به گزارش پرشین خودرو، مهدی رادمنش، تولید خودروی اقتصادی را یک ضرورت راهبردی دانست و تأکید کرد: اگر سایپا خودروی اقتصادی تولید نکند، هیچ شرکت دیگری قادر به انجام آن نخواهد بود.

وی توضیح داد تولید خودروی ارزان سخت است؛ مردم با وجود پرداخت کمتر، انتظار زیادی دارند و نمونه آن توقف پراید است که در زمان تولید با انتقاد مواجه شد و پس از توقف نیز پرسش جایگزین مطرح شد.

توسعه محصول و آینده سایپا

قائم‌مقام مدیرعامل گروه سایپا با بیان اینکه سال آینده برای سایپا سال بهتری خواهد بود، اظهار کرد: بقای شرکت‌ها در توسعه محصول است و اگر توسعه محصول متوقف شود، شرکت پیش از بحران نقدینگی زمین می‌خورد. به همین دلیل، سایپا از روز اول توسعه محصول را متوقف نکرده و امسال بیش از پنج محصول جدید ارائه کرده است. محصولات تازه‌ای مانند آریا، پارس‌نوآ و سیتروئن نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی سایپا هستند.

سایپا، سرمایه ملی

وی همچنین با اشاره به جایگاه سایپا در اقتصاد ملی گفت: گروه سایپا یکی از سرمایه‌های ملی است و حتی سهام تودلی آن نیز یک امانت ملی است که باید به درستی مدیریت شود تا ارزش افزوده آن حفظ گردد. تجربه‌های ناموفق خصوصی‌سازی نشان داده کوچک‌ترین خطا می‌تواند یک سرمایه ملی را به چالش صنعتی و اجتماعی تبدیل کند.

زنجیره ارزش صنعت خودرو

رادمنش درباره زنجیره ارزش صنعت خودرو افزود: حتی اگر مشکلاتی در زنجیره تأمین وجود داشته باشد، حجم اشتغال و ارزش افزوده این صنعت توجه ویژه را ضروری می‌کند. سایپا مزیت‌هایی دارد که نسبت به دیگران چابک‌تر است و چندین خودروسازی کامل در اختیار دارد. اگر این ظرفیت‌ها درست مدیریت شود، آینده روشنی در انتظار صنعت خودرو خواهد بود.

source

توسط khodrocamp.ir