بررسی میدانی BAW 212 T01؛ ترکیبی برنده از چند اسطوره

بررسی BAW 212 T01
بررسی BAW 212 T01

به تازگی فرصتی فراهم آمد تا نسخه جدید BAW 2121 با پسوند T01 را در محوطه شرکت صنایع خودروسازی ایلیا مورد تست و بررسی قرار دهیم.


اکستریم QX


اکستریم QX

فهرست مطالب

  • بی اِی دبلیو ۲۱۲ T01
  • کابین و امکانات
  • مشخصات فنی و تجربه سواری

کمپانی BAW چین که ریشه‌های آن به سال ۱۹۵۳ بازمی‌گردد، با تولید خودروهای آفرود و نظامی مانند BJ212 شناخته شد. این برند پس از خصوصی‌سازی و انتقال به شهر چینگدائو در ۲۰۲۰، به تولید خودروهای سواری، تجاری، وانت و حتا خودروهای انرژی نو نیز پرداخت. امروز نیز BAW در بازار داخلی چین و برخی کشورهای صادراتی فعال است.

بی اِی دبلیو ۲۱۲ T01

چندی پیش بود که صنایع خودروسازی ایلیا در نمایشگاه خودرو مشهد از نسخه استاندارد ۲۱۲ رونمایی کرد. شاسی بلندی شاسی مستقل با طراحی مکعبی و البته ساده.

اکنون پای نسخه جدیدی از این خودرو به ایران باز شده است. نسخه‌ای با جزییات بیش‌تر و صد البته زیباتر که بی‌اغراق سبب شده است جذابیت خودرو چندین برابر شود.

شاسی بلند ۲۱۲ T01 در بخش ظاهری و تجهیزات، تغییراتی همچون چراغ شکار/آفرود چرخان، جلوپنجره جدید، سپر جلو و عقب جدید، فندرهای متفاوت، رینگ و لاستیک جدید طرح بی اف و کیت تعلیق را تجربه کرده و حالا به گزینه‌ای جذاب‌تر و آفرودی‌تر مبدل شده است.

مجموعه این تغییرات سبب شده است نمای جلوی این خودرو به اف جی کروزر نزدیک‌تر و به طور کلی با چهره‌ای مدرن‌تر مواجه باشیم که به خصوص در نسخه‌های رنگی، حسابی دل می‌برد. در نگاه به این خودرو در واقع با ترکیبی برنده از چند اسطوره شامل مرسدس جی کلاس، دیفندر، اف جی و جیپ مواجه هستیم.

کابین و امکانات

کابین BAW 212 T01
کابین BAW 212 T01

کابین ۲۱۲ واقعاً جایی‌ست که طراحان برای خلق آن وقت صرف کرده‌اند. در این فضا هم روحیه آفرودی و کاربردی بودن خودرو حفظ شده و هم از طرفی، به بخش آنرود و راحتی سرنشینان فکر شده است.

به‌کارگیری کلید‌های فیزیکی سبب شده است در هر شرایطی تسلط کامل روی ادوات و امکانات خودرو داشته باشید و درواقع خوشبختانه مانند اپیدمی این روزها، همه چیز به داخل مانیتور منتقل نشده است.

از امکانات ایمنی و رفاهی استاندارد این خودرو می‌توان به مواردی همچون دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، ایربگ جلو، سیستم کنترل پایداری، دکمه استارتر، فرمان برقی، شارژر وایرلس، نورپردازی کابین، تریم چرمی، صندلی برقی راننده و سرنشین، گرم‌کن و ماساژور راننده، گرم‌کن صندلی شاگرد، سانروف، اتولایت، ترمز پارک برقی و اتوهلد، تهویه اتومات دوگانه، کلاستر دیجیتالی و.‌.. اشاره کرد.

مشخصات فنی و تجربه سواری

برای BAW 212 از پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ بنزینی استفاده شده است که با بایک BJ40 یکسان است. این موتور قادر است تا حدود ۲۳۰ اسب بخار توان و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT ساخت DAE به هر چهار چرخ خودرو تحویل دهد.

از دیگر مزایای فنی بی ای دبلیو ۲۱۲ می‌توان به قفل برقی دیفرانسیل جلو، مرکزی و عقب، و همچنین در نظر گرفتن هشت حالت مختلف برای رانندگی (استاندارد، اقتصادی، اسپرت، برفی، شن، صخره، گل و آب) توسط شرکت اشاره کرد.

زاویه ورود و خروج خودرو خوب است و به راحتی از یک پله حدود ۵۰ سانتی بالا می‌رود و توانایی شتاب‌گیری به نسبت خوبی را هم از خود نشان می‌دهد، اما همه این‌ موارد، به این معنی نیست که شما با یک اس یو وی تند و تیز و چسب به زمین مواجه هستید. در حقیقت بیش‌تر تمرکز طراحان و مهندسان، بر عملکرد خادج جاده ۲۱۲ متمرکز بوده است و این مورد را از ارتفاع خودرو تا سطح زمین، زوایای ورود و خروج، ضرایب گیربکس، عملکرد قفل دف‌ها و… می‌توان دریافت.

به طور کلی ۲۱۲ را می‌توان خودرویی جذاب و متفاوت از نظر بصری در شهر و توانمند و تنومند در خارج جاده و مسیرهای ناهموار قلمداد کرد. از آن‌جایی‌که در چند سال اخیر سیل عظیمی از پیکاپ‌های شاسی مستقل به بازار ما راه یافته‌اند، جای خالی SUVهای واقعی و شاسی مستقل کاملاً در بازارمان احساس می‌شد. این مورد نیز حالا با ورود خودروهایی همچون ۲۱۲ و تانک ۳۰۰، کم‌کم رو به بهبود قرار دارد و باید دید استقبال از این خودروها در بازار به چه صورت خواهد بود.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط khodrocamp.ir