کیا سلتوس ۲۰۲۷؛ اسپورتیج در ابعادی کوچک‌تر

کیا سلتوس ۲۰۲۷
کیا سلتوس ۲۰۲۷

در این محتوا به سراغ معرفی نسل جدید کیا سلتوس با مدل ۲۰۲۷ آمده‌ایم.


فونیکس EV


فونیکس EV

نسل دوم سلتوس نسبت به مدل قبلی بزرگ‌تر شده و تغییرات اساسی را تجربه کرده است. نسخه فعلی از نظر طراحی کمی قدیمی به نظر می‌رسد؛ نمای جلوی آن متعلق به یک نسل قبل است و فضای داخلی حال‌وهوای کهنه‌ای دارد. به همین دلیل، امروز کیا نسل دوم سلتوس را معرفی کرد. مدلی که از هر نظر بسیار جذاب‌تر و به‌مراتب بهتر از نسخه‌ای است که جایگزین آن می‌شود.

کیا سلتوس جدید

کیا سلتوس ۲۰۲۷ بر پایه پلتفرم K3 این خودروساز ساخته شده؛ همان پلتفرمی که در کیا نیرو و هیوندای کونا نیز به کار رفته است. سلتوس جدید نسبت به نسل قبلی بزرگ‌تر شده است و در مجموع حدود ۷.۵ سانتی‌متر طول بیش‌تری دارد که فاصله محوری آن هم به همین میزان افزایش یافته است. علاوه بر این، کمی هم عریض‌تر شده است.

نسل دوم این کراس‌اوور با طراحی ظاهری کاملاً جدید وارد بازار می‌شود که شامل جلوپنجره عریض‌تر، سقف شناور، خطوط تیز و مدرن بدنه و چراغ‌های عقب به‌هم پیوسته با انشعاب عمودی است. سلتوس به دستگیره‌های درِ جدید مجهز شده است و کیا آن را با رنگ بدنه تازه‌ای به نام قرمز مات ماگما (Magma Red) نیز عرضه خواهد کرد.

به طور کلی می‌توان گفت زبان طراحی این خودرو به برادران بزرگ‌تر خود، اسپورتیج و تلوراید بسیار نزدیک شده است.

فضای کابین

در فضای داخلی، سلتوس به‌طور کامل بازطراحی شده و حالا به دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی روی داشبورد مجهز است. این کراس‌اوور همچنان یک ردیف دکمه‌های فیزیکی برای کنترل سیستم تهویه را حفظ کرده و شباهت‌های طراحی آن با تلوراید ۲۰۲۷ به‌وضوح قابل مشاهده است.

کیا همچنان سلتوس را در تیپ‌های LX ،EX و SX عرضه خواهد کرد و در کنار آن، تیپ‌های GT-Line و X-Line نیز در دسترس خواهند بود. نسخه‌های X-Line با تریم‌های تیره به رنگ گان‌متال ظاهری خشن‌تر و ماجراجویانه‌تر دارند، در حالی‌ که مدل‌های GT-Line با جزییات هم‌رنگ بدنه، چهره‌ای اسپرت‌تر و پویا‌تر ارائه می‌کنند.

سلتوس از قابلیت به‌روزرسانی نرم‌افزاری از راه دور (OTA) پشتیبانی می‌کند و به یک دستیار هوش مصنوعی برای تعاملات گفت‌وگومحور مجهز خواهد بود. این کراس‌اوور همچنین با مجموعه‌ای کامل از سیستم‌های کمک‌راننده و نمایشگر هدآپ دیسپلی (HUD) عرضه می‌شود.

مشخصات فنی

کیا برای سلتوس جدید دو پیشرانه آشنا در نظر گرفته است: دو نسخه از موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و یک موتور ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی. در بازار آمریکا، سلتوس فعلی با موتور ۲.۰ لیتری ۱۴۷ اسب بخاری یا موتور ۱.۶ لیتری توربو با ۱۹۰ اسب بخار عرضه می‌شود، که توان خروجی آن‌ها با پیشرانه‌های نسل دوم این کراس‌اوور یکسان است.

نسخه قدرتمندتر توربوشارژ همچنان به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز است. شایان ذکر است که کیا امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک (AWD) را هم برای این خودرو فراهم کرده است.

سلتوس همچنین به نسخه هیبریدی مجهز خواهد شد که از قابلیت تأمین برق برای تجهیزات خارجی (Vehicle-to-Load) هم پشتیبانی می‌کند، هرچند فعلاً جزییات زیادی در این‌باره منتشر نشده است. با توجه به این‌که سلتوس پلتفرم مشترکی با نیرو هیبریدی دارد، احتمال می‌رود کیا از همان مجموعه قوای محرکه برای این کراس‌اوور استفاده کند.

source

توسط khodrocamp.ir