سیتروئن ELO؛ خانه‌ای کوچک روی چرخ‌ها

سیتروئن ELO
سیتروئن ELO

شرکت Citroën با معرفی ELO قصد دارد مفهومی تازه از خودرو و زندگی شهری را به ما نشان بدهد؛ خودرویی کاملاً الکتریکی که نه فقط برای جابه‌جایی، بلکه برای زندگی، کار و تفریح طراحی شده است.


فونیکس EV


فونیکس EV

فهرست مطالب

  • فضای داخلی ماژولا؛ از حرکت تا استراحت و کار
  • طراحی ظاهری ساده اما متفاوت

در دنیایی که زندگی شهری فشرده، متعدد و پرشتاب است، ELO می‌خواهد کاری انجام دهد که خودروها فقط وسیله‌ای برای جابه‌جایی نباشند. سیتروئن ELO با طول فقط ۴.۱ متری ظاهری جمع‌وجور دارد، اما این اندازه‌ی کوچک بیرونی خیلی زود ما را فریب می‌دهد، چون درون آن چیزی بسیار فراتر از یک خودرو معمولی است. درون ELO درواقع با یک خانه یا حتا یک دفتر کار مواجه هستیم. فضایی ماژولار و خاص که در ادامه بیش‌تر با آن آشنا خواهیم شد.

فضای داخلی ماژولا؛ از حرکت تا استراحت و کار

کابین سیتروئن ELO
کابین سیتروئن ELO

درون خودرو تقریباً خبری از داشبورد سنتی نیست؛ به جای آن، اطلاعات کاربردی روی شیشه بازتاب داده می‌شوند. یعنی اطلاعات به‌شکلی ظاهر می‌شوند که انگار در شیشه «شناور» هستند. این رویکرد هم مدرن و جالب است، هم مقرون‌به‌صرفه‌تر از نمایشگرهای بزرگ کلاسیک.

داخل ELO واقعاً جادار و انعطاف‌پذیر طراحی شده است، جوری که تا شش نفر می‌توانند با راحتی بنشینند. طراحی هوشمندانه فضای داخلی با بهره از معماری تمام‌برقی امکان‌پذیر شده است. باتری‌ها در کف خودرو جاسازی شده‌اند و این باعث شده است فضای داخلی بدون محدودیت زیاد باز باشد.

صندلی راننده مرکزیت دارد و به‌شکلی طراحی شده است که بتوان آن را ۳۶۰ درجه چرخاند، یعنی پس از پارک کردن، صندلی راننده می‌تواند به سمت عقب بچرخد و فضایی مناسب برای گفت‌وگو، استراحت، یا کار ایجاد شود.

علاوه بر صندلی‌ها، امکاناتی مانند تخت (با استفاده از دو تشک بادی که در صندوق پنهان است)، ویدیو پروژکتور، نورپردازی ملایم، و فضای مناسب برای استراحت و کار در نظر گرفته شده است.

سیتروئن ELO حتا می‌تواند به یک دفتر کار سیار تبدیل شود. با چرخاندن صندلی راننده، باز کردن میز تاشو، استفاده از فضای ذخیره‌سازی هوشمند و صفحه‌ای که اطلاعات را روی شیشه جلو با افکتی معلق نمایش می‌دهد، تجربه‌ای متفاوت از کار در سفر را خواهید داشت.

طراحی ظاهری ساده اما متفاوت

ظاهر ELO با رنگ نارنجی شاد، شیشه‌های بزرگ و طراحی مینیمال، هویت بصری خاصی دارد. خطوط ساده، سطوح تخت و شیشه‌های فراوان باعث می‌شوند خودرو تا حد ممکن جذاب و متفاوت به نظر بیاید.

این خودرو در واقع مثل یک خانه کوچک روی چرخ‌ است. مکانی برای حرکت، زندگی، استراحت، کار و تفریح. نام ELO هم خود گواهی است بر هدف آن؛ ترکیب سه کارکرد اصلیِ استراحت (Rest)، بازی/تفریح (Play) و کار (Work).

شایان ذکر است که کمپانی سیتروئن از مشخصات فنی این مدل سخنی به میان نیاورده است و این خودرو را صرفاً روشنی‌بخش راه آینده محصولات خود می‌داند و در فکر تولید نمونه نهایی آن در حال حاضر نیست.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط khodrocamp.ir