حتی ایربگ بین راننده و سرنشین بهره می‌برد که در صورت تصادف کاملاً از جان سرنشینان محافظت خواهد کرد. علاوه بر این، سیستم‌های ایمنی فعال مثل هشدار نقطه کور، هشدار برخورد، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار خروج از پارک، سیستم تشخیص علائم راهنمایی، دستیار حرکت در ترافیک، کروز کنترل تطبیقی و سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده تا حد امکان از بروز تصادف جلوگیری می‌کند.

داخل هوندا ZR-V

در همین حال، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب و حتی گرم‌کن غربیلک فرمان، در سرمای زمستان سواری لذت‌بخشی را برای تمام سرنشینان فراهم می‌کند. نمایشگر هدآپ اطلاعات موردنیاز راننده را کاملاً مقابل دیدگان او به نمایش درمی‌آورد تا از حواس‌پرتی جلوگیری شود درب صندوق برقی هم بارگیری را آسان‌تر خواهد کرد. علاوه بر این، سیستم صوتی از برند معتبر Bose با 12 بلندگو نیز تجربه شنیداری فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند. شارژر بی‌سیم گوشی و سنسورهای پارک جلو و عقب هم از دیگر آپشن‌های کاربردی این کراس‌اوور ژاپنی هستند.

هوندا ZR-V

مشخصات فنی هوندا ZR-V

هوندا ZR-V از قوای محرکه هیبریدی بهره می‌برد که از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با 143 اسب بخار قدرت و 186 نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی با 184 اسب بخار قدرت و 315 نیوتن متر گشتاور تشکیل شده است. این یعنی ZR-V با وجود برخورداری از قدرت بالا، دردسرهای موتور توربو و حساسیت به بنزین را نخواهد داشت که در شرایط ایران برگ برنده مهمی خواهد بود.

موتور هوندا ZR-V

نیروی این موتورها از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. به لطف این نیرو، ZR-V با وزن 1639 کیلوگرم، ظرف 8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت 173 کیلومتر بر ساعت دست میابد. ZR-V هیبریدی خودروی بسیار کم‌مصرفی است و در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی 5.8 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

source

توسط khodrocamp.ir